Gå til innhold

Hvordan kan man finne ut om man har delta eller omikron?

Catskan

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til dere som har fått påvist covid. Hvordan fant dere ut om det var delta eller omikron variant av korona? Sto det på helsenorge.no sine sider under prøvesvar hva dere hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mister du smakssans i tillegg til vanlige influensasymptomer - Delta

kun halsvondt, snue, hodeverk og litt feber - Omikron

Utifra det jeg har hørt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamia2014 skrev (På 24.12.2021 den 0.50):

Mister du smakssans i tillegg til vanlige influensasymptomer - Delta

kun halsvondt, snue, hodeverk og litt feber - Omikron

Utifra det jeg har hørt…

Tror ikke du bør stole på dette da symptomer kan variere veldig. Vi hadde corona i mars, jeg hadde feber og var snufsete/tett og samboeren hadde influensasymptomer og ikke smak- og luktesans. Vi hadde samme corona-varianten og den gangen var ikke omicron kommet til Norge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Værre skrev (På 23.12.2021 den 23.01):

Det får du ikke vite. Mest sannsynlig fortsatt mest delta. 

Jo det får du vite etter to-tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ikke vite det. Det kan selvsagt komme an på kommunen kanskje, men jeg kjenner 4 stk som fikk Korona nylig, og ingen av dem vet hvilken type de har / har hatt.

Skal sies at det heller ikke ble foretatt smittesporing på noen av dem, tror systemet er litt overbelasta nå, eventuelt er det så mye smitte at de har gitt sporingen opp litt. Det var rett i isolasjon på dem alle, hvor fastlegene fulgte opp med telefonsamtaler for å gi informasjon om hva de skal foreta seg, og deretter oppfordring til å ringe legevakt om symptomene ble for ille, spesielt ved vondt i brystet og påfølgende tungpusthet.

Endret av Chailatte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får beskjed om du har omikron, dvs enn så lenge.... nå blir den (er den?) snart dominerende, så da får man ikke beskjed

Endret av Fjugur
la til tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 4 av 5 i husstanden vært smittet i jula med start 9. desember. Har selv ringt smittesporing og registrert isolasjon. Ellers ikke en eneste telefon fra noen. Tror de har gitt opp hele prosjektet litt…

Endret av Crimejunkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vite hvis du blir smitta i en kommune hvor du ikke er bosatt i. Da får du vite det. (Gjaldt fetteren min).

Jeg fikk bare opplyst om at det var mest sannsynlig delta fordi omikron ikke var dominerende enda. (PCR-test 20. desember)

Bortsett fra det så er symptomene annerledes. Omikron holder seg lengre opp i brystet, delta lengre ned i lungevevet(?).

Jeg ønsker ingen amosnia, men det var det jeg fikk som symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...