Gå til innhold

Har du som er over 45 fått vaksinedose 3?

Fremhevede innlegg

Skrevet

16 januar har jeg time, da er det nøyaktig 4,5 mnd siden 2 dose. Vi må gå inn og bestille time selv. Min mann skulle hatt 3 dose i høst men må også bestille selv.

Anonymkode: 70ce0...e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk dose 2 i oktober, så jeg må nok vente en stund. 50 år. I kommunen min fikk 18-åringene tilbud om vaksine før meg. 

Anonymkode: d79ea...334

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

47 år, bor i Oslo og har fått time etter nyttår.

Anonymkode: b9c76...6a9

Driver de med skjevfordeling av bydeler fortsatt? Har ikke hørt et pip her og er mange år eldre. Meldte du deg noe sted, eller fikk du beskjed om å bestille time?

Anonymkode: 744c3...ad1

Skrevet

Fått time til dose 3 uke 2 i januar

Anonymkode: 1cc11...9b9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fått time til dose 3 uke 2 i januar

Anonymkode: 1cc11...9b9

Trodde egentlig alle over 45 skulle få tilbud første to uker i januar, men ser dårlig ut hvis de som får  timer allerede er innkalt nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Driver de med skjevfordeling av bydeler fortsatt? Har ikke hørt et pip her og er mange år eldre. Meldte du deg noe sted, eller fikk du beskjed om å bestille time?

Vet ikke hvordan de fordeler timene, men fikk en sms. Jeg fikk dose 2 i juni fordi jeg er i risikogruppe.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvordan de fordeler timene, men fikk en sms. Jeg fikk dose 2 i juni fordi jeg er i risikogruppe.

Ok, det tyder på at de henger etter i forhold til det som ble sagt om vaksinering 4,5 mnd etter dose to. En ting er å vedta, noe annet å gjennomføre. 

Skrevet

Både samboer og jeg fikk dose 3 nå denne uken. Alle som vil ha og har passert 4,5 mnd. siden dose 2 kan få nå her på drop-in. De over 45 har blitt og blir innkalt fortløpende.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ligger ikke det inne om man er vaksinert med de to første? 

Anonymkode: fa552...b03

Det ligger inne hos meg at jeg fikk 2. dose 4. august. Bor i Oslo. 

Skrevet

Bor i bydel Frogner i Oslo og det står der at: «Bydelen vil kontakte deg når det er din tur til å få 3. dose»

Men det blir da over 4,5 måneder før jeg hører noe som helst. Bare synes det er så rart at min samboer som er yngre enn meg fikk før meg selv om det ikke er nøyaktig 4,5 måneder for ham… Trodde de gjorde det konsekvent. 

Skrevet

her I denne kommunen må det gå veldig tregt. Svigermor er snart 60 med underliggende sykdommer (risiko gruppa), og har ikke fått tilbud om dose 3 enda. Det er 7 mnd siden hun fikk dose 2.

Jeg er 37, også i risiko gruppa. Det har gått 6 mnd siden dose 2 nå om et par dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ligger ikke det inne om man er vaksinert med de to første? 

i min kommune måtte vi bestille

Skrevet

Er noen år til jeg er 45, men her vaksinerer de alle med 3e dose som er over 18 så lenge det er gått 4.5 mnd så jeg bestilte meg time til dagen det er gått 4.5 mnd tidlig i januar

Skrevet

Her blir man ikke innkalt, man må bestille time selv. Og det kan alle over 18 gjøre når det er 20 uker siden dose to. Jeg fikk dose 3 på onsdag, er under 45.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg og må vente for kort tid siden andre dose. 
er 53

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 1
Skrevet

Avventer pga at jeg fremdeles har bivirkninger etter dose 2

• Liker 1
Skrevet
tussi84 skrev (12 timer siden):

her I denne kommunen må det gå veldig tregt. Svigermor er snart 60 med underliggende sykdommer (risiko gruppa), og har ikke fått tilbud om dose 3 enda. Det er 7 mnd siden hun fikk dose 2.

Jeg er 37, også i risiko gruppa. Det har gått 6 mnd siden dose 2 nå om et par dager. 

Det kan ha glippet. Har dere sjekket kommunens hjemmeside? Der skal det stå oversikt over når de vaksinerer hvilke grupper, og hvem som vaksineres nå. I min kommune må vi selv gå inn og bestille time. 

Skrevet

Nei, min mann og jeg skal ta nr 3 i begynnelsen av januar.

• Opprett ny...