Anonym-bruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Som overskriften sier. Vi skal feire jul hjemme i år, og lage julemiddag. Ribbe, pølse og medisterkaker. Har kjøpt surkål, men så lurer jeg på om det er vanlig med rødkål også? Hva slags snacks/ sjokolade pleier dere ha stående? Familien min kommer på formiddagen siden de bor langt unna. Skal sove over til 1 dag. Lurer litt på om jeg skulle servert lunsj? Mange spørsmål, vil bare det skal bli en perfekt julekveld 🎅
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Noen bruker rødkål, noen bruker surkål, og vi bruker begge deler. Så valget er ditt. Har frukt som f.eks klementiner, epler og litt annet fremme. Nøtter har vi også. Har skåler med diverse sjokolade stående litt her og der. (Skåler med lokk) Om de kommer tidlig så kan dere servere noe enkelt til lunsj av det dere har. Eller grøt, har vi hatt noen ganger. Anonymkode: 64037...e31
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Vi pleier å ha soppstuing, kålrotstappe og fløtegratinerte poteter i tillegg til rødkål og syltetøy. Fantasien setter ingen grenser, ts. Velg det tilbehøret du tror kan slå mest an. Vi pleier å ha julekaker stående slik at folk bare kan forsyne seg, tidligere har vi hatt godteri eller konfekt stående, men ofte så blir mye av dette ikke spist på selve julaften. Anonymkode: a58f6...690
Anonym-bruker Skrevet 23. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen bruker rødkål, noen bruker surkål, og vi bruker begge deler. Så valget er ditt. Har frukt som f.eks klementiner, epler og litt annet fremme. Nøtter har vi også. Har skåler med diverse sjokolade stående litt her og der. (Skåler med lokk) Om de kommer tidlig så kan dere servere noe enkelt til lunsj av det dere har. Eller grøt, har vi hatt noen ganger. Anonymkode: 64037...e31 Takk for svar lager dere surkål selv, eller kjøper dere pose?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Husk å langtidssteke ribba og ha på nok væske, og bruk en øse til å ta væske over ribbe nå og da. Da blir den så myk og mør og god. Ha svisker i fettet mot slutten av steketiden. Er fortreffelig med svisker til ribbe. Bruker rødkål og surkål. Syns rødkål er mer mild i smaken. Kjøper bare sånn pose i eske. Kålrabistappe må til, men jeg spiser aldri potet til ribbe da det blir så tungt å fordøye. Går mye bedre med å spise julemat uten potet. Anonymkode: bba06...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå