Gå til innhold

Kunne du heiet på en spiller på laget ditt om han var tidligere voldtektsmann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener, kriminelle som har sonet straff og blitt rehabilitert skal jo få en ny sjanse i samfunnet. Men jeg hadde ikke likt om han her kom til VIF.

Mboyo played youth football for Anderlecht and Club Brugge, before going to prison when he was 17 for his part in a gang rape of a 14-year-old girl in 2004.

Etter fengselsoppholdet har han jo hatt en ganske normal karriere. Lurer på hva supporterne tenker.

Anonymkode: 9230b...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om han har sonet, så er han en voldteksmann. Ikke en tidligere voldtektsmannn.

Nei, jeg kunne heiet på en slik person.

Anonymkode: 3c6f0...1f4

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man er ikke tidligere morder så man er heller ikke tidligere voldtektsmann.

Anonymkode: 14a72...9f6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde nok hatt store problemer med det. Slike ting er med å farge hvordan jeg oppfatter et menneske, det er ikke noe jeg klarer å glemme eller overse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke for å sette en voldtektstype opp mot en annen men... gjengvoldtekt er noe for seg selv. Fy faen så redd jenta må ha vært. Nei, kunne ikke ha heiet på en slik person. Å delta i en gjengvoldtekt er ikke en ungdomstabbe.

Anonymkode: e89b9...312

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener, kriminelle som har sonet straff og blitt rehabilitert skal jo få en ny sjanse i samfunnet. Men jeg hadde ikke likt om han her kom til VIF.

Mboyo played youth football for Anderlecht and Club Brugge, before going to prison when he was 17 for his part in a gang rape of a 14-year-old girl in 2004.

Etter fengselsoppholdet har han jo hatt en ganske normal karriere. Lurer på hva supporterne tenker.

Anonymkode: 9230b...ebc

Mike Tyson satt i fengsel. Floyd Mayweather Jr. har slått kona helseløs med sine boksenever, så mange ganger at det ikke er plass på hans wikipedia side til alt sammen. Man sier at folk er fri når straffen er sonet? Nå man sier dette, så får man følge det også. Man trenger ikke noe personlig kontakt med vedkommende. Men at han skal kunne spille på et lag er selvsagt, mener jeg. Hvem man heier på eller hva man tenker i sitt stille sinn er en privatsak.

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (55 minutter siden):

Mike Tyson satt i fengsel. Floyd Mayweather Jr. har slått kona helseløs med sine boksenever, så mange ganger at det ikke er plass på hans wikipedia side til alt sammen. Man sier at folk er fri når straffen er sonet? Nå man sier dette, så får man følge det også. Man trenger ikke noe personlig kontakt med vedkommende. Men at han skal kunne spille på et lag er selvsagt, mener jeg. Hvem man heier på eller hva man tenker i sitt stille sinn er en privatsak.

Tror og håper ting er annerledes etter #metoo. Håper det ikke er like lett å tjene millioner av dollar etter man er dømt for voldtekt. 

Anonymkode: e64f3...52f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror og håper ting er annerledes etter #metoo. Håper det ikke er like lett å tjene millioner av dollar etter man er dømt for voldtekt. 

Dette er jeg uenig i. Loven er klokkeklar. Man kan tjene så mye penger man vil. Det finnes ikke noe A og B lag som borger. Men alle velger selv hvem man vil omgås. Liker man ikke vedkommende, så holder man seg for seg selv.

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (1 minutt siden):

Dette er jeg uenig i. Loven er klokkeklar. Man kan tjene så mye penger man vil. Det finnes ikke noe A og B lag som borger. Men alle velger selv hvem man vil omgås. Liker man ikke vedkommende, så holder man seg for seg selv.

Loven er klokkeklar. MEN hva publikum finner seg i er ikke skrevet i loven. Jeg håper folk boikotter sponsorer som sponser voldtektsmenn og jeg håper at folk boikotter idrettskamper hvor voldtektsmenn får spille. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Loven er klokkeklar. MEN hva publikum finner seg i er ikke skrevet i loven. Jeg håper folk boikotter sponsorer som sponser voldtektsmenn og jeg håper at folk boikotter idrettskamper hvor voldtektsmenn får spille. 

Du som publikum kan jo la være å gå på kamper. Siden dette er en lagidrett, så blir det litt komplisert. Andre mennesker og deres inntekter er inne i bildet. Samt klubbens regelverk. Men det å foreta seg en masse merkelige ting, kan også være veldig ulovlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

West Ham trakk seg fra overgangsdiskusjoner da tilhengerne deres motsatte seg å få ham på laget. Det ble møtt med mye protester da han ble innkalt til det belgiske landslaget. Det ble med to landskamper. Fortiden hans ser ut til å ha begrenset karrieren hans.

Michaelhe skrev (23 timer siden):

Floyd Mayweather har sluppet litt billig unna i forhold til Travis Browne og Greg Hardy som knapt kan vise seg uten å bli kalt konebankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (2 minutter siden):

Floyd Mayweather har sluppet litt billig unna i forhold til Travis Browne og Greg Hardy som får høre det hele tiden at de er konebankere.

Jeg skjønner at en del boksere er ghetto folk som har kjempet seg opp fra ingenting. Men jeg synes det er veldig ille at boksere, dvs profesjonelle voldsmenn, skal hamre løs på kvinner. Når han er ute av fengsel, så kan han gjøre hva han vil. Men siden boksingen er det han har brukt mot kvinnene, så burde han kanskje utestenges.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye galt med noen som voldtar, og gjengvoldtekt er faktisk enda verre. Nei, han burde aldri noen gang kunnet spille fotball og tjent penger, han burde feie søppel resten av sitt liv. 

Anonymkode: b6c0f...9b5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke under noen omstendigheter. Om ikke laget hadde boikottet han så hadde jeg boikottet laget. 

Anonymkode: ca461...51f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ødelagt et liv og fortjener et like ødelagt liv tilbake. 

Traumene til jenta forsvinner ikke fordi han har sona ferdig. 

Straffene for overgrep er latterlige. 

Anonymkode: 55308...26c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (23 timer siden):

Konebanking er på ingen måte akseptabelt eller noe mildere enn voldtekt og jeg tror og håper at om disse hadde drevet med lagsport så ville ikke handlingene blitt glemt på samme måten som når de er et one-man show 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (21 timer siden):

Men siden boksingen er det han har brukt mot kvinnene, så burde han kanskje utestenges.

Jeg er veldig enig det. Forbundet burde utestengt han pga handlingene. En idrettsutøver skal være et forbilde og ikke en som ødelegger andre uskyldige menneskers liv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er for mange rundt disse som også tjener penger på dem. Spesielt rundt Tyson og Mayweather. Lagidrett er det samme, klubben er ofte støttet av sponsorer som ikke har noe å si hvem som spiller. Jeg hadde aldri jublet for skoring av en slik spiller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...