Gå til innhold

Førjulsdrama..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen er separert. Vi har et barn på 9. I jul skal de feire med søsteren til eksen og de har en stor feiring, der de inviterer alle. 

Min eks svigermor sa til meg på vegne av sin datter at mitt barn var velkommen dit, og det er flere andre barn der så der burde han være på julaften. Han har pappauke så tenkte det var ok, og han kan jo pakke opp gaver her på morgenen. 

Så i dag på lille julaften kommer det frem fra eksen at jeg egentlig var invitert og at de vil vite om jeg kommer. Men svigermor og min eks holdt tilbake denne info. Jeg var allerede lei meg over å være alene men dette gjør det bare værre. 

Nå sitter jeg her å føler at jeg lager dårlig stemning fordi keg ikke vil dra dit. Men jeg gidder jo ikke være med folk som oppfører seg sånn. De har vært kjipe før og. Og jeg var heller ikke invitert sist jul. 

Anonymkode: c70da...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og eksen er separert. Vi har et barn på 9. I jul skal de feire med søsteren til eksen og de har en stor feiring, der de inviterer alle. 

Min eks svigermor sa til meg på vegne av sin datter at mitt barn var velkommen dit, og det er flere andre barn der så der burde han være på julaften. Han har pappauke så tenkte det var ok, og han kan jo pakke opp gaver her på morgenen. 

Så i dag på lille julaften kommer det frem fra eksen at jeg egentlig var invitert og at de vil vite om jeg kommer. Men svigermor og min eks holdt tilbake denne info. Jeg var allerede lei meg over å være alene men dette gjør det bare værre. 

Nå sitter jeg her å føler at jeg lager dårlig stemning fordi keg ikke vil dra dit. Men jeg gidder jo ikke være med folk som oppfører seg sånn. De har vært kjipe før og. Og jeg var heller ikke invitert sist jul. 

Hæ? Skjønte ikke det her. 

Anonymkode: fee74...0a3

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Skjønte ikke det her. 

Hva var det du ikke skjønte? TS er egentlig invitert til julefeiringen, men ingen hadde sagt fra om dette til henne. TS synes dette er kjipt, da det er eks og ekssvigermor som har holdt tilbake informasjon og satt henne i denne situasjonen. Og det forstår jeg. Jeg hadde nok ikke dratt, TS. Man blir nok å kjenne litt på å feire med en storfamilie man ikke selv lengre er en del av

Anonymkode: 6f3c8...c16

• Liker 15
Skrevet

Si ja. Vær lett og hyggelig, du gjør det for barnet. Ingen grunn til å sitte hjemme og sture. 

• Liker 21
Skrevet

Om du og eksen samarbeider greit og har en hyggelig tone dere i mellom så synes jeg du skal gå, i stedet for å sitte alene når du egentlig ikke ville det.

Du kan jo ta kontakt med søsteren hans direkte og si at du ikke visste at du også var invitert før nå, men at du gjerne vil komme.

Dette er skikkelig lumpent gjort av særlig svigermor, ovenfor barnet deres.

• Liker 18
Skrevet

Jeg fikk vite i dag på lille julaften at jeg egentlig var invitert men eks svigermor og eksen har holdt tilbake info om det. Jeg har da ikke kjøpt noen gaver til den gjengen og må møte opp tomhent, men føler meg teit som ikke drar.

Skrevet

Du er altså invitert av søstern til eksen, men eksen din er tydeligvis ikke så interessert i å ha deg der, ellers hadde han vel ikke "holdt tilbake" som du sier. Syns vel han, og ikke søsteren, skal ha mest å si vedrørende om du skal dit eller ikke.

• Liker 12
Skrevet

Kansje fillegreie men Jeg har jo startet med julemiddag (pinnekjøtt må vannes ut i 24 timer)

Jeg har ikke lyst å dra, kjenner jeg blir bare kjempe lei meg av tanken. 

