AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Vurderer å legge baby på 8 mnd. på eget rom snart. Har samsovet til nå. Fordelen med samsoving er at amming på nattestid har gjort at jeg knapt våkner, og sovner derfor veldig lett igjen. Nå ammer jeg rundt 1 - 2 ganger på natt, og lurer litt på hvordan dette pleier å gjøres når barnet blir lagt i sprinkelseng på eget rom. Ammes i stol på barnet sitt rom? Madrass på gulvet på baby sitt rom? Hvordan har dere gjort det? Anonymkode: 03662...6dd
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Nja.. Ikke helt akkurat slik vi gjorde det, jenta vår fikk egen seng da hun var 18 mnd, men ammet forsatt flere ganger på natt. Vi satte inn en 120 seng. Jeg la henne i den sengen, og fortsatte kvelden min. Trengte hun pupp, gikk jeg inn og ammet henne i sengen. Veldig praktisk siden jeg kunne sove der. Gradvis ble det mindre og mindre oppvåkninger. Vi stoppet ammingen da hun ble to år, òg da var det fint at jeg fortsatt kunne ligge der med henne. Ved 3,5 kunne hun fint våkne og sovne igjen av seg selv. Det er kanskje ikke ideelt for mange kanskje.. Anonymkode: f22b1...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Ammet i gyngestol på rommet hennes på kvelden, løpet av natten for amming endte hun som oftest inne hos oss igjen for jeg var for trøtt til å gidde å flytte henne tilbake. Det funket dog for oss, hun sovnet likevel i egen seng og det ble ikke så hard overgang. Men hun var 11 mnd da, og ammet vel bare en gang om natten om jeg husker riktig. Den ble fort faset ut med dette dog, hun sov seg lengre gjennom for hver natt 🙂 Til slutt var det bare morgenamming i 5-6tiden før hun sovnet igjen for et par timer. Det var ganske digg. Anonymkode: b930f...68c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Nja.. Ikke helt akkurat slik vi gjorde det, jenta vår fikk egen seng da hun var 18 mnd, men ammet forsatt flere ganger på natt. Vi satte inn en 120 seng. Jeg la henne i den sengen, og fortsatte kvelden min. Trengte hun pupp, gikk jeg inn og ammet henne i sengen. Veldig praktisk siden jeg kunne sove der. Gradvis ble det mindre og mindre oppvåkninger. Vi stoppet ammingen da hun ble to år, òg da var det fint at jeg fortsatt kunne ligge der med henne. Ved 3,5 kunne hun fint våkne og sovne igjen av seg selv. Det er kanskje ikke ideelt for mange kanskje.. Anonymkode: f22b1...2d7 Men du flyttet jo ikke baby på eget rom du flyttet et barn på eget rom og så flyttet du deg selv også til det rommet... Hva er da poenget? Anonymkode: 2150c...065 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du flyttet jo ikke baby på eget rom du flyttet et barn på eget rom og så flyttet du deg selv også til det rommet... Hva er da poenget? Anonymkode: 2150c...065 Herregud da menneske, ta deg sammen. Anonymkode: f22b1...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Herregud da menneske, ta deg sammen. Anonymkode: f22b1...2d7 Du trenger ikke svare sånn, det var et oppriktig spørsmål. Jeg er ikke TS men lurer på det samme og jeg forstår ikke hvorfor man gjør det sånn og vil gjerne vite. Hvorfor flytte baby/barn til eget rom når man selv også flytter seg til eget rom? Er det for å øve på å sove på eget rom sammen med mor først eller? Det du beskriver er ikke det jeg forstår med å flytte baby til eget rom. Anonymkode: 2150c...065 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #7 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du trenger ikke svare sånn, det var et oppriktig spørsmål. Jeg er ikke TS men lurer på det samme og jeg forstår ikke hvorfor man gjør det sånn og vil gjerne vite. Hvorfor flytte baby/barn til eget rom når man selv også flytter seg til eget rom? Er det for å øve på å sove på eget rom sammen med mor først eller? Det du beskriver er ikke det jeg forstår med å flytte baby til eget rom. Anonymkode: 2150c...065 Beklager, jeg trodde ikke du mente det oppriktig:/ poenget mitt var at det kan man begynne med gjerne fra 8 mnd også, når det passer for hver enkelt. Poenget er egentlig at det skal være litt mer behagelig for den voksne (mer søvn) og en litt roligere overgang fra samsoving til egen seng og eget rom etc. Selvom barnet vårt fikk eget rom, var ikke overgangen så brutal og "rigid" , og tryggheten med å kunne sove sammen der også gjorde det lettere for barnet å kose seg i sengen sin. Hun kommer sjeldent inn i vår seng.. Anonymkode: f22b1...2d7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #8 Skrevet 24. desember 2021 Vår sov i egen seng på vårt soverom også, så ikke like stor overgang kanskje. Men jeg liggeamma, ventet til han slapp puppen og sovnet, og løftet ham over i egen seng. Så gikk jeg og la meg, enten i senga ved siden av eller på naborommet 🤷 Anonymkode: 08c78...8ee
