AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Jeg leverte barnet mitt i barnehagen i dag. I det vi gikk inn døren kommenterte en ansatt fra en annen avdeling «Neimen er du her i dag også?!» mens hun stirret på barnet mitt (20 måneder). Jeg prøvde å ignorere, så sier hun videre «Har ikke du fri i dag?». «Jo, svarer men jeg er ikke hjemme i dag». «Men er ikke du lærer da?» fortsatte hun. «Jo, jeg er lærer. Men barnet mitt skal ha en kort dag i barnehagen i dag, fordi jeg må bort.» Dette skjedde i deg jeg kom inn inngangsdøra på barnehagen. Den ansatte som snakket slik til meg jobber på en annen avdeling. Det påvirker henne ikke i det hele tatt at mitt barn er i barnehagen i drøye 4 timer i dag. De ansatte på mitt barns avdeling tok oss i mot og var hyggelige som vanlig. Men må si denne «utspørringen» jeg ble utsatt for provoserte meg. Jeg synes det var kjempe ekkelt og ubehagelig å bli møtt på denne måten. Og som sagt det påvirker ikke henne i noen grad om barnet mitt er i barnehagen eller ikke. Hun jobber ikke med mitt barn. De omgås ikke. Det var en rolig dag i barnehagen, på alle avdelingene var det 4-5 barn og 2 voksne hver. Og før KG-politet dømmer meg nord og ned. Grunnen til at jeg leverte, min far er nyoperert og jeg ville gjerne besøke han. Faren min har gjennomgått en større operasjon og jeg ville innom han med julegave, gjøre ett par praktiske ting for han, som å handle inn mat og rydde litt. Vi feirer jul hos svigerfamilien i år og reiser i dag. Vi blir borte til over nyttår, fordi de bor ett godt stykke unna. Jeg må bytte 2 busser og kjøre t-bane for å komme til min far. Jeg kan ikke kjøre bil pga sykdom, min mann er på jobb og kan ikke kjøre meg. Jeg hadde ikke lyst til å drasse med meg mitt barn på 2 busser og t-bane. Jeg fortalte dette til den ansatte som tok imot barnet vårt på vår avdeling, og hun hadde full forståelse. Jeg er ikke den som er negativ til barnehageansatte. Jeg setter stor pris på den innsatsen de gjør for barnet mitt og de andre barna på vår avdeling. Og jeg ønsker ikke å dra alle over en kam, de fleste er kjempehyggelige og imøtekommende, ikke minst omsorgsfulle og sympatiske mennesker. Men det jeg ble møtt med ved inngangsdøra i dag var helt bak mål. Jeg har lyst til å ta dette videre, men jeg vet ikke hvem jeg skal henvende meg til? Anonymkode: 505f3...f3d 11
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Jeg tror bare denne personen var nyskjerrig og prøvde å smalltalke. Anonymkode: 0ca6e...1d7 41
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Bare la det gå. Anonymkode: 659ea...47f 17
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Siden du selv er lærer selv, så vett du jo at det finnes mindre sosialt oppegående mennesker som lærere og, akkurat som i barnehagen. Hun var frekk og ubehagelig. Men, det er nok slik hun er. Litt kort og enkel. Ville latt det gå og ikke tatt det til meg. Du har jo verdens beste grunn for å levere i barnehage! Anonymkode: 55020...892 35
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 får håpe ikke disse 4 timene sender dere rett i karantene da..... bare fordi du har dårlig samvitighet det at du kjenner sånn på det for du vet det Anonymkode: c9f7c...e48 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Hvorfor tolke alt i verste mening? Anonymkode: ec3c5...85e 19
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 Slutt å vær så hårsår. Anonymkode: bd18d...a01 18
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): bare fordi du har dårlig samvitighet det at du kjenner sånn på det for du vet det Anonymkode: c9f7c...e48 Jeg har dårlig samvittighet ovenfor min far, kunne ønske jeg kunne gjøre mer for han. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å levere barnet mitt i barnehagen i dag. Anonymkode: 505f3...f3d 23