Og lei meg pga barnet. Og at jeg vet jeg ikke har gaver å gi og vil heller ikke motta noe siden jeg ikke egentlig har vært "invitert" ikke at det er så viktig men orker ikke enda en jul med de folkene der jeg føler meg så jævla uttafor. At de holder på sånn her forsterker bare den følelsen. Jeg er kansje følsom men de har aldri egentlig "godkjent" meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk vite i dag på lille julaften at jeg egentlig var invitert men eks svigermor og eksen har holdt tilbake info om det. Jeg har da ikke kjøpt noen gaver til den gjengen og må møte opp tomhent, men føler meg teit som ikke drar.

Butikkene er åpne i morgen også. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kansje fillegreie men Jeg har jo startet med julemiddag (pinnekjøtt må vannes ut i 24 timer)

Jeg har ikke lyst å dra, kjenner jeg blir bare kjempe lei meg av tanken. 

Og lei meg pga barnet. Og at jeg vet jeg ikke har gaver å gi og vil heller ikke motta noe siden jeg ikke egentlig har vært "invitert" ikke at det er så viktig men orker ikke enda en jul med de folkene der jeg føler meg så jævla uttafor. At de holder på sånn her forsterker bare den følelsen. Jeg er kansje følsom men de har aldri egentlig "godkjent" meg.

Du lager sykt mye drama rundt det her. Ærlig talt. Enten så drar du eller så drar du ikke. 

• Liker 7
Skrevet

Da sier du til søsteren at det er veldig hyggelig at hun sier du er invitert og velkommen, men invitasjonen kom ikke frem til deg og du har derfor lagt andre planer så du kan ikke komme.

Hadde det vært viktig for barnet mitt at jeg ble med ville jeg nok kastet meg rundt og svelget mange kameler og blitt med da. Men du kjenner barnet best og om barnet tenkte det var helt ok den planen som var så kan du holde deg til den planen. 

Anonymkode: ae5bc...306

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da sier du til søsteren at det er veldig hyggelig at hun sier du er invitert og velkommen, men invitasjonen kom ikke frem til deg og du har derfor lagt andre planer så du kan ikke komme.

Hadde det vært viktig for barnet mitt at jeg ble med ville jeg nok kastet meg rundt og svelget mange kameler og blitt med da. Men du kjenner barnet best og om barnet tenkte det var helt ok den planen som var så kan du holde deg til den planen. 

Akkurat dette.

Anonymkode: 8e3bd...553

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette.

Anonymkode: d0cc1...3d6

• Liker 1
Skrevet

Dette er førjulsdrama ja og virker som du er ekspert på å fortsette dramaet med å synes synd på deg selv.

Det er jo ikke noe problem så lenge du ikke vil feire jul med de lenger, da bare holder du deg hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Jeg oppfatter at du føler deg avvist, og at du derfor ønsker å trekke deg vekk for å beskytte deg selv? Jeg kan forstå det, og synes det var dårlig gjort av svigermor å holde invitasjonen tilbake. Du velger selv om du ønsker å dra eller ikke. Jeg hadde ikke dratt et sted jeg følte meg avvist og ikke velkommen.. 

• Liker 5
Skrevet
Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Jeg oppfatter at du føler deg avvist, og at du derfor ønsker å trekke deg vekk for å beskytte deg selv? Jeg kan forstå det, og synes det var dårlig gjort av svigermor å holde invitasjonen tilbake. Du velger selv om du ønsker å dra eller ikke. Jeg hadde ikke dratt et sted jeg følte meg avvist og ikke velkommen.. 

Ja jeg føler det litt sånn. Det var noe som jeg kjente mye på i den familien fra før av og. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Butikkene er åpne i morgen også. 

Vet du hva? Jeg har ikke tenkt å bruke tusenvis på de folka. Jeg har ikke råd, og får heller ikke en dritt tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme, laget god mat og kosa meg alene. Forsåvidt hyggelig å bli bedt, men flere personer vil jo tydeligvis ikke ha deg der. 

• Liker 1
Skrevet

Er det egentlig så veldig sjokkerende at eksen ikke vil ha deg der? Litt dumt å ikke si fra at dy er invitert. Da er det bedre å si at duer invitert, men at han ikke ønsker du kommer.
Men dersom  du vil, er det bare å dra dit. Lån noen vinflasker og gi de. Eller kjøp noe i morgen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde heller laget meg en fin jul hjemme alene. Kan forstå at din eks vil komme seg videre og kanskje ikke ønsker deg det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...