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vår sov i egen seng på vårt soverom også, så ikke like stor overgang kanskje. Men jeg liggeamma, ventet til han slapp puppen og sovnet, og løftet ham over i egen seng. Så gikk jeg og la meg, enten i senga ved siden av eller på naborommet 🤷 Anonymkode: 08c78...8ee Glemte å skrive at vi hadde dobbeltseng på barnerommet også da dette ble brukt som gjesterom også. Anonymkode: 08c78...8ee
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 Tok han inn i sengen vår, ammet liggende, og så flyttet jeg eller mannen han tilbake hvis vi ikke sovnet begge to. Anonymkode: 3dd8f...99e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 Eget rom fra 3 mnd første del av natten og samsoving fra første oppvåkning. Etterhvert sov hun lengre og lengre strekk, så ble mer tid i egen seng og mindre samsoving. Ved 8 mnd begynte pappaperm og sluttet vi med nattamming og pappaen gikk inn og ga smokk eller trøst ved oppvåkninger. Anonymkode: 6d6e9...33f 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #12 Skrevet 24. desember 2021 Her samsov vi den første tiden fordi barnet hadde behov for det, pga magevondt osv på natt. Trengte da mye nærhet og trøst. Ved 8 mnd gikk dette over, så da la jeg ungen i egen seng på mitt rom fra 8-12 mnd. I samme periode kuttet vi også ned på nattammingen, og etterhvert sluttet helt. Et barn som spiser godt med fast føde har ikke behov for mat på natten og etterspør pupp bare for kosens skyld. Det blir noen netter med protester og gråt når man kutter ut nattammingen, men så går det veldig fint og er absolutt verdt det. Fra 12 mnd flyttet vi sprinkelsengen inn på rommet til barnet. Barnet ble ikke lenger ammet på natt og hadde få oppvåkninger. Ved eventuelle oppvåkninger prøvde vi først å roe barnet i en stol på rommet. Hvis vi så at det kom til å ta tid for barnet å sovne igjen, gikk vi inn på vårt rom og lå og koset i voksensenga til barnet sovnet, og så bar barnet inn på eget rom igjen. Anonymkode: d1493...c86
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #13 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nja.. Ikke helt akkurat slik vi gjorde det, jenta vår fikk egen seng da hun var 18 mnd, men ammet forsatt flere ganger på natt. Vi satte inn en 120 seng. Jeg la henne i den sengen, og fortsatte kvelden min. Trengte hun pupp, gikk jeg inn og ammet henne i sengen. Veldig praktisk siden jeg kunne sove der. Gradvis ble det mindre og mindre oppvåkninger. Vi stoppet ammingen da hun ble to år, òg da var det fint at jeg fortsatt kunne ligge der med henne. Ved 3,5 kunne hun fint våkne og sovne igjen av seg selv. Det er kanskje ikke ideelt for mange kanskje.. Anonymkode: f22b1...2d7 Du flyttet baby og deg på nytt rom med andre ord. Ingen logisk løsning. Og at barnet ikke klarte å sovne av seg selv før hun var 3,5 år. Nei det er definitivt ikke ideelt for mange. Anonymkode: 4f588...557 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #14 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du flyttet baby og deg på nytt rom med andre ord. Ingen logisk løsning. Og at barnet ikke klarte å sovne av seg selv før hun var 3,5 år. Nei det er definitivt ikke ideelt for mange. Anonymkode: 4f588...557 Nei du får sette hardt mot hardt da og lære ungen å sovne selv og at det ikke er noen kjære mor 🙄 Anonymkode: f22b1...2d7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #15 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei du får sette hardt mot hardt da og lære ungen å sovne selv og at det ikke er noen kjære mor 🙄 Anonymkode: f22b1...2d7 Har flere og det funket fint uten hardhet. Tok heller ikke 3,5 år. Anonymkode: 4f588...557 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #16 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har flere og det funket fint uten hardhet. Tok heller ikke 3,5 år. Anonymkode: 4f588...557 Fint for deg. Barn er forskjellige og hvordan det utarter seg sier faktisk ganske lite om hver enkelts omsorgsevne. Anonymkode: f22b1...2d7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #17 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fint for deg. Barn er forskjellige og hvordan det utarter seg sier faktisk ganske lite om hver enkelts omsorgsevne. Anonymkode: f22b1...2d7 Ingen bortsett fra deg har nevnt noe om omsorgsevne. Anonymkode: 4f588...557
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #18 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 23.12.2021 den 23.24): Nja.. Ikke helt akkurat slik vi gjorde det, jenta vår fikk egen seng da hun var 18 mnd, men ammet forsatt flere ganger på natt. Vi satte inn en 120 seng. Jeg la henne i den sengen, og fortsatte kvelden min. Trengte hun pupp, gikk jeg inn og ammet henne i sengen. Veldig praktisk siden jeg kunne sove der. Gradvis ble det mindre og mindre oppvåkninger. Vi stoppet ammingen da hun ble to år, òg da var det fint at jeg fortsatt kunne ligge der med henne. Ved 3,5 kunne hun fint våkne og sovne igjen av seg selv. Det er kanskje ikke ideelt for mange kanskje.. Anonymkode: f22b1...2d7 Du flyttet problemet bare til et annet rom😂 Anonymkode: 226f1...3c0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå