Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her dekker vi på bordet og har julefrokost som vi begge voksne har vokst opp med. Nybakt brød, pålegg, lefse, kakao, kaffe, osv. Ungene får godteri i strømpa, men spiser vanligvis ikke så mye før etter frokost. Minsten får smoothie, kjeks og klementiner og leker. Så spiser de som har lyst mere utover dagen, men vanligvis er man ikke så sulten pga godteriet. Middag kl 17. 

Anonymkode: 5de2f...564

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal reise, så regner med det blir enkel frokost, pakking og rydding før vi drar. Vi pleier å stå opp, se julefilmer og spise god frokost. Selskapet begynner som regel rundt kl 12.

Anonymkode: 8e254...ff0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her dekker vi på bordet og har julefrokost som vi begge voksne har vokst opp med. Nybakt brød, pålegg, lefse, kakao, kaffe, osv. Ungene får godteri i strømpa, men spiser vanligvis ikke så mye før etter frokost. Minsten får smoothie, kjeks og klementiner og leker. Så spiser de som har lyst mere utover dagen, men vanligvis er man ikke så sulten pga godteriet. Middag kl 17. 

Anonymkode: 5de2f...564

Har dere alltid fri julaften? 

Anonymkode: 982a3...5f7

Skrevet

I morgen (eller i dag blir det vel) går vi for frokost. Har bakt rundstykker og kjøpt inn god ost og ulike typer skinke. Vanligvis steker vi bare egg og bacon om morgenen som vi spiser veldig kjapt, men i år skal samboer jobbe julekvelden så da tar vi oss en lang og god frokost først. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere alltid fri julaften? 

Er ganske vanlig å ha fri på julaften da

Anonymkode: 37e2b...780

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ganske vanlig å ha fri på julaften da

Anonymkode: 37e2b...780

Samme tenker jeg, jeg har alltid hatt fri på julaften. Som oftest har jeg fri hele romjulen også men nå jobber jeg salig mye frem til jul da, men uavhengig av det så er det jo ikke slik at det er normalt for alle og enhver å jobbe på julaften. Mangen avspaserer, tar fri eller har et arbeid der det faller seg helt naturlig å ikke jobbe julaften.

Anonymkode: 32269...bbe

• Liker 4
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Steker rundstykker, lager eggerøre, og har mange typer pålegg og røykelaks. Koker kakao..

Er det ikke 1. Juledag de får julestrømpen?

Skrevet (endret)

Frokost før julesokken er da mest logisk. Barna spiser vel ikke lørdagsgodt før frokost heller.

Her er det en helt vanlig frokost på julaften, som vi spiser hver for oss. Jeg tar meg en brødskive med vanlig pålegg,juice og kaffe når jeg våkner noen timer før ungdommen min.

Vi har ikke grøt med mandel på julaften. Men riskrem med rød saus til dessert med mandel.

Endret av sommermor
Skrevet

Ble som oftest sylte i lefse til «frokost» på julaften. Enkelt å spise mens en sitter foran tv. 

Anonymkode: 56af3...a60

Skrevet

Skikkelig julefrokost her. Laget rekesalat i går. Så blir det eggerøre, røkelaks, røstipoteter, bacon, greddost og annet pålegg vi har i kjøleskapet. Ferskt brød fra den lokale bakeren. Ungene spiser godteri fra strømpe etter frokost. Har vært tradisjon siden jeg var barn🙂

God jul til alle🎄🥰

Skrevet

Her ble det kald pizza fra i går og varm te. Julemat blir det nok av senere i jula 😃

Anonymkode: dccca...40a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har aldri hørt om julesokk før?

Anonymkode: 0e2c3...486

Men julestrømpe har du sikkert hørt om og du skjønte nok at det var det TS snakket om

Anonymkode: f8979...0fc

• Liker 4
Skrevet

Julaften gjør alle som de vil frem til grøt med mandel i mellom 12 og 14, alt ettersom hvor små barna har vært, og hvor sen julemiddagen kunne bli. Men julesokk på julaften er jeg ikke vant med? Den henger nissen på døra til ungene natt til 1. Juledag. Inkludert til barnet som har bikka 30 :) Men slik ER det med jul, alle må finne sin greie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her er det rett i sofaen med julesokken med en gang barna våkner. Dette gjør jo at de selvfølgelig ikke har lyst på frokost, og det er ikke lunsj (grøt) før 12-13 tiden. Hvordan gjør dere dette på julaften? Dropper man frokost eller spiser barna frokost før de får julesokken sin?

Anonymkode: 9c8f3...b53

spiser sjelden frokost, fordi barna spiser godteri i steden til frokost, men lunsj har vi rundstykker med masse godt pålegg og alt man vil ha av drikke

Anonymkode: d45b1...a83

Skrevet

Alle rundt bordet. Et utvalg av julepålegg, egg, godt brød, lefser, og diverse godt. Men kjører ikke på med duk, levende lys, og all mat, før i morgen. Så alle ut på tur slik at det blir plass til grøt. 

I morgen er det godteri først. Men så en sen julebrunsj med absolutt alt. 

Anonymkode: 48fef...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Rett i julestrømper her også….. Vi pleier ikke å ha noen spesiell frokost på julaften, da det som regel er vanlig arbeidsdag for oss frem til kl 1200. 
1. juledag har vi brunsj mellom ca 12 og 14. med alt av pålegg, tilbehør og gjerne en pizza Grandiosa, eller andre varmretter, for dem som vil ha det. Da spiser vi herfra hele dagen, samt at vi har litt snop på kvelden og frukt  (og gjerne ett glass vin eller en øl for oss voksne senere). 2. juledag har vi ordentlig frokost (veldig lik brunsjen) og god middag senere. 

Pizza Grandiosa, du tuller???

Anonymkode: 419d2...669

Skrevet

Her har det alltid vært frokost i farten julaften, er altfor mye å ordne til at det er tid til å styre med ekstra da  . Da jeg var barn var det kaffe med masse godt midt på dagen ellers ikke noe spesielt før til kvelden. Idag er jeg alene fram til i ettermiddag og det ble en skive med morrpølse ved tv. 

Anonymkode: 2479b...f87

Skrevet (endret)

Julefrokost med masse digg, er 1.juledag. Ikke at jeg har så mye pålegg her, men tre ulike sildepålegg, leverpostei og rødbeter. Alt hjemmelaget. Og alltid ulike oster her. Er ikke glad i kjøttpålegg, men det blir jo middagsretter som ribbe, kalkun og medisterkaker.

I dag er det kun ost og frukt pluss litt rå grønnsaker frem til ribbe :spise: med julepølser, masse surkål, rosenkål og smørdampede gulrøtter og kærs pink poteter. Må ha melne poteter til tykk saus. NAM

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet

Her er det ulike tradisjoner, men så fint det er. Som barn spiste jeg julesokk til Tre Nøtter til Askepott, den hang alltid på døren når jeg våknet. Den ene forelderen min jobbet nattevakt, og den andre jobbet til klokka 12 på julaften. Dermed ble det ikke julefrokost eller lunsj sammen på julaften. Vi spiste middag kl 17. 

Anonymkode: 4303b...568

• Liker 2
Skrevet

Ungene får sjekke strømper, men ingen godteri før frokost - ungene synes det er helt greit. Nystekte brød/rundstykker med masse pålegg var klart i 8-tida i morges. Etterpå er det fritt fram for strømper og småkaker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...