AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Jeg er litt sjokkert. Tok en 6 timers lang eksamen i et finansemne på masternivå. Det var til dels krevende, mest fordi det var abstrakt og pensumet var så stort. Jeg skjønte at jeg aldri kom til å få toppkarakter. Det var kun 3 som fikk bedre enn D. Resten havnet på D og E. Det er litt sjokkerende. Er vi så svake? Kjipt å søke jobb hvis det fortsetter slik Anonymkode: e05bf...838
KapteinJ Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er litt sjokkert. Tok en 6 timers lang eksamen i et finansemne på masternivå. Det var til dels krevende, mest fordi det var abstrakt og pensumet var så stort. Jeg skjønte at jeg aldri kom til å få toppkarakter. Det var kun 3 som fikk bedre enn D. Resten havnet på D og E. Det er litt sjokkerende. Er vi så svake? Kjipt å søke jobb hvis det fortsetter slik Anonymkode: e05bf...838 Hvilket emne? Altså emnekode/universitet? Det er ikke alltid det trenger å bety så mye, emnet algoritmekonstruksjon på data har hatt oppimot 70% stryk de verste årene, og datastudentene er jo ikke såå ubrukelige.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Mange ting som kan spille inn. Elendig foreleser/undervisningsopplegg, for eksempel. Anonymkode: 84a0f...91c
urenluren Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Høres ut som emneansvarlig har bommet på eksamen i år, hvis dette var unikt for dette året? Vanligvis ligger snittet rundt C. Ligger det gamle eksamensoppgaver ute på canvas du kan sammenlikne med? Jeg ville kanskje sendt en mail for foreleser og hørt hvorfor det ble som det ble. Hvis eksamensformen var helt lik, og oppgavene av samme type som tidligere kan det jo hende dere var litt svakere i år. Det er også noen forelesere som gjør faget sitt unødvendig vanskelig, dessverre. Har hatt 3 fag der de la opp til at minst 50% skulle stryke. Helt tullete, for fremtidig arbeidsgiver bryr seg jo ikke om sånt. Heldigvis vises karakterfordelingen for de 5 siste årene sammen med karakter på vitnemålet, så hvis mange pleier å få D og E vil dette komme frem, så syntes det at det ikke bare var du som gjorde det dårlig.
I Grosny Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er litt sjokkert. Tok en 6 timers lang eksamen i et finansemne på masternivå. Det var til dels krevende, mest fordi det var abstrakt og pensumet var så stort. Jeg skjønte at jeg aldri kom til å få toppkarakter. Det var kun 3 som fikk bedre enn D. Resten havnet på D og E. Det er litt sjokkerende. Er vi så svake? Kjipt å søke jobb hvis det fortsetter slik Anonymkode: e05bf...838 Fikk dere nok tid? Det er veldig mange kull som underpresterer på eksamen fordi de ikke klarer å levere dybdekunnskap før tiden løper ut. Uansett bør tillitsvalgt ta opp dette med universitetet. Nå til dags så har jeg hørt om at Oslomet praktiserer tidsforkorting på hjemmeksamener for å svekke fordelen ved å ha alle hjelpemidler tilgjengelig. Dette har særlig gitt svake resultater på eksamenene med kortest frister. Man kan spørre om universitetet forstår selv hvor stort pensumet er, og om de bommer. En foreleser kan jo lese ti ganger så fort som en student fordi hen er kjent med stoffet, språket , fagbegrep og fremmedord. Hen kan lett overvurdere studentene, og anta at de bare leser 5 ganger så sakte.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Det var flere emner på min master hvor beste karakter som ble gitt var C. Skal sies at dette var i utlandet, men jeg synes det er latterlig at B og A hang så høyt at ingen fikk det. Samtidig går det inflasjon i karakteren A på mange linjer i Norge, har jeg hørt. Anonymkode: 1606c...1a3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 KapteinJ skrev (2 timer siden): Hvilket emne? Altså emnekode/universitet? Det er ikke alltid det trenger å bety så mye, emnet algoritmekonstruksjon på data har hatt oppimot 70% stryk de verste årene, og datastudentene er jo ikke såå ubrukelige. Når fag alltid har høy strykprosent så ville jeg sett på om de tidligere fagene i graden har forberedt studentene godt nok til det vanskelige emnet. Høy strykprosent betyr trolig for brå overgang. Anonymkode: 214e9...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå