AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Er man pliktig til å holde seg hjemme om man er forkjølet men det ikke er korona? Anonymkode: d404d...5af
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 'Alle' er forkjøla for tiden, så det er egentlig vanskelig å holde folk hjemme. Arbeidsgiver kan vel sette slike krav, men ikke staten. Det er så mye forkjølelse og RS-virus i omløp nå fordi vi ikke har immunitet for det fra i fjor vinter. Anonymkode: 4c86c...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Det sies jo fra myndighetenes side at man skal holde seg hjemme om en er dårlig. Men det kommer jo litt an på hva slags type jobb man har, tenker jeg.. Og selvfølgelig på allmenntilstanden. Anonymkode: f7042...a35
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Ja. Du kan ikke være helt sikker på at det ikke er korona, testene kan vise feil. Og det er skikkelig drittsekk å smitte folk med forkjølelse også, for andre kan heller ikke helt sikkert vite forskjellen. Hold deg hjemme til det er gått syv dager, eller du har vært feberfri ett døgn (gjelder bare hvis du har hatt feber, er ikke alle som får det).. Anonymkode: 9f9dc...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 Problemet med å være på jobb/sosial når man «bare er forkjøla» er at du kan smitte andre med dette- og så må de du smitter være hjemme, teste seg osv osv og så har man det gående. Det får fort store ringvirkninger Anonymkode: 02c28...36f 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #7 Skrevet 24. desember 2021 Strengt tatt skal man vel det. Men hvor går grensen? Kjenner jeg godt etter, kjennes det alltid ut som jeg kan brygge på noe. Jeg hoster og snyter meg hver eneste dag. Jeg har nesten alltid litt grums i halsen når jeg våkner. Noen ganger litt mer, andre ganger litt mindre. Om jeg skal ha helt nulltoleranse for slike symptomer, måtte jeg isolere meg til pandemien er over. Mange arbeidsgivere vil heller ikke godta sykefravær ved snev av forkjølelse og negativ test, da det er veldig stort sykefravær mange steder og umulig å få tak i vikarer. Og hva med små barn som mer eller mindre alltid er snørrete? Så det er lett å si man skal holde seg hjemme når man er syk, ikke alltid like lett i praksis. Anonymkode: 0d8f9...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #8 Skrevet 24. desember 2021 Jeg håper da virkelig folk holder seg hjemme når de er syke selv om det ikke er covid, jeg er ikke interessert i bli smittet av noe som helst. Anonymkode: d38ad...319 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 Herregud nei. Selvsagt trenger man ikke å isolere seg hvis man er forkjølet Anonymkode: 16f38...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 Om man har negativ test, er generelt fin i formen, men kanskje littegran snufsete ol. da tenker jeg at man kan feire jul. Men at man holder god avstand og lar alle klemmer ol. være. Anonymkode: 57a10...75c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Strengt tatt skal man vel det. Men hvor går grensen? Kjenner jeg godt etter, kjennes det alltid ut som jeg kan brygge på noe. Jeg hoster og snyter meg hver eneste dag. Jeg har nesten alltid litt grums i halsen når jeg våkner. Noen ganger litt mer, andre ganger litt mindre. Om jeg skal ha helt nulltoleranse for slike symptomer, måtte jeg isolere meg til pandemien er over. Mange arbeidsgivere vil heller ikke godta sykefravær ved snev av forkjølelse og negativ test, da det er veldig stort sykefravær mange steder og umulig å få tak i vikarer. Og hva med små barn som mer eller mindre alltid er snørrete? Så det er lett å si man skal holde seg hjemme når man er syk, ikke alltid like lett i praksis. Anonymkode: 0d8f9...8c4 Hvis man må kjenne etter, har litt grums som går over etter kort tid osv. da er man jo ikke syk. Det er ingen som har sagt at man skal ha nulltoleranse for det du beskriver, det er ikke det som er å være forkjølet. Anonymkode: cf57d...105
Anbefalte innlegg