AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Hvilke aksjer har folk tro på i 2022? Blir det et nytt superår? Jeg personlig har tro på at vi får et +10% år på hovedindeksen. Synes også mye av shipping ser billig ut (Gogl, Frontline, 2020Bulkers) mtp. at ratene antagelig holder seg i 2022. Ellers selvsagt big tech, big tech går jo alltid opp. Anonymkode: df515...aeb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Mye shipping ser billig ut, men veldig spent på hvordan det blir framover. Stefaren min jobber på båt i oljen og han sier at i flere av de store havnene så ligger det lasteskip som har vært i karantene i snart 2 mnd pga koronautbrudd og karantener og dårlige rutiner på vaksiner blant ansatte fra utlandet. Dette koster flere titalls tusener i døgnet i tillegg til at ting ikke blir levert som de skal. Jada, det løsner selvfølgelig til slutt og det gjelder ikke alle. Men om man vurderer så er jo slik "innsideinfo" greit å vite om. Anonymkode: 3724d...b2d
Pachka Sigaret Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Mye shipping ser billig ut, men veldig spent på hvordan det blir framover. Stefaren min jobber på båt i oljen og han sier at i flere av de store havnene så ligger det lasteskip som har vært i karantene i snart 2 mnd pga koronautbrudd og karantener og dårlige rutiner på vaksiner blant ansatte fra utlandet. Dette koster flere titalls tusener i døgnet i tillegg til at ting ikke blir levert som de skal. Jada, det løsner selvfølgelig til slutt og det gjelder ikke alle. Men om man vurderer så er jo slik "innsideinfo" greit å vite om. Anonymkode: 3724d...b2d Det var/er vel helt krise ved mange av de sentrale havnene i USA, men det som skjedde var at det kom enorme grep i form av at det f.eks. ble bøter for å ha tomme containere ved shippinghavna og da begynte folk å skjerpe seg. Ref. https://www.businessinsider.com/nearly-60000-shipping-containers-face-fine-at-backlogged-ports-2021-11?r=US&IR=T Jeg har tro på at situasjonen angående shipping løser seg over tid- Det som er fint er at Maersk har fått en gavepakke etter at de ble hardt rammet av hacking og nå har kommet seg så langt at de kjøper et annet logistikkselskap (LF Logistics Holdings) for milliardbeløp.
KapteinJ Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 Pachka Sigaret skrev (10 timer siden): Det var/er vel helt krise ved mange av de sentrale havnene i USA, men det som skjedde var at det kom enorme grep i form av at det f.eks. ble bøter for å ha tomme containere ved shippinghavna og da begynte folk å skjerpe seg. Ref. https://www.businessinsider.com/nearly-60000-shipping-containers-face-fine-at-backlogged-ports-2021-11?r=US&IR=T Jeg har tro på at situasjonen angående shipping løser seg over tid- Det som er fint er at Maersk har fått en gavepakke etter at de ble hardt rammet av hacking og nå har kommet seg så langt at de kjøper et annet logistikkselskap (LF Logistics Holdings) for milliardbeløp. Så du har tro på god oppside i Maersk? Jeg har satset på Google og Meta som største overvekt, med mindre i resten av FAANG. Ellers er biotek bra priset nå, ikke hatt to nedeår på rad siste 20 år og mye cash på bok i bransjen og for oppkjøp i big pharma. Ellers holder jeg en del norsk industri som er ganske greit priset som en hedge mot mulig multippelkontraksjon i Amerika.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #5 Skrevet 24. desember 2021 Polight 😊 Anonymkode: ef8f7...07c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 Jeg funderer på om jeg skal kjøpe noen flere utbytteaksjer, men da må jeg i tilfelle selge noe av det jeg har. Jeg vil ikke ha for stor andel av porteføljen på Oslo Børs, og jeg har sannsynligvis kjøpt for mange ulike selskap allerede. Jeg funderer på å kjøpe mer i selskap jeg allerede har (Aker, Aker BP, Storebrand - og MPCC kommer med utbytte neste år), eller kanskje mer spenstig - 2020 Bulkers, Rana Gruber? Eller kanskje mer traust, som Gjensidige eller Yara? Men hovedvekten blir nok fremdeles fond også videre, og da mest globale fond. Anonymkode: 6e2f3...fda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå