Gå til innhold

Jeg tror jeg må forlate familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ble stemor i september til to nydelige barn som fortjener alt godt her i verden. Jeg flyttet inn til samboer som har barna 50-50 i september og jeg elsker dem, men jeg er bare 20 år og jeg kan ikke gi barna det de fortjener av omsorg og økonomi. Jeg elsker samboeren min. Han reddet livet mitt når vi ble sammen, og han får meg til å føle meg skikkelig elsket. Men jeg strekker ikke til, og jeg blir sjalu når han har tid med datteren sin og ikke med meg, og sånn skal det ikke være! Jeg føler at jeg har det skikkelig dårlig når barna er hos oss annenhver uke, men at jeg er den smørblide jenta når de ikke er her.  Dette er fordi jeg ikke liker å dele han med noen, og jeg liker å få all oppmerksomheten. Jeg vet barna er glad i meg, men eldstemann (9 år jente) har den siste mnd gitt utrykk for at jeg kom fort inn i livene dems og at det er rart å dele pappaen hennes med meg. Jeg forstår alt det og at det er normalt og naturlig osv.. men jeg er så redd for at jeg bare er i veien og siden hun nå har fått den smellen, og alle i familien hans snakker negativt om meg, tenker jeg at han fortjener bedre, og de også. Han sier han aldri skal eller vil forlate meg, men jeg vil ikke ødelegge livet hans eller dems fordi han er trofast.

i morgen skal jeg feire julaften med hele familien hans, og jeg gruer meg. Jeg får også bedre gaver av han enn jeg kunne gi han pga jeg ikke har god økonomi, og det også føler jeg på. 

kan noen vær så snill gi meg noen tips og råd?

god jul❤️

Anonymkode: ef3d3...f34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips nr én er at du har ikke ansvar for å forsørge disse barna økonomisk. Du sksk ikke gi dem det de fortjener økonomisk. 

Du skal gi dem godhet, omsorg og rettferdighet. Noen ganger skal du gi dem tid med mannen når du egentlig trenger det selv. 

Men 50/50 så har han halvparten av tiden barnefri. Dette klarer du. 

Anonymkode: 2229d...cd6

• Liker 14
Skrevet

Er han mye eldre? Du er jo fortsatt veldig ung.

Hvis du føles ikke bra å være sammen med noen, hvorfor fortsette? Bare pga ste-barna er feil og vil ikke gjør det lykkelig. 

Anonymkode: d4d77...fde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er han mye eldre? Du er jo fortsatt veldig ung.

Hvis du føles ikke bra å være sammen med noen, hvorfor fortsette? Bare pga ste-barna er feil og vil ikke gjør det lykkelig. 

Anonymkode: d4d77...fde

Ja.. han er over 30.

Anonymkode: ef3d3...f34

Skrevet

Du er alt for ung for dette ansvaret. Og jeg er enig med at du skal stole på magefølelsen, trådens tittel.

Anonymkode: 9b245...97c

• Liker 16
Skrevet

Økonomi ser jeg ikke på som et problem, men sjalusien din er. Enten må du jobbe med den, eller så må du gå rett og slett. 

Anonymkode: 5d48d...2a4

• Liker 7
Skrevet

Han er jo så mye eldre enn deg og har allerede flere barn. Jeg kan ikke fatte hvorfor du ikke kan finne en snill og god gutt på din egen alder og hellerskape en familie med ham. Dere vil også være langt mer likeverdige både økonomisk og ikke minst utviklingsmessig.

Anonymkode: d0748...c9c

• Liker 15
Skrevet

20 år og samboer med en langt eldre mann som har to barn, og som TS attpåtil er sjalu på... Jeg ser ikke for meg noen happy ending her, dessverre. Du er fortsatt veldig ung og har mange år på deg til å finne deg en mann som ønsker å starte familie med deg, for første gang. 

Anonymkode: fd733...3dc

• Liker 10
Skrevet

Kom deg ut med en gang, det blir vanskeligere dess lenger tid det går. Men ville ventet til over nyåret.

Anonymkode: 6c0dc...8c0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...