AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Bør en lære seg å kjøre bil bensin/diesel, før man kjører el-bil? Skal uansett ta kjøretimer på automat. Er det dumt å øvelseskjøre i en el-bil? Noen innvendinger? Anonymkode: 7ef91...8e6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Nei det har vel ikke noe særlig å si? Så store forskjeller er det ikke å kjøre akkurat. Men ville slått av sånn regenerative braking (husker ikke hva det heter på norsk) for man blir veldig vant til det, dumt å kræsje på oppkjøring fordi du er vant til at bilen bremser av seg selv når du slipper gassen litt 😄 Gjør også personen oppmerksom på at elbiler akslererer fortere og gjerne få inn et par timer i fossilbil før oppkjøring også (Men vil tro man gjør vanlige kjøretimer i fossilbil fremdeles og det burde jo være nok) Anonymkode: eb86c...6a9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Det har ingenting å si. Kjøreskolen min hadde elbil. Øvelseskjørte hjemme i elbil. På jobb har jeg dieselbil. Automat er automat Anonymkode: 6ae9b...ad3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det har vel ikke noe særlig å si? Så store forskjeller er det ikke å kjøre akkurat. Men ville slått av sånn regenerative braking (husker ikke hva det heter på norsk) for man blir veldig vant til det, dumt å kræsje på oppkjøring fordi du er vant til at bilen bremser av seg selv når du slipper gassen litt 😄 Gjør også personen oppmerksom på at elbiler akslererer fortere og gjerne få inn et par timer i fossilbil før oppkjøring også (Men vil tro man gjør vanlige kjøretimer i fossilbil fremdeles og det burde jo være nok) Anonymkode: eb86c...6a9 Takk! Er ferdig med teorien. Og har kun øvelseskjørt i elbil. Men har ikke råd til å kjøpe elbil, som første bil. Bor ikke i en storby, og de fleste her har jo diesel/bensin. Bor i ei bygd uten ladestasjoner. Anonymkode: 7ef91...8e6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har ingenting å si. Kjøreskolen min hadde elbil. Øvelseskjørte hjemme i elbil. På jobb har jeg dieselbil. Automat er automat Anonymkode: 6ae9b...ad3 Ok. 😊 Anonymkode: 7ef91...8e6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 jeg vil påstå at det er bedre å starte med å øvelseskjøre i en elbil, siden det er så lett teknisk å kjøre elbil kan det legges mer vekt og fokus på trafikkforståelse og trafikkflyt. Det eneste jeg var bekymret for under min øvelseskjøring og oppkjøring var å kvele bilen i et kryss. Kunne ikke brydd meg mindre om hva som foregikk i traffikken. Det er ikke spesielt bra. Det er aldri for sent å lære seg å kjøre med manuelt gir, og jeg vil påstå at det er bedre å lære seg cluctch og gir etter sjåføren er allerede blitt trygg i trafikken- Anonymkode: 04e7a...001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå