AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Hvordan er det logisk da? Vil heller tenkt at mennesker som kommer med slike konklusjoner er mindre intelligente. Dårlige/usunne vaner har ikke noe med intelligens å gjøre. Anonymkode: d668e...39b 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 Haahha, jeg fikk så og si bare 5'ere og 4'ere på skolen, jeg blir også omtalt av alle psykologer og helsesøstre gjennom barndommen som en veldig reflektert jente. Så nei, intelligens har ingenting med nikotin å gjøre. Anonymkode: 520a7...74e 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 Jeg røyker og er med i Mensa. Røyking er ulogisk, men jeg føler selv at jeg tenker best med pipen i kjeften. Anonymkode: 4f71b...c2c 2
Majer Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Noen mennesker tenker bedre med nikotin. Flere med høy intelligens er åpne for å prøve nye ting, men få vil la seg bli avhengige. De fleste vil tenke langsiktig. Det er mao vanligere at de prøver ting, men de er sjeldnere avhengige.
SoWhat? Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 (endret) Hvis man tror en til to sigaretter om dagen er farlig for helsa, og en vil være så spenstig som mulig, og leve lengst mulig, så er det ikke spesielt smart å røyke. Ellers røyker intelligente mennesker de også, men det er nok helst de som er nederst på rangstigen i samfunnet som røyker mye og åpenlyst. Snus er jo sjukt ekkelt, og jeg aner ikke hvem som driver og putter sånt i munnen 🤮 Endret 25. desember 2021 av SoWhat?
Rhodiola Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøringer. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 Nei, jeg vet om kirurger og tannleger, som advokater som røyker og noen snuser. Men det rareste, som jeg ikke begriper, er de som begynner å snuse uten å ha røyket. Det. Er. Så. Unødvendig. Vil samtidig legge til at de fleste av røykerne er nok uintelligente, avhengige, deprimerte voksne, som gjerne også tyr til flaska etc, men - det å røyke gjør ikke en høyt utdannet advokat dum, å røyke gjør ikke kirurgen uintelligent. Det er som regel de som er det fra før av, som kanskje ikke tenker så mye konsekvens før det blir en uvane som er vanskelig å kvitte seg med. Da er det de mest viljesterke som slutter. Dette ser man også på de med ekstrem fedme. De eier ikke styrke til å la være. I Hellas sier de at de voksne som røyker, røyker istedenfor å gråte. Anonymkode: 80057...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg røyker og er med i Mensa. Røyking er ulogisk, men jeg føler selv at jeg tenker best med pipen i kjeften. Anonymkode: 4f71b...c2c Hvem som helst kan bli medlem av Mensa. Man må betale årskontingent, og så er man medlem. Anonymkode: aee0a...90d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 Litt enig med TS, men synes også at vi kan legge til folk som spiser søtsaker og frityr-mat. Folk som gafler i seg snop og drittmat er jo like teite i et livstilsperspektiv. Anonymkode: 5e82e...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I Hellas sier de at de voksne som røyker, røyker istedenfor å gråte. Anonymkode: 80057...8b4 Det der, det stemmer nok litt for meg! Jeg røyker aller mest når jeg er lei meg eller stressa. Anonymkode: e17ba...250 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, jeg vet om kirurger og tannleger, som advokater som røyker og noen snuser. Men det rareste, som jeg ikke begriper, er de som begynner å snuse uten å ha røyket. Det. Er. Så. Unødvendig. Vil samtidig legge til at de fleste av røykerne er nok uintelligente, avhengige, deprimerte voksne, som gjerne også tyr til flaska etc, men - det å røyke gjør ikke en høyt utdannet advokat dum, å røyke gjør ikke kirurgen uintelligent. Det er som regel de som er det fra før av, som kanskje ikke tenker så mye konsekvens før det blir en uvane som er vanskelig å kvitte seg med. Da er det de mest viljesterke som slutter. Dette ser man også på de med ekstrem fedme. De eier ikke styrke til å la være. I Hellas sier de at de voksne som røyker, røyker istedenfor å gråte. Anonymkode: 80057...8b4 Snus er ekkelt, men det er digg og fint som Kos og i stressende situasjoner. Kjenner haugevis med leger(med og uten doktorgrad) som snuser. Kjenner også mange andre høyt utdannede som snuser. Dog kjenner jeg svært få som røyker, og faktisk ingen med høyere utdanning Anonymkode: dd58e...ea3 1
DaddyDom Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvem som helst kan bli medlem av Mensa. Man må betale årskontingent, og så er man medlem. Anonymkode: aee0a...90d Kanskje man kan være betalende støtte-medlem, eller grasrot medlem, men som ekte medlem må du ta mensa sin IQ test og få en score på 130 eller bedre. Hvis man er intelligent så forstår man at man må se på ett stort datagrunnlag forå vurdere om det er noe korrelasjon eller signifikans mellom IQ og snus/røyk. Enkelttilfeller vil ikke kunne si noe, men studier tyder på sammenheng mellom IQ og sunnhet. Og virker å være færre røykere/mindre røyking ved høyere IQ. Samt lavere BMI ved økende IQ. Men i teorien kan smarte mennesker også å ha svak viljestyrke. Endret 25. desember 2021 av DaddyDom Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvem som helst kan bli medlem av Mensa. Man må betale årskontingent, og så er man medlem. Anonymkode: aee0a...90d Ha ha ha. Ja, mensafolk er jo egentlig bare smarte på å løse IQ tester. Vet om Mensa medlemmer som er helt ute på alt annet enn de oppgavene de lager til hverandre, og både røyker og drikker. Men avhengighet kan alle få, uansett. Men noen er mer utsatt enn andre, og da er det ofte folk med lav eller ingen utdanning som er overrepresentert. Men så kan det være avhengighet kom først, og dermed lav utdanning som en følge av det. Det er nok mye mer som spiller inn på bruk av nikotin enn intelligens. Anonymkode: 405e6...c6f 1
DaddyDom Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Litt enig med TS, men synes også at vi kan legge til folk som spiser søtsaker og frityr-mat. Folk som gafler i seg snop og drittmat er jo like teite i et livstilsperspektiv. Anonymkode: 5e82e...1c5 Pick your poison. Vil heller si at avhengighet henger sammen med: 1) gener 2) påvirkning under oppvekst 3) psyken
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 Men, nå må jeg legge til en ting her. Det har gått omtrent 20år nå siden røykeloven kom, men tidligere, da det var lov å røyke inne og over alt, ja da var det jo fullt av professorer som røyket over pulten på universitetet, kirurger og leger stod i hopetall utenfor sykehuset. Det er kanskje færre som røyker i dag, men jeg tror aldri det har hatt noe med intelligens å gjøre. Det er en vane/uvane for det aller fleste, det er avhnegighetsskapende så ikke superenkelt for alle å slutte, og noen røyker som et substitutt for stress, sorg, smerte, depresjon osv. -heller det enn alkohol! Anonymkode: e17ba...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå