Gå til innhold

Kjøre 2 timer for at pappa skal feire jul med oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er alene, vi tilbudte at han kunne være sammen med oss i jula. Straffen er da at han må hentes, dette tar en time, og kjøres hjem igjen (1 time). Vi har barn, så dette blir bare stress. Jeg sier at han kan ta drosje, dette har han ikke penger til. Han sier at han kan sove i kjellerstua, men at han får ha tilgang til tv. Dette går ikke da ett av barna sover i kjelleren. Jeg skal også ppt idlogvakt 25.12. Hva synes dere? Skal jeg bruke 2 timer av min dag/kveld på å kjøre han frem og tilbake? Han har ikke bil.. 

Videoannonse
Annonse
Gjest 96erjente
Skrevet

Hadde ikke lurt engang. Hadde så klart feiret jul med pappa, spesielt om han er alene. 

Skrevet

Om faren din er en fin fyr du er glad i så selfølgelig skal dere hente han og la han sove over. Men det er kanskje noe her som ikke kommer til overflaten? 

Anonymkode: 1db1d...431

• Liker 33
Skrevet

Du inviterer faren din og ber han ta drosje ca ti mil? Der hadde jeg takket nei til den invitasjonen.

Ellers kunne vel det barnet i kjelleren sovet et annet sted én natt?

• Liker 40
Skrevet
Lizca skrev (4 minutter siden):

Straffen

Straffen? Seriøst? Det høres ikke ut som du egentlig vil feire med ham. 

Anonymkode: 92394...e01

• Liker 27
Skrevet

Hadde min pappa ønsket å komme til oss i jula hadde jeg gjerne kjørt 2 timer! Og selvsagt hadde vi funnet overnattingsplass til han. Om et barn må ut av kjellerstua er det jo veldig lett å ordne!

Du høres ganske problemorientert ut?

Anonymkode: a44a4...fc6

• Liker 48
Skrevet

2 timer er jo ingenting…!!

Men overnatting er jo det mest nærliggende, selv om han ønsker å ha tilgang på tv (hvorfor er det problematisk?) og et barn sover i kjelleren? 
Vi ser da også på tv i samme etasje som vi har soverom - til og med vegg i vegg med soverommet 

Anonymkode: edc54...939

• Liker 11
Skrevet

Jeg forstår at det er lett å bli handlingslammet midt i julestria, men dette er det enkelt å løse. Et av barna flytter inn på et annet rom slik at bestefar får senga, og du slipper med en times kjøring på julaften. Protesterer barna, har du vetorett. Imens du kjører, steller barna til jul.

Man lar ikke gamle folk sitte alene denne dagen med mindre man absolutt må.

• Liker 24
Skrevet

Eh.. hvis det ikke har skjedd noe spesielt i forholdet deres, så forstår jeg ikke hvorfor du er så ego?

klart dere skal hente han, har du mann eller en noen andre som kan passe på barna i mens? 

Hvorfor kan han ikke se på tv? Barnet sover nok gjennom skal du se, og hvis det er krise så kan vel barna dele rom for en natt og to?

snakk om å være lite løsnings orientert..  men du har ikke dårlig samvittighet over at han må feie alene?

Anonymkode: 5caf4...08b

• Liker 8
Skrevet
Lizca skrev (8 minutter siden):

Han er alene, vi tilbudte at han kunne være sammen med oss i jula. Straffen er da at han må hentes, dette tar en time, og kjøres hjem igjen (1 time). Vi har barn, så dette blir bare stress. Jeg sier at han kan ta drosje, dette har han ikke penger til. Han sier at han kan sove i kjellerstua, men at han får ha tilgang til tv. Dette går ikke da ett av barna sover i kjelleren. Jeg skal også ppt idlogvakt 25.12. Hva synes dere? Skal jeg bruke 2 timer av min dag/kveld på å kjøre han frem og tilbake? Han har ikke bil.. 

Jeg hadde helt klart gjort det, veldig trist og sitte alene, skjønner godt han ikke vil ta taxi ,det er jo svindyrt, men kan ikke dere evt betale taxien da?

Anonymkode: b5275...315

• Liker 7
Skrevet

Ta taxi hjem i 2 timer? 😅

Han kan sove over, men får dessverre ikke tilgang på TV. 

Er han normalt frisk og det går kollektiv tar han den til dere. 

Et par av ungene kan dele rom eller sove på madrass på deres rom? 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Jammen er jeg glad mine voksne barn har mer omsorg for meg enn det TS har for sin far. Dette var jo bare trist å lese. 

Anonymkode: 55ebf...f96

• Liker 21
Skrevet
Lizca skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at du i det hele tatt vurderer å droppe hente din egen far. Han har gjort då mye for deg oppigjennom årene at du klarer å bruke tid på å hente han. Han skal selvsagt får overnatte også, men han må ikke se på TV på natta om det holder andre våkne.

• Liker 3
Skrevet

Om du mener du vil ha han med på jul, så betal taxi for han.

Anonymkode: 510df...0df

• Liker 4
Skrevet

Du høres egoistisk ut, Ts. For et spørsmål du stiller. Er det så stress kan du jo be mannen din gjøre det? eller bror?

Anonymkode: 098ca...ca5

• Liker 3
Skrevet

Det er heller ikke et større problem enn at du vippser han penger til taxi.

Anonymkode: 098ca...ca5

• Liker 2
Skrevet
Lizca skrev (17 minutter siden):

Vi har kjørt 2,5 hver vei for å feire bursdag med min mormor i 90-årene fra ungene var 1 år så synes det er helt innafor å hente han.  

Anonymkode: f8004...1ab

• Liker 12
Skrevet

Det der høres rart ut i min hjerne. Broren min kjører 10 timer tur/retur x2 for å hente vår mor. Hun tør ikke ta offentlig trafikk pga Coronaen. Men det var ikke et alternativ å la henne sitte alene.

• Liker 15
Skrevet

De to timene  timene i bilen ville vært kvalitetstid for pappa og meg. Litt alenetid oss to, han får skravla fra seg litt og har mer "tid" tim å ha fokus på barnebarna. 

Anonymkode: 6bd1a...75f

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...