Catskan Skrevet 23. desember 2021 #1 Del Skrevet 23. desember 2021 Et spørsmål til dere som har fått påvist covid. Hvordan fant dere ut om det var delta eller omikron variant av korona? Sto det på helsenorge.no sine sider under prøvesvar hva dere hadde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 23. desember 2021 #2 Del Skrevet 23. desember 2021 Det får du ikke vite. Mest sannsynlig fortsatt mest delta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamia2014 Skrevet 23. desember 2021 #3 Del Skrevet 23. desember 2021 Mister du smakssans i tillegg til vanlige influensasymptomer - Delta kun halsvondt, snue, hodeverk og litt feber - Omikron Utifra det jeg har hørt… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 27. desember 2021 #4 Del Skrevet 27. desember 2021 Mammamia2014 skrev (På 24.12.2021 den 0.50): Mister du smakssans i tillegg til vanlige influensasymptomer - Delta kun halsvondt, snue, hodeverk og litt feber - Omikron Utifra det jeg har hørt… Tror ikke du bør stole på dette da symptomer kan variere veldig. Vi hadde corona i mars, jeg hadde feber og var snufsete/tett og samboeren hadde influensasymptomer og ikke smak- og luktesans. Vi hadde samme corona-varianten og den gangen var ikke omicron kommet til Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. desember 2021 #5 Del Skrevet 27. desember 2021 Værre skrev (På 23.12.2021 den 23.01): Det får du ikke vite. Mest sannsynlig fortsatt mest delta. Jo det får du vite etter to-tre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zebrina Skrevet 27. desember 2021 #6 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg har ikke fått vite det. Både smittesporer og fastlegen min har ringt meg, men ingen av dem sa noe .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 28. desember 2021 #7 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Man får ikke vite det. Det kan selvsagt komme an på kommunen kanskje, men jeg kjenner 4 stk som fikk Korona nylig, og ingen av dem vet hvilken type de har / har hatt. Skal sies at det heller ikke ble foretatt smittesporing på noen av dem, tror systemet er litt overbelasta nå, eventuelt er det så mye smitte at de har gitt sporingen opp litt. Det var rett i isolasjon på dem alle, hvor fastlegene fulgte opp med telefonsamtaler for å gi informasjon om hva de skal foreta seg, og deretter oppfordring til å ringe legevakt om symptomene ble for ille, spesielt ved vondt i brystet og påfølgende tungpusthet. Endret 28. desember 2021 av Chailatte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 28. desember 2021 #8 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg ble oppringt et par dager etter positiv Pcr test med beskjed om at det var omikron. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 28. desember 2021 #9 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Du får beskjed om du har omikron, dvs enn så lenge.... nå blir den (er den?) snart dominerende, så da får man ikke beskjed Endret 28. desember 2021 av Fjugur la til tekst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crimejunkie Skrevet 28. desember 2021 #10 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Her har 4 av 5 i husstanden vært smittet i jula med start 9. desember. Har selv ringt smittesporing og registrert isolasjon. Ellers ikke en eneste telefon fra noen. Tror de har gitt opp hele prosjektet litt… Endret 28. desember 2021 av Crimejunkie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRN Skrevet 28. desember 2021 #11 Del Skrevet 28. desember 2021 Du får vite hvis du blir smitta i en kommune hvor du ikke er bosatt i. Da får du vite det. (Gjaldt fetteren min). Jeg fikk bare opplyst om at det var mest sannsynlig delta fordi omikron ikke var dominerende enda. (PCR-test 20. desember) Bortsett fra det så er symptomene annerledes. Omikron holder seg lengre opp i brystet, delta lengre ned i lungevevet(?). Jeg ønsker ingen amosnia, men det var det jeg fikk som symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg