AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Ok, jeg vet at jeg da blir en skikkelig irriterende kunde, men begynner å bli litt desp her 😛 Bestilte julegave for to uker siden med ekspress, men den har ikke kommet enda. I følge sporingen skal den være på vei til butikken jeg må hente den i, dvs det stod det i går kveld... så jeg vil tro den er der, men ikke har blitt skannet enda? Eller noe sånt, jeg vet ikke hvordan det fungerer. Jeg skulle veldig gjerne hatt den til julaften selvfølgelig.. Hvis ikke jeg har fått hentekode til i morgen, er det da innafor å be den ansatte om å ta en liten runde og se om den er der? Jeg bestilte nemlig fra en nettbutikk som pleier å bruke knallfarget innpakning, så det er ikke sånn at de må lete på alle pakkene (det hadde jeg selvfølgelig ikke bedt om) men bare gå en runde og sjekke de pakkene med den fargen. Eller er det HELT idiotisk å be om? Vil ikke være en kjip kunde heller men jeg skulle så gjerne hatt gaven Anonymkode: fcaae...523
Jdz Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 (endret) Hvis du kan beskrive pakken såpass godt og den skiller seg ut, så ville jeg prøvd. På julaften har de fleste sannsynligvis hentet pakkene sine og de som jobber der har kanskje mulighet til å ta en titt. Etterlyser du den via Posten er det jo uansett de i butikken som må lete mest sannsynlig. Hvis det var en generisk brun pappeske, så hadde det kanskje vært noe annet. Endret 23. desember 2021 av Jdz 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Er det ikkje bedre å ringe nettbutikk eventuelt de som leveren den? Om det har stoppet opp på veien hjelper det ikke å masse på butikken. Anonymkode: 61239...f81
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Jeg tror de uansett ikke har lov til å utgi en pakke til kunde uten hentekode. Du kan jo være hvem som helst annen enn den som har bestilt ( og betalt). Du må nok vente til de har skannet pakken din. Anonymkode: 04d73...2d8 3
Ananas. Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Jeg ville ringt dem i kveld og forklart hva som har skjedd (at det ser ut som de har glemt å scanne den), og spurt om de kan se etter den slik at du kan hente den innenfor åpningstiden i morgen. Vanligvis ville jeg sagt nei, men når det er beskjeden du får i sporingen, så er det 99% sikkert at det er butikkens egen feil. Vær høflig, gi en så god beskrivelse som mulig, og ring dem fremfor å stå og se på dem lete, da kan de ta det når det passer. I morgen begynner det ofte å bli tomt for pakker, så sannsynligheten er stor for at den er forholdsvis enkel å finne da. 4
Ananas. Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror de uansett ikke har lov til å utgi en pakke til kunde uten hentekode. Du kan jo være hvem som helst annen enn den som har bestilt ( og betalt). Du må nok vente til de har skannet pakken din. Anonymkode: 04d73...2d8 Det stemmer ikke. Dessuten er feilen her sannsynligvis at butikken har glemt å scanne koden. Uten kode kan man jo f.eks. ta med legitimasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 Jeg fikk henta en pakke uten hentekode men med sporingsnummer i dag. Da hadde den ligget på butikken i tre dager uten at min mor (som sendte pakken) eller jeg hadde fått beskjed. Vi visste at den var på butikken og hadde sporingsnummer. Null stress, de fant den med en gang. Anonymkode: d7d45...280 3
I Grosny Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok, jeg vet at jeg da blir en skikkelig irriterende kunde, men begynner å bli litt desp her 😛 Bestilte julegave for to uker siden med ekspress, men den har ikke kommet enda. I følge sporingen skal den være på vei til butikken jeg må hente den i, dvs det stod det i går kveld... så jeg vil tro den er der, men ikke har blitt skannet enda? Eller noe sånt, jeg vet ikke hvordan det fungerer. Jeg skulle veldig gjerne hatt den til julaften selvfølgelig.. Hvis ikke jeg har fått hentekode til i morgen, er det da innafor å be den ansatte om å ta en liten runde og se om den er der? Jeg bestilte nemlig fra en nettbutikk som pleier å bruke knallfarget innpakning, så det er ikke sånn at de må lete på alle pakkene (det hadde jeg selvfølgelig ikke bedt om) men bare gå en runde og sjekke de pakkene med den fargen. Eller er det HELT idiotisk å be om? Vil ikke være en kjip kunde heller men jeg skulle så gjerne hatt gaven Anonymkode: fcaae...523 Du har jo koden, det er sporingsnummeret det. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 Har du sjekket sporingen hvor pakken befinner seg? Jeg hadde bestilt en pakke med Postnord som viste på sporingen at den lå i butikken, men jeg fikk ingen hentekode. Kontaktet postnord som kunne si i hvilken hylle i butikken pakken lå, og da fant ekspeditøren den med en gang, problem løst. Anonymkode: 81768...20c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk henta en pakke uten hentekode men med sporingsnummer i dag. Da hadde den ligget på butikken i tre dager uten at min mor (som sendte pakken) eller jeg hadde fått beskjed. Vi visste at den var på butikken og hadde sporingsnummer. Null stress, de fant den med en gang. Anonymkode: d7d45...280 Men forskjellen mot TS sin situasjon er jo at hos meg var den registrert ankommet butikken. Så kanskje derfor det var så enkelt. Anonymkode: d7d45...280
Pachka Sigaret Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 Posten har en intern sporing som er mye mer detajert enn den du kan se på deres sider. Det vet jeg siden jeg har jobbet på post-i-butikk, hvis den ikke er fremme så kan du være heldig å få vite noe mer. Det er også mulig at den har kommet frem til butikken uten at de har scannet denne inn enda, typisk hvis de butikkansatte har veldig mye å gjøre og ikke har tid til å scanne - nå er det jo mange pakker så det er godt mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har også hentet en pakke uten hentekode fordi jeg visste at den lå i butikken, men de hadde ikke scannet den inn enda. Det spørs kanskje litt på den ansatte. Jeg har fått forskjellig respons på en slik forespørsel, men sist så spurte hun som jobbet der om navn, hvor den kom fra og hun gikk så og fant den ganske kjapt. Ville absolutt ha prøvd. Anonymkode: ccefb...c51
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 Selv har jeg hatt null hell i å få ansatte på Post i butikk til å lete etter pakker selv om de har vært registrert som ankommet på hentestedet (og en gang var til og med på julaften), og det var butikken selv som hadde feilplassert den, men du kan jo alltids prøve En gang dette hendte var det faktisk en kunde bak meg i køen som pekte på pakka som lå synlig på hentestedet, og sa: «Det er ikke den da?» etter at jeg hadde beskrevet pakken og den ansatte bare trakk på skuldrene og sa hun ikke kunne finne den. Og ja, det var pakken min han pekte på Anonymkode: 5fa19...d2d 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 Synes det er litt rart at pakken ikke har kommet enda, når du bestille med ekspress. Du bør absolutt stikke innom og høre med butikken. Jeg bestilte meg ny telefon på tirsdagskvelden med ekspress, og jeg fikk den i formiddag. Og jeg bor langt ut på bygda. Anonymkode: 5b70f...1e0
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #15 Skrevet 23. desember 2021 Hvis de ikke har det veldig travelt så hadde jeg spurt. Det er jo fint for dem også å få pakker unna. Anonymkode: b2953...e6d
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #16 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har jobbet i post i butikk, å hvis det ikke var for mye som skjedde så lette jeg gjerne etter pakker, evt så fikk jeg av og til nr til folk så lette jeg når jeg hadde tid og ringte opp igjen. Veldig fint om du vet om pakken sendes i en spesifikk eske (blivakker feks). Man kan hente pakke uten at man har fått hentekode, navnet ditt står på pakken så man kan fint kontrollere dette med legitimasjon. Anonymkode: 85267...0e8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #17 Skrevet 23. desember 2021 Det er lov å spørre. Dra på butikken utenfor rushtiden, enten tidlig eller sent, og forklar situasjonen. Ikke anklag de for å ha glemt å scanne den inn. Bare si at du bestilte express men at den ikke har kommet enda, og du lurer på om den kanskje er kommet frem, men at du ikke har fått beskjed på grunn av en feil. Anonymkode: 4c923...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #18 Skrevet 23. desember 2021 Hvis du skal gjøre det, vær så snill å vær hyggelig! Har hatt dårlige opplevelser med kunder som klikker på meg når det er noe jeg ikke kan kontrollere. Det er sikkert også veldig travelt idag. (Ja jeg leter frem pakker uten hentekode hvis det står på sporing at pakken er ankommet utleveringsstedet) Anonymkode: decd2...f66 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har jobbet i post i butikk. Ja, man kan lete manuelt, men se an situasjonen. Er det lang kø, så bør du egentlig ikke spørre. Og vær veldig høflig, beskriv størrelse og farge. Man kan finne den, men ikke bli sint om de ikke gjør det. Anonymkode: 1bdbd...f14 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 Møt opp rett etter åpning når de ikke har så mange andre kunder. Anonymkode: 7a4f1...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå