AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Jeg valgte nylig å fortelle noen familiemedlemmer hva jeg har gått gjennom de siste årene. Det er en nokså sterk historie og jeg har hatt det veldig vondt med både sykdom og stått i en svært vanskelig situasjon privat. Sendte dem noen linjer om dette ifbm en julehilsen og var ærlig om hvor tungt livet er. Ønsket dem så god jul og alt godt. Responsen jeg får er: "God jul". Det var alt. Ikke et eneste "så leit å høre" eller "tenker på deg" e.l. Jeg er helt satt ut, såret så det holder. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 12777...a93 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Hadde mitt barn sendt en slik melding ville jeg ringt. Hadde jeg vert deg ville jeg blitt lei meg og skuffet. Anonymkode: e027e...0bc 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Beklager for å si det, men jeg forstår reaksjonen deres godt. Jeg synes det er en uting at folk skal fortelle om sine vanskeligheter over melding uten forvarsel. For dem så kunne det komme som et sjokk, og de hadde ikke visst hvordan de skal reagere. Anonymkode: 1806a...ef6 25
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har det faktisk på samme måte, og reagerer som deg. Blir trist og såret. Men så har jeg tatt en alvorsprat med meg selv. De er ikke meg. Jeg vet ikke grunnen til at de ikke kommer med medfølende ord, men jeg kan ikke forvente trøst av noen i livet mitt og må lære meg å trøste meg selv. Anonymkode: 68ab1...2aa 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Så leit. Ville lagt det ligge litt og senere spurt mer direkte hva de syns eller referert til det du skrev. Kanskje når dere sees. Mulig de er julestressa. Kan være mye å ta inn. Anonymkode: 0d074...fca 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Føler med deg. Ble enke nå rett før jul. Altså, vi bodde ikke sammen de siste årene. Men er fortsatt blitt uventet enke. Ingen, null forståelse, over at man har en sorg. Det er umulig for de rundt meg å begripe. Anonymkode: e53ee...5d6 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg valgte nylig å fortelle noen familiemedlemmer hva jeg har gått gjennom de siste årene. Det er en nokså sterk historie og jeg har hatt det veldig vondt med både sykdom og stått i en svært vanskelig situasjon privat. Sendte dem noen linjer om dette ifbm en julehilsen og var ærlig om hvor tungt livet er. Ønsket dem så god jul og alt godt. Responsen jeg får er: "God jul". Det var alt. Ikke et eneste "så leit å høre" eller "tenker på deg" e.l. Jeg er helt satt ut, såret så det holder. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 12777...a93 Så du fortalte om dette i en julehilsen? Det er da virkelig ikke det rett forumet for den slags betroelser. Anonymkode: fdca1...c57 31
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 Det kan oppfattes som at du egentlig ønsker sympati og snakk om egen elendighet, men bruker julehilsning som «unnskyldning». Du sier god jul, men fokuset er egentlig på deg selv. Tenker det har med timing å gjøre. Du burde enten åpnet deg kun for å prate om dine problemer, ELLER sendt julehilsning. Folk blir fort litt lei. Og når du kun sender sms gir du også folk mulighet til å ta den enkleste utveien med kun å svare med «god jul». Slike store problemer må du ta muntlig på enten telefonen eller ansikt til ansikt. Folk orker ikke lange avhandlinger frem og tilbake på sms. Anonymkode: ba5c5...a23 21
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Føler med deg. Ble enke nå rett før jul. Altså, vi bodde ikke sammen de siste årene. Men er fortsatt blitt uventet enke. Ingen, null forståelse, over at man har en sorg. Det er umulig for de rundt meg å begripe. Anonymkode: e53ee...5d6 God jul Anonymkode: 3bf40...72c 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg valgte nylig å fortelle noen familiemedlemmer hva jeg har gått gjennom de siste årene. Det er en nokså sterk historie og jeg har hatt det veldig vondt med både sykdom og stått i en svært vanskelig situasjon privat. Sendte dem noen linjer om dette ifbm en julehilsen og var ærlig om hvor tungt livet er. Ønsket dem så god jul og alt godt. Responsen jeg får er: "God jul". Det var alt. Ikke et eneste "så leit å høre" eller "tenker på deg" e.l. Jeg er helt satt ut, såret så det holder. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 12777...a93 Da kan jeg fortelle deg at jeg har opplevd nesten det samme. Jeg har fortalt dem om hvordan oppveksten min var (motsatt av det de trodde) og at jeg har blitt voldtatt og terrorisert i flere år. Da var det en tante som lo av meg, og to andre tanter som sa at jeg kunne takke meg selv. Sånne reaksjoner setter oss i sjokk omtrent. Jeg lever godt med ren samvittighet og har kuttet ut hele familien. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. Lykke til. Du er mye tøffere enn du aner. Believe me. Anonymkode: 21fee...dac 11
Gjest theTitanic Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg valgte nylig å fortelle noen familiemedlemmer hva jeg har gått gjennom de siste årene. Det er en nokså sterk historie og jeg har hatt det veldig vondt med både sykdom og stått i en svært vanskelig situasjon privat. Sendte dem noen linjer om dette ifbm en julehilsen og var ærlig om hvor tungt livet er. Ønsket dem så god jul og alt godt. Responsen jeg får er: "God jul". Det var alt. Ikke et eneste "så leit å høre" eller "tenker på deg" e.l. Jeg er helt satt ut, såret så det holder. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 12777...a93 Hadde jeg snakket med noen, fortalt noe vanskelig og de sa kun god jul så hadde det vært veldig ufint. Men når du skriver, det er liksom ikke denslags man forholder seg til per melding, og du avslutter med å ønske god jul. Da har du egentlig satt punktum for samtalen selv. At det blir mer som en opplysning, ikke noe man venter respons på, siden du avslutter med god jul.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beklager for å si det, men jeg forstår reaksjonen deres godt. Jeg synes det er en uting at folk skal fortelle om sine vanskeligheter over melding uten forvarsel. For dem så kunne det komme som et sjokk, og de hadde ikke visst hvordan de skal reagere. Anonymkode: 1806a...ef6 For en utrolig ufølsom ting å skrive! Tenk om det var deg, og fam svarte så likegyldig? Du hadde nok blitt ganske forferdet. Det minste man burde kunne forvente av fam, uansett hvor sjokka dem ble, er feks oj, så forferdelig, det var vondt å høre,... Noe sånt. Anonymkode: 21fee...dac 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 Noen sier at det ikke passer å skrive det i en julehilsen. Får noe tull, det er utrolig ufølsomt og bare svare god jul tilbake. Det er mange som bare er opptatt av seg selv dessverre. Anonymkode: b4ec8...cb5 13
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 Folk har mer enn nok med seg sjæl. Kanskje har de det luke vanskelig som deg, men prøver å gjøre juletiden til noe positivt. Så kommer din melding med kun fokus på deg selv, forkledd som en julehilsen. Anonymkode: b01db...6a8 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #15 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen sier at det ikke passer å skrive det i en julehilsen. Får noe tull, det er utrolig ufølsomt og bare svare god jul tilbake. Det er mange som bare er opptatt av seg selv dessverre. Anonymkode: b4ec8...cb5 Helt enig! Jeg forsøkte å betro meg til ei kusine om min mor og søster som sammen har svindlet meg og løyet om meg, da svarte kusina mi at hun ikke ville prate om sånt, for det kunne bli "dårlig stemning" nå 10 år etter har vi flydd på hverandre og familien har rottet seg sammen mot meg. Lettere å tro på to enn en. Anonymkode: 21fee...dac 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #16 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk har mer enn nok med seg sjæl. Kanskje har de det luke vanskelig som deg, men prøver å gjøre juletiden til noe positivt. Så kommer din melding med kun fokus på deg selv, forkledd som en julehilsen. Anonymkode: b01db...6a8 👎👎👎 Anonymkode: 21fee...dac 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #17 Skrevet 23. desember 2021 Forstår veldig godt at dette gjorde vondt. Men kan det hende at de ikke har lest meldingen din ordentlig fordi de holdt på med alle juleforberedelsene og bare svarte raskt og planla å lese meldingen ordentlig når de får bedre tid? Får jo håpe det er noe sånt, og at de viser deg litt omsorg når de mest stressende dagene er over. Håper du får noen fine juledager tross alt❤️ Anonymkode: 5485e...76a 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #18 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk har mer enn nok med seg sjæl. Kanskje har de det luke vanskelig som deg, men prøver å gjøre juletiden til noe positivt. Så kommer din melding med kun fokus på deg selv, forkledd som en julehilsen. Anonymkode: b01db...6a8 Det koster vel ekstremt lite å lire av seg: så leit. håper det snart blir bedre. Anonymkode: 0d074...fca 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Beklager for å si det, men jeg forstår reaksjonen deres godt. Jeg synes det er en uting at folk skal fortelle om sine vanskeligheter over melding uten forvarsel. For dem så kunne det komme som et sjokk, og de hadde ikke visst hvordan de skal reagere. Anonymkode: 1806a...ef6 Enig. Og spesielt i julen. Har du så mye å dele så tar du det face to face på et tidspunkt folk ikke er opptatt og ønsker å kose seg. Anonymkode: db8bd...68b 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 👎👎👎 Anonymkode: 21fee...dac Har du problemer med at andre kan ha det like vondt? Det er mange som sliter nå. Anonymkode: b01db...6a8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå