Gå til innhold

Man kan vel stå opp for seg selv med å si i fra ved ghosting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her før om ghosting. Hvis man har kjent hverandre vennskapelig i 5 år, og man opplever at en venn ghoster, så må det jo være lov å stå opp for seg selv? 

i 3 måneder nå så har meldingen stått uåpnet. Jeg har ikke hørt noen verdens ting fra hun. Hun har i alle de 5 åra behandlet meg veldig rart. Samtidig har vi hatt det drit hyggelig de gangene vi har møttest, og hun vet mye om meg som ikke noen andre vet. Jeg har stolt så på hun, men disse 3 månedene har jeg vært kjempe urolig inni meg. Jeg blir såra når hun plutselig forsvinner. Det har sikkert ikke noe med meg å gjøre, men likevel blir jeg såra når jeg blir behandlet som luft sånn helt plutselig. Jeg vet jeg ikke har sagt eller gjort noe feil. 

Da jeg skrev om dette for litt siden så fikk jeg svar om at det må man bare finne seg i og godta. Man har ikke rett på noe svar. Jeg skjønner det. Men hva med biten å stå opp for seg selv å si at dette oppleves vondt og ikke vil bli behandlet slik? Det må jo være lov. 

Kanskje det ikke er hensikt i å ghoste, men at vi lager vår sannhet om at det er ghosting. Da er det vel bedre å rydde opp i eventuelt misforståelser? Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal godta alt mulig uten å si i fra! 

Anonymkode: f05bf...340

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det vel bedre å rydde opp i eventuelt misforståelser? Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal godta alt mulig uten å si i fra! 

Helt enig.

Hva sa hun da du konfronterte henne? 

Skrevet
Dævendøtte skrev (6 minutter siden):

Helt enig.

Hva sa hun da du konfronterte henne? 

Jeg har ikke konfrontert henne fordi jeg har hørt på alle som mener at det er utenfor min kontroll og at jeg ikke får gjort noe. Men det er en ting. Jeg skjønner jo det, men skal man ha det bra med seg selv, så må man si i fra og stå opp for seg selv og ikke bare tilfredstille den andre. 

Vet ikke hva jeg skal si enda. 

Hørte på podcast i går som motiverte meg til å gjøre noe med dette. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke konfrontert henne fordi jeg har hørt på alle som mener at det er utenfor min kontroll og at jeg ikke får gjort noe. Men det er en ting. Jeg skjønner jo det, men skal man ha det bra med seg selv, så må man si i fra og stå opp for seg selv og ikke bare tilfredstille den andre. 

Føler jeg må si noe mer og ikke gå rett til angrep. Men likevel være tydelig på at det sårer meg å bli behandlet slik. Og eventuelt spørre om det er noe hun går gjennom nå eller noe. TS

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner jo det, men skal man ha det bra med seg selv, så må man si i fra og stå opp for seg selv og ikke bare tilfredstille den andre.

Kan det ha skjedd noe alvorlig i livet hennes? 

Skrevet

Hvis hun ikke er syk/utbrent eller noe annet alvorlig, hva får du ut av å konfrontere henne? Hvis hun ikke ønsker kontakt fordi vennskapet ikke gir henne noe vil du sannsynligvis ikke få ett ærlig svar uansett.

Anonymkode: e8688...518

• Liker 5
Skrevet

Som du skriver du vet ikke hva hun går gjennom og du skjønner at det kan hende ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt. Jeg kunne vært venninnen din og hadde jeg fått en klandrende og kjeftende melding så hadde det bare ødelagt enda mer. Jeg sliter med traumer og depresjon og trigges av all sosial kontakt der det forventes noe av meg. Jeg kan være på nett å like ting og skrive kommentarer fordi da har jeg ingen forpliktelser eller forventninger men i lange perioder av gangen klarer jeg ikke forholde meg til toveis kommunikasjon. Ingen vet at de psykiske problemene jeg har er så ille som de er og jeg har vært innlagt 3 mnd av gangen flere ganger uten å si det til noen

Anonymkode: 6a9e7...e8b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Som du skriver du vet ikke hva hun går gjennom og du skjønner at det kan hende ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt. Jeg kunne vært venninnen din og hadde jeg fått en klandrende og kjeftende melding så hadde det bare ødelagt enda mer. Jeg sliter med traumer og depresjon og trigges av all sosial kontakt der det forventes noe av meg. Jeg kan være på nett å like ting og skrive kommentarer fordi da har jeg ingen forpliktelser eller forventninger men i lange perioder av gangen klarer jeg ikke forholde meg til toveis kommunikasjon. Ingen vet at de psykiske problemene jeg har er så ille som de er og jeg har vært innlagt 3 mnd av gangen flere ganger uten å si det til noen

Anonymkode: 6a9e7...e8b

Man skal heller ikke kimse av å bli ghosta. I meg så ligger det en traume hvor folk bare forsvinner. Jeg går ned i kjelleren og tenker på dette hele tiden. Jeg sliter med det og går utover livskvaliteten min.

jeg vil ikke være hard. Men jeg vil stå opp for meg selv, men samtidig vise at jeg er her om det skulle være noe. Og jeg må finne den kombinasjonen av det😊 ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man skal heller ikke kimse av å bli ghosta. I meg så ligger det en traume hvor folk bare forsvinner. Jeg går ned i kjelleren og tenker på dette hele tiden. Jeg sliter med det og går utover livskvaliteten min.

jeg vil ikke være hard. Men jeg vil stå opp for meg selv, men samtidig vise at jeg er her om det skulle være noe. Og jeg må finne den kombinasjonen av det😊 ts

Så vær heller ærlig og skriv det at du sliter med dette og gjerne vil ha ett ærlig svar så du kan jobbe med deg selv vedr dette. Vær bare forberedt på at svaret kan bli tøffere enn du ser for deg så jeg ville ventet til etter jul.

Anonymkode: e8688...518

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts: stå opp for deg. Tåler hun ikke det kan du gå videre. Da er ditt vennskap ikke viktig for henne. Jeg lot meg tråkke på altfor lenge, og angrer. Mitt råd : konfronter og still et kompromiss, evt gå videre etterpå. En som har gjort det mot deg før gjør det igjen, før eller siden. 

Anonymkode: e89ef...dec

Skrevet

Kan ikke folk som blir ghostet bare godta det og gå videre? Ingen skylder annen noen forklaring på valg man tar for seg selv.

Anonymkode: cf455...4bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke folk som blir ghostet bare godta det og gå videre? Ingen skylder annen noen forklaring på valg man tar for seg selv.

Anonymkode: cf455...4bc

Feigt og dårlig gjort mot andre mennesker. 

Anonymkode: 4f06a...700

Skrevet

Vet det er sårende. Men hun kan ha sine grunner; enten lei av deg og mas eller hun sliter psykisk. Jeg sier ikke det er greit å ghoste for jeg ghoster selv men da bare idiot mannfolk som ikke tar ett hint. 
Hadde jeg vært deg hadde jeg gått videre. Du fortjener bedre! Gi faen i hun. 

Anonymkode: 4f06a...700

Skrevet

Folk er drittsekker og feige. Folk unngår konfrontasjoner og vonde følelser og da er det enkelt å bare forsvinne. Hadde jeg vært deg ville jeg skrevet en siste melding og sagt det som det var og forsvunnet. Samma mynt. Finn deg noen andre og ikke bruk en eneste kalori på falske folk. 

Anonymkode: 31af1...22e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har skrevet her før om ghosting. Hvis man har kjent hverandre vennskapelig i 5 år, og man opplever at en venn ghoster, så må det jo være lov å stå opp for seg selv? 

i 3 måneder nå så har meldingen stått uåpnet. Jeg har ikke hørt noen verdens ting fra hun. Hun har i alle de 5 åra behandlet meg veldig rart. Samtidig har vi hatt det drit hyggelig de gangene vi har møttest, og hun vet mye om meg som ikke noen andre vet. Jeg har stolt så på hun, men disse 3 månedene har jeg vært kjempe urolig inni meg. Jeg blir såra når hun plutselig forsvinner. Det har sikkert ikke noe med meg å gjøre, men likevel blir jeg såra når jeg blir behandlet som luft sånn helt plutselig. Jeg vet jeg ikke har sagt eller gjort noe feil. 

Da jeg skrev om dette for litt siden så fikk jeg svar om at det må man bare finne seg i og godta. Man har ikke rett på noe svar. Jeg skjønner det. Men hva med biten å stå opp for seg selv å si at dette oppleves vondt og ikke vil bli behandlet slik? Det må jo være lov. 

Kanskje det ikke er hensikt i å ghoste, men at vi lager vår sannhet om at det er ghosting. Da er det vel bedre å rydde opp i eventuelt misforståelser? Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal godta alt mulig uten å si i fra! 

Jeg synes det er veldig viktig at alle sier det de har på hjertet. Men man kan ikke tvinge andre til å like en selv. Du kan altså si dine ting, men du må bare godta reaksjonen. Dette kan også bli en litt klein situasjon. Personlig ville jeg testet den andre, noen små antydninger. Hvis jeg så ser at de går den veien jeg tror, så trekker jeg meg unna og lar vedkommende være i fred. Andre er nok mer konfronterende. Det kan jo være at den andre personen har andre ting å tenke på, som ikke har med deg å gjøre? Hvem vet?

Endret av Michaelhe
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...