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 Herre Gud for noen svar du får. Hun var dritfrekk, skjønner godt at du reagerer. Hun har ingenting med hvorfor du bruker barnehageplassen i dag. Anonymkode: bc9cb...884 39
AprilLudgate Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 Skjønner GODT du ønsket å ha barnet i barnehagen, jeg hadde nok gjort det samme selv. Samtidig har byråden i Oslo (siden du nevner t-bane) bedt alle som ikke er helt nødt å ha barn i barnehagen om å holde dem hjemme pga stort fravær. Om din mann ikke heller er i kritisk yrke så ville jeg bare latt det gå. Du hadde en god grunn, samtidig som hun rent teoretisk har en grunn til å.....tja, om ikke stille direkte spørsmål ved levering så er jo ikke du på jobb eller har fått opphold på særskilte vilkår med bekreftelse fra arbeidsgiver. (Som er kravet). Men i din barnehage gikk jo dette fint om de var endel på jobb. AnonymBruker skrev (På 23.12.2021 den 18.27): Herre Gud for noen svar du får. Hun var dritfrekk, skjønner godt at du reagerer. Hun har ingenting med hvorfor du bruker barnehageplassen i dag. Anonymkode: bc9cb...884 Jo, i Oslo har lederne noe med hvorfor man bruker plassen i barnehage eller skole. Men å stille sånne gjentakende spørsmål er jo ingen vits selvsagt, denne ansatte hadde neppe oversikt over ett og alt. 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 Fløff skrev (1 minutt siden): Jo, i Oslo har lederne noe med hvorfor man bruker plassen i barnehage eller skole. Men å stille sånne gjentakende spørsmål er jo ingen vits selvsagt, denne ansatte hadde neppe oversikt over ett og alt. Nei, på ingen måte. Anonymkode: a7224...71e 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 Fløff skrev (2 minutter siden): Skjønner GODT du ønsket å ha barnet i barnehagen, jeg hadde nok gjort det samme selv. Samtidig har byråden i Oslo (siden du nevner t-bane) bedt alle som ikke er helt nødt å ha barn i barnehagen om å holde dem hjemme pga stort fravær. Om din mann ikke heller er i kritisk yrke så ville jeg bare latt det gå. Du hadde en god grunn, samtidig som hun rent teoretisk har en grunn til å.....tja, om ikke stille direkte spørsmål ved levering så er jo ikke du på jobb eller har fått opphold på særskilte vilkår med bekreftelse fra arbeidsgiver. (Som er kravet). Men i din barnehage gikk jo dette fint om de var endel på jobb. Vi bor ikke i Oslo. Min far bor i Oslo. Det er ingen slike regler i vår kommune. Anonymkode: 505f3...f3d 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 Fløff skrev (2 minutter siden): Jo, i Oslo har lederne noe med hvorfor man bruker plassen i barnehage eller skole. Men å stille sånne gjentakende spørsmål er jo ingen vits selvsagt, denne ansatte hadde neppe oversikt over ett og alt. Eh, nei det har de ikke! Anonymkode: bc9cb...884 11
AprilLudgate Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, på ingen måte. Anonymkode: a7224...71e Ehm jo de har nok dessverre det. To grupper får plass: - kritiske yrker, arbeidsgiver må sende bekreftelse - særskilte vilkår/ekstra sårbare familier, her bestemmer bydelen i samråd med skole/bhg hvem som får tilbud Mulig man i DENNE runden har dørene åpne for alle i barnehagen, det hadde de absolutt ikke første nedstenging. Heller ikke på skolene. Dere som sier nei, er det åpent for alle barn nå uansett koronatiltak? Også på rødt nivå? I så fall: javel, det er ikke tilfelle hver gang. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bor ikke i Oslo. Min far bor i Oslo. Det er ingen slike regler i vår kommune. Anonymkode: 505f3...f3d Ah ok. I så tilfelle hadde jeg skrevet en liten mail til leder, sånn nedlatende tone uten grunn kan man spares for. Man vet ikke hvorfor folk benytter plassen. I min gruppe leverte flere tilsynelatende oppegående folk i bhg - og dro så rett på cellegift. For eksempel. Sånt er ufint å ta opp, selvsagt skal foreldre benytte plassen når de kommer med en unge i garderoben 🤷♀️ Endret 23. desember 2021 av Fløff 4
anonymLala Skrevet 23. desember 2021 #15 Skrevet 23. desember 2021 Nå er jeg godt voksen og har ikke barn, men stusser litt over hvorfor du skal måtte forsvare noe som helst. Da jeg og mine søsken var yngre gikk vi i barnehagen hver dag fra 3-4 års alderen, selv om vår mor var hjemmeværende 11
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #16 Skrevet 23. desember 2021 Fløff skrev (1 minutt siden): Ehm jo de har nok dessverre det. To grupper får plass: - kritiske yrker, arbeidsgiver må sende bekreftelse - særskilte vilkår/ekstra sårbare familier, her bestemmer bydelen i samråd med skole/bhg hvem som får tilbud Ah ok. I så tilfelle hadde jeg skrevet en liten mail til leder, sånn nedlatende tone uten grunn kan man spares for. Man vet ikke hvorfor folk benytter plassen. I min gruppe leverte flere tilsynelatende oppegående folk i bhg - og dro så rett på cellegift. For eksempel. Sånt er ufint å ta opp, selvsagt skal foreldre benytte plassen når de kommer med en unge i garderoben 🤷♀️ Nei. Barnehagen er ikke stengt for de uten samfunnskritisk jobb nå. Anonymkode: a7224...71e 17
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #17 Skrevet 23. desember 2021 Fløff skrev (2 minutter siden): Ehm jo de har nok dessverre det. To grupper får plass: - kritiske yrker, arbeidsgiver må sende bekreftelse - særskilte vilkår/ekstra sårbare familier, her bestemmer bydelen i samråd med skole/bhg hvem som får tilbud Dette er jo bare tull. Barnehagene i Oslo er åpne for alle nå, de er ikke stengt. Anonymkode: bd12b...541 14
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #18 Skrevet 23. desember 2021 anonymLala skrev (På 23.12.2021 den 18.37): Nå er jeg godt voksen og har ikke barn, men stusser litt over hvorfor du skal måtte forsvare noe som helst. Da jeg og mine søsken var yngre gikk vi i barnehagen hver dag fra 3-4 års alderen, selv om vår mor var hjemmeværende Det er nettopp dette jeg stusser over også. Jeg valgte å fortelle den ansatte på min sønns avdeling om hvorfor jeg leverte i dag. Men det er ett valg jeg tok fordi jeg ville dele det med henne. I Norge trenger man ingen «legitim» grunn til å levere i barnehagen, så lenge du betaler for plassen og forholder deg til åpningstider. AnonymBruker skrev (På 23.12.2021 den 18.27): Herre Gud for noen svar du får. Hun var dritfrekk, skjønner godt at du reagerer. Hun har ingenting med hvorfor du bruker barnehageplassen i dag. Anonymkode: bc9cb...884 Jeg tror svarene er et KG- fenomen. De første 3-4 svarene i tråden setter standarden og avgjør hvilken vending tråden vil ta. Anonymkode: 505f3...f3d 12
AprilLudgate Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Barnehagen er ikke stengt for de uten samfunnskritisk jobb nå. Anonymkode: a7224...71e Nei, og TS sa de ikke hadde regler for det i sin kommune. Men om hun bodde i Oslo - noe hun ikke gjør- så har byråden henstilt ALLE foreldre som absolutt ikke må benytte plass om å holde dem hjemme. Men nå er ikke det relevant, fordi hun bor ikke i Oslo - hun bare skal dit. Så da legger vi den ballen død 1
mingus Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 Vanskelig å sikre en så liten på bussen i tilfelle bråbrems/kræsj, da er det tryggere at han/hun er i barnehagen. Og ingenting noen hadde noe med å kommentere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå