Gå til innhold

Exen dro avgårde med sønnen vår for å feire jul med hans familie, uten at jeg visste om det. 3 timer vekk fra vår by.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke levert gavene til sønnen min. Jeg ringte sønnen min og de var bare kjørt avgårde. Sønnen min er 19 år. Exen vil alltid bestemme og kontrollere alt. Dette blir en trist jul. Flere som har opplevd dette eller lignende? Hva gjorde dere for å ikke ha en så trist jul?

Anonymkode: deea4...27a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du planer om å feire med sønnen siden det blir trist jul? Hadde dere avtalt noe?  Gavene er flisespikkeri, det kan han få når han kommer hjem, han er såpass stor at han forstår det. 

Anonymkode: e4e6d...68c

• Liker 18
Skrevet

Sønnen din er myndig og voksen. Han ble neppe kidnappet eller fikk munnen limt igjen så han ikke kunne avtalt gavene med deg før han dro med far 

Anonymkode: 797e1...542

• Liker 34
Skrevet

Dette er jo på sønnen din og ikke faren. Unormalt at faren skal kommunisere med deg når barnet er så gammelt. 

Anonymkode: fae9a...da3

• Liker 31
Skrevet

Er sønnen din psykisk utviklingshemmet?

Anonymkode: 6fda3...54b

• Liker 21
Skrevet

Sønnen din er voksen, du kan avtale direkte med han uten å gå via eller skylde på eksen.

Anonymkode: cdda8...3cd

• Liker 12
Skrevet

Fan for noen frekke svar her! 

Skjønner godt at du syns det er kjipt at han ikke får pakket opp gaver fra deg Ts! Du har sikkert sett frem til å glede han med dem på julaften. 

Men du får bare ringe han, og si at dere får ta en kveld sammen når han er tilbake, og at du ser fram til det. At det går greit.

Gjør det hyggelig for deg selv 🙂

• Liker 13
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sønnen din er myndig og voksen. Han ble neppe kidnappet eller fikk munnen limt igjen så han ikke kunne avtalt gavene med deg før han dro med far 

Anonymkode: 797e1...542

En 19-åring er ikke mer voksen enn en far som styrer og kontrollerer alt. Det er ikke sikkert han orker å diskutere med faren.

Er dere helt rare her?? 

Endret av SoWhat?
  • Liker 15
Skrevet

Send melding til 19 åringen at du har gaver når han kommer igjen  

Anonymkode: 7414b...866

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner at du ble trist. Det var ikke sånn du så for deg starten på jula. Men det betyr ikke at alle dagene i jula må bli triste.

Julaften er faktisk bare en dag. Du kan skape dine egne tradisjoner. Det er helt opp til deg! Ha en  kosedag sammen med sønnen din når han kommer hjem. Ta deres egen feiring, og gi han gavene da. Det kan bli like hyggelig, kanskje hyggeligere 😊

Ikke la exens handlinger få så mye makt at det er det som ødelegger jula. Uansett om han har gjort det med vilje og for å såre. La det gå, du vet at du har gave til sønnen din som du tror han blir glad for. Sønnen din er voksen og tåler helt sikkert å vente noen dager på gavene. Hvis ikke han tåler det, så får han begynne å øve på det nå.

Du kan snakke med han i telefonen eller facetime ol. for å ønske god jul. Er det noe pandemien har lært oss så er det at når vi ikke kan være sammen fysisk,  så kan vi ha hverandre i tankene. Vi er så priviligerte her i landet, at de fleste av oss kan dele gode øyeblikk med nære og kjære også digitalt.

Så her er det mange muligheter. Ta deg tid til å kjenne på skuffelsen og anerkjenne at det ble som det ble. Så finner du ut av hvordan du får noen ikke så triste dager fremover

Anonymkode: 0f33e...31b

• Liker 6
Skrevet
SoWhat? skrev (3 timer siden):

En 19-åring er ikke mer voksen enn en far som styrer og kontrollerer alt. Det er ikke sikkert han orker å diskutere med faren.

Er dere helt rare her?? 

Det fremkommer ingen form for informasjon som tilsier at det er slik det henger sammen. 

Anonymkode: 2bad9...302

• Liker 18
Skrevet

Grei læring for 19 åringen da. Hvis han ikke sier i fra om julefeiringen langt vekke, så blir det ikke gaver på julaften. 

Hadde det vært en 6åring hadde jeg skjønt greia, men en 19åring er voksen 

Anonymkode: 27c1e...413

• Liker 19
Skrevet

Utifra overskriften trodde keg det bar snakk om en 1-åring. Men det visste seg å være en 19-åring….

da vet vi hvordan disse mannfolkene som ikke kan gjøre husarbeid hjemme blir til.

Anonymkode: 0c6fc...255

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er sønnen din psykisk utviklingshemmet?

Anonymkode: 6fda3...54b

Synes du at du var hjelpsom med den kommentaren ? 
Tenk …

Anonymkode: e7e60...683

• Liker 5
Skrevet

Det skjønner jeg var kjipt. 

Jeg tipper din sønn er som ungdom flest at han tenker ikke over dette. Han skulle feire med far i år. Kanskje det hjelper litt på dine følelser at for han så er dette greit. Han vet jo han får gave av deg når han kommer til deg igjen.

Morsfølelse går ikke på alder til barnet, og jeg håper du overser dustete kommentarer. Kan tyde på mange er litt hissige kvelden før kvelden 🤭

Anonymkode: fdf2c...1dc

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor har du ikke levert gavene før? Hadde dere avtalt å feire jul hos deg?

• Liker 1
Skrevet

Er det farens jul?

I så fall, hvorfor har ikke 19(!)-åringen informert deg om at de skal reise vekk slik at dere fikk byttet julegaver? Helt ærlig synes jeg ikke faren har gjort noe feil her.

• Liker 12
Skrevet

Kanskje du ikkje har et så godt forhold til eksen, og at han er vanskelig og gjerne helt umulig på mye. Men akkuratt dette er det sønnen din som er ansvarlig for, uavhengig av fars oppførsel. Har ikkje han gitt gave til deg heller? Selv om man er en 19 år gammel mann må en kunne tenke såpass. Både pløanleggingsmessig og på sin mor. Han virker litt  håpløs og tafatt, men han  er kanskje bare veldig sjenert og stille kanskje? 

Anonymkode: bc826...beb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...