Kosejente Skrevet 11. oktober 2002 #1 Skrevet 11. oktober 2002 Er menn fornøyd med mindre?? Forventer de seg mindre ut av ekteskap/samboerskap enn det vi kvinner gjør?? Eller ut av livet for den saks skyld...? Diskuterte dette med en mannlig kollega av meg og jeg kom med påstanden om at jeg tror "menn er fornøyd med mindre"....hvorpå han etter er tenkepause sa seg enig... Når jeg ser rundt meg i vennekretsen så er det uten unntak kvinnene som enten har vært på randen til å bryte ut av ekteskap/samboerforhold eller som virkelig har gjort det. Mine påstander er som følger: (finnes selvsagt unntak, men generellt) - Menn er ikke så opptatt av om vi "ikke snakker sammen mer" som kvinnene er... - Menn godtar som regel ekteskapet som d er , og tenker ikke så mye over hvordan det kunne ha vært... - Menn finner seg mer i ting som sjalusi, masing, kjefting, kritikk o.l. fra ektefellen... - Menn henger seg ikke så opp i detaljer... - Menn godtar lettere hele sin livssituasjon...så som en "kjedelig" jobb, en hverdag som går i det samme....et ekteskap som ikke er "topp" etc... Rett og slett: Menn er fornøyd med mindre.....???? Noen synspunkter.....menn og kvinner???
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2002 #2 Skrevet 11. oktober 2002 Ja fordi de finner seg elskerinner når ting ikke er så bra. Har sett det i min vennekrets. Har man dårlig samvittighet, tar man imot mer dritt.
Elefantina Skrevet 11. oktober 2002 #3 Skrevet 11. oktober 2002 Aner ikke om det stemmer at det er flest kvinner som bryter ut av et forhold, men jeg er nok likevel enig med deg. Kanskje menn rett og slett er mer tålmodige? Eller mer likegyldige? Aner ikke, men noe må det jo være...
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2002 #4 Skrevet 11. oktober 2002 Dette er da vel enkelt å svare på! Menn "nøyer seg med mindre" pga at de jo får alt opp i fanget uansett. Om de ikke vasker, rydder, lager middag osv. så gjør jo kvinnene det!! Og kos får de jo som regel i tillegg. Så hvorfor skal de i det hele tatt bryte ut...?? De har det jo som "plommen i egget".
Kosejente Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2002 Er d virkelig så patetisk enkelt at d menn vil er å lene seg tilbake å være "barn" resten av livet...???!! :o
Anie Skrevet 12. oktober 2002 #6 Skrevet 12. oktober 2002 Ja "desverre" kosejente, så tror jeg mange menn kunne tenke seg å lene seg tilbake å være "barn" resten av livet.
Nelle Skrevet 12. oktober 2002 #7 Skrevet 12. oktober 2002 ...tror jeg fortsetter å være single, jeg da! Nelle
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2002 #8 Skrevet 13. oktober 2002 Saa enkelt er det vel ikke...? Jeg leste et sted at kvinner har en stoerre tendens til aa overanalysere ting. (Kjente meg igjen der ja...) Menn har en bedre evne til aa kanalisere eventuelle frustrasjoner ut i fysiske ting, som f.eks trening og jobb. Vi kan sitte i timesvis aa analysere en hendelse sammen med venniner. Noen ganger kan det desverre foere til at vi blir enda mer deppa. Vi finner aarsaksammenhenger og drar sluttninger som kanskje ikke er helt rettferdige. Gutta drar ut og tar en oel med kompiser og diskuterer andre ting for aa koble av. Dette er selvsagt generaliseringer men jeg kjenner meg hvertfall igjen.... Desverre.... :oops:
Mathias Skrevet 13. oktober 2002 #9 Skrevet 13. oktober 2002 Kvinnen er sosialt anlagt og mannen er praktisk anlagt sier studier... Dvs at mannen ser livet ut ifra praktiske motiver og funksjoner, kvinnene ut fra hva sosiale motiver og funksjoner... Deter derfor mannen trenger En forklaring på problemet dem imellom, og kvinnen trenger å snakke om problemet i timesvis... Da blir det fort problemer av problemløsningen... Kvinner gjentar stadig vekk at mannen trenger så mye omsorg etc... Fra mitt ståsted som mann og sosial betrakter hehe , Tror jeg det er en sannhet med modifikasjoner... Jg tror mannen er tryggere i et forhold og slapper fortere av i familens lune rede, mens hun stadig trenger bekreftelse og tydelige/praktiske/komkrete tegn på trygghet og stabilitet. Mennen og kvinne er nok ganske forskjellige og ser både kommunikasjon og livet fra forskjellige vinkler, det blir fort konflikter av slikt....
Gjest Lottemor Skrevet 13. oktober 2002 #10 Skrevet 13. oktober 2002 Mitt inntrykk er at menn ikke krever mindre og er fornøyd med mindre ,men får det de trenger og vell så det.... de fleste kvinner trenger bekreftelser på sine føleleser og sin partners føleleser og derfor er vi mer bevist på og vise våre kjære at vi bryr oss om dem og er der for dem...... de fleste forventer da og få samme responsen tilbake og når vi da ikke får det så blir vi usikker og konkluderer med at vi ikke er verdsatt og blir lett bitter.... Vi holder bitterheten inne og den bygges opp mens vi hele tiden går med det håpet om at personen vi elsker skal bekrefte at de elsker oss også uten at de vet at vi føler oss lite verdsatt og derfor ikke gir respons.... Med andre ord vi forvennter at den vi er sammen med skal kunne lese tanker og bare av seg selv komme med de ordene vi vil høre når vi trenger det uten at vi sier at vi har behov for det..... Når vi har gått lenge nokk rundt og blitt så bitter at vi eksploderer så kommer det en kjemmpe krangel og ingen forstår noen ting....damen løper grinene fra rommet og mannen sitter irritert og farbanna igjenn.....damen blir da sinna og såret for at mannen ikke løp etter og den onde sirkelen fortsetter helt til kvinnen går til sine venninner som sier at du er verdt myyyye mer og kvinnen gjør det slutt med mannen for hun får ikke tilfredstilt sine behov i forholdet......og kan egentlig bare skylde seg selv siden hun ikke har fortalt hva hun egetlig hadde behovfor..... derfor er det de fleste kvinner som bryter ut av et forhold tror jeg ....
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2002 #11 Skrevet 13. oktober 2002 Må desverre si meg enig med første gjest her inne. Menn som er misfornøyde i samlivet tar seg heller en på si´enn å bryte ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så moralen må vel være å behandle våre menn med den respekt de fortjener!
Mathias Skrevet 13. oktober 2002 #12 Skrevet 13. oktober 2002 Så moralen må vel være å behandle våre menn med den respekt de fortjener! :o HÆ??? Så menn skal man ikke behandle med respekt, for alle er dritsekker...??? Ja, det var konstruktivt bidrag til debatten..., for ikke si muligheten til et varig forhold...
Anie Skrevet 13. oktober 2002 #13 Skrevet 13. oktober 2002 Jeg kan si meg litt enig i gjesten jeg..... Ang.. behandle mannen med respekt som han fortjener. En mann som er utro, pskykisk og fysisk dominerende behandler jeg med en respekt som han fortjener. Ergo.... min respekt for han er lik null.... Slik velger jeg å definere sitatet fra vår kjære gjest Og Lasse; Alle menn er ikke drittsekker, men de ødelegger mye for dere som ikke er det... See???
Mathias Skrevet 13. oktober 2002 #14 Skrevet 13. oktober 2002 Hmmm, hvorfor skal en dritsekk ØDELEGGE noe som helst for meg og andre ra?.... Jeg har lite med den det gjelder å gjøre, er meg og ingen annen... Derfor bude ingen andre ødelegge for andre enn seg selv!?
Anie Skrevet 13. oktober 2002 #15 Skrevet 13. oktober 2002 Derfor bude ingen andre ødelegge for andre enn seg selv!? Ja hadde det bare vært så lett....... Tidligere erfaringer vil som regel alltid henge litt igjen, helt til man lærer seg at denne mannen er annerledes. Brent barn skyr ilden heter det, og det ligger noe i det :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå