Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det, og har det oppstått noen problemstillinger? Best å finne seg noen uten barn tidligere?

Anonymkode: 6d684...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå greit- og det kan bli ekstremt frustrerende ...

typiske ting som irriterer

- den med barn bruker barna som unnskyldning for å være en elendig kjæreste

- noen lar seg dirigere av eksen og har større lojalitet til henne enn til deg.

-den med barn tror han/hun bestemmer alt- og du skal bare akseptere..

- du taper økonomisk;  

—-- mye av inntekten din går med til å fostre opp enn annen kvinnes barn.

— -dere må ha større bolig

— - han betaler store beløp av felles økonomi til en annen kvinnes hjem. Han er med på å betale eksens bolig, strømforbruk osv og samtidig som dere trenger akkurat detcsamme hjemme hos dere. Er eksen en virkelig hurpe melker hun han for mer ved å la han ta utgifter han alt har betalt henne..

— du får ikke sitte i uskiftet bo- og risikerer å miste det dere sammen har bygd opp. ( skulle du dø først får han sitte i uskiftet bo)

- ikke alle barn er like elskverdige... å måtte bo med disse kan være utfordrene.

Det beste er å finne en «ubrukt» mann 😉

Anonymkode: 30ef5...be6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

- du taper økonomisk;  

— - han betaler store beløp av felles økonomi til en annen kvinnes hjem. Han er med på å betale eksens bolig, strømforbruk osv og samtidig som dere trenger akkurat detcsamme hjemme hos dere. Er eksen en virkelig hurpe melker hun han for mer ved å la han ta utgifter han alt har betalt henne..

— du får ikke sitte i uskiftet bo- og risikerer å miste det dere sammen har bygd opp. ( skulle du dø først får han sitte i uskiftet bo)

- ikke alle barn er like elskverdige... å måtte bo med disse kan være utfordrene.

Min mann har et barn fra før. Barnet er en del av han. Jeg er glad i de begge. Jeg bruker gladelig av min ressurser på barnet. 

Utfordringen med arv kan løses med livsforsikring slik at barnet før sin pliktarv. Slik har vi gjort det. Barnet er også min arving, jeg har testamente på det. 

Jeg liker barn jeg. Også de jeg ikke har laget selv. 

Anonymkode: db028...8f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

- du taper økonomisk;  

Skriver under på alt dette. 

Men hvis ikke man godtar at det er sånn så er man selvfølgelig den fæle stemora. 

Anonymkode: a82c4...9fa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min mann har et barn fra før. Barnet er en del av han. Jeg er glad i de begge. Jeg bruker gladelig av min ressurser på barnet. 

Utfordringen med arv kan løses med livsforsikring slik at barnet før sin pliktarv. Slik har vi gjort det. Barnet er også min arving, jeg har testamente på det. 

Det er vel fordi du er heldig med en oppegående mann, hvor mange av de tingene brukeren du siterte nevnte ikke er et problem.

Anonymkode: 206aa...f41

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel fordi du er heldig med en oppegående mann, hvor mange av de tingene brukeren du siterte nevnte ikke er et problem.

Kan man definere seg som heldig hvis man er sammen med en oppegående mann? 

;)   

Skrevet
Dævendøtte skrev (4 minutter siden):

Kan man definere seg som heldig hvis man er sammen med en oppegående mann? 

;)   

Haha. Burde kanskje sagt, ikke uheldig med en ikke oppegående mann🤔 I alle fall, poenget var at hvis ingen av de punktene er et problem for henne så har hun en greiere situasjon enn mange andre stemødre har.

Skrevet

Jeg angrer hver dag at jeg ikke tenkte lengre fordi jeg ble forelsket i pappaen. Du er smart som spør og undersøker. Skulle ønske jeg gjorde det jeg også. Jeg hater livet mitt med en drittunge som er i vårt hus annenhver uke som kun eksisterer fordi han valgte å sprute inni fitta til mora. Som også er en fitte og dikterer hvordan vi skal gjøre ting når barnet er hos oss. Som om vi ikke er ansvarlige voksne slik som hun selv. Dessuten så er min partner allerede fått barn og hatt den opplevelsen. Da savner han ikke å få det med meg. Jeg måtte krangle meg frem til at vi må ha minst en sammen hvis vi skal være sammen. Det har han akseptert at vi skal ha, men hva slags liv et det å få barn med en mann som ikke intenst ønsker det sammen med deg, men som «aksepterer» det. 

Anonymkode: 6ccd8...cb2

• Liker 4
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er damen i forholdet og har barn fra før, og min mann har akkurat samme holdning som deg. Jeg kan ikke få flere barn og for han var valget enkelt når han måtte velge mellom meg og mitt barn og ikke få muligheten til å få egne barn, eller finne en annen dame hvor han kunne få egne barn med. Jeg eide hus som jeg har leid ut de siste 20 årene da vi flyttet inn til han da han bor på gård. Vi er nå i femti årene og har hatt 20 gode år sammen, mitt barn har gitt oss barnebarn og mitt barn har blitt adoptert av min mann i voksen alder da min mann og min datter ønsker at hun skal overta gården når hun er klar for det. 

Anonymkode: 05e46...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...