Gå til innhold

Samboer vil ikke ha sex når jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 25 for andre gang. Var mye krangling i forholdet sist graviditet fordi samboer mistet all sex-lyst med en gang magen vokste i motsetning til meg som fikk økt sex-lyst. Vi fant en grei rytme igjen etter fødselen og fram til nå. Sytnes selv at jeg er veldig fin som gravid egentlig og får mye koselig tilbakemelding fra venner og familie. Men når jeg bare blir avvist gang på gang så går det litt på selvbildet. Selv om samboer sier han syntes jeg er fin, så vil han ikke ha noe særlig nærkontakt og jeg føler at jeg ikke er så fin alikavel.

Flere som har det sånn? 

Anonymkode: e4be3...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja hadde det sånn fra ca 4,5 mnd og ut graviditeten. Mannen ville ikke ha sex med meg, men han visste egentlig ikke helt hvorfor.  Lysten kom tilbake etter fødsel da.

Det er visst ganske normalt at sex uteblir hos en del par under graviditet. 

• Liker 1
Skrevet

Han bør jo benytte sjansen nå, det kan ta lang tid før du er komfortabel med å gjøre det etter fødsel.. vi har det litt motsatt her, jeg er litt mer tilbakeholden pga magen, men må jo bare hoppe i det, vi angrer jo aldri etter en runde her. 💗 Det er greiest bakfra føler jeg, for da synes det ikke for han at jeg er så gravid og at magen er in your face på han og at babyen ikke ligger imellom oss og blir blandet inn i daten vår 🤪 uke 34+4 her, håper på iallfall en gang i uka fram til fødsel, fordi jeg kommer til å savne han sånn fysisk etterpå det! Be samboeren din ta seg sammen og nyte alenetiden dere har sammen nå! 🙂

• Liker 1
Skrevet

Samme her også. Jeg la lite på meg og fikk mage sent, så det var nok mer tanken på at barnet var der som var problematisk for han. Han fikk masse lyst så fort barnet var ute da, så det ble jo litt kræsj.

Anonymkode: 5da26...170

Skrevet

Tror det like gjerne er tanken på barnet som gjør at mange menn mister sexlyst under graviditet. Husker at det var sånn for faren til barnet mitt. Mens jeg derimot hadde økt sexlyst. 

Så skjønner at det er kjipt for deg, ts. Det eneste rådet jeg kan gi er å snakke om det, hva er det som gjør at han har mistet sexlyst og om det er noe dere kan gjøre for at hans sexlyst skal komme tilbake. Men man kan uansett ikke tvinge noen til å ha sex, så vil han ikke så må du godta det. 

Anonymkode: 032ff...fde

• Liker 4
Skrevet
mingus skrev (4 minutter siden):

Han bør jo benytte sjansen nå, det kan ta lang tid før du er komfortabel med å gjøre det etter fødsel.. vi har det litt motsatt her, jeg er litt mer tilbakeholden pga magen, men må jo bare hoppe i det, vi angrer jo aldri etter en runde her. 💗 Det er greiest bakfra føler jeg, for da synes det ikke for han at jeg er så gravid og at magen er in your face på han og at babyen ikke ligger imellom oss og blir blandet inn i daten vår 🤪 uke 34+4 her, håper på iallfall en gang i uka fram til fødsel, fordi jeg kommer til å savne han sånn fysisk etterpå det! Be samboeren din ta seg sammen og nyte alenetiden dere har sammen nå! 🙂

Altså hæ? Skjønner at TS synes dette er kjipt, men man må da respektere hverandre. Han kan ikke noe for at han føler det slik? Hadde det vært TS som ikke ønsket å ha sex, hadde da ingen bedt henne ta seg sammen.. Skjønner hva du mener med lenge til neste gang osv - men i og med at dette er andre barn for dem vet han nok det. Han er ukomfortabel og det må respekteres like mye som hvis kvinnen ikke vil. Uavhengig av årsak. 

• Liker 12
Skrevet

Slik er det for mannen her også. Det er den irrasjonelle følelsen av å stange babyen i hodet med peisen som bremser ham her. Selv om jeg tror han vet at det ikke er slik. For sexlyst har han i høyeste grad, bare ikke på vaginalt samleie. (Analt derimot er null problem, selv om den åpningen er rett ved siden av den han utelukker pga babyen...) Samtidig har jeg følt litt på det selv, at det er rart å ha sex når babyen tar såpass mye plass i magen. Selv om jeg vet at sex ikke påvirker babyen på noen måte, så påvirker det meg litt likevel. For mannens del går det over så fort babyen er ute. Da er jeg den som oftest avviser, av ulike grunner. Tilheling av underlivet etter fødselen, såre brystvorter pga amming, null overskudd pga lite sammenhengende søvn, vil ha kroppen litt i fred etter å ha vært matstasjon, trøsteklut og seng for babyen hele dagen etc. 

Anonymkode: 9497e...dab

Skrevet
boblevann skrev (1 time siden):

Altså hæ? Skjønner at TS synes dette er kjipt, men man må da respektere hverandre. Han kan ikke noe for at han føler det slik? Hadde det vært TS som ikke ønsket å ha sex, hadde da ingen bedt henne ta seg sammen.. Skjønner hva du mener med lenge til neste gang osv - men i og med at dette er andre barn for dem vet han nok det. Han er ukomfortabel og det må respekteres like mye som hvis kvinnen ikke vil. Uavhengig av årsak. 

Ja, det må respekteres om noen ikke vil ha samleie. Det jeg derimot reagerer på er at han ikke vil ha noe særlig av nærkontakt med Ts i det hele tatt. Om han knapt er borti henne på 9mnd, selvfølgelig er det sårt. 

Anonymkode: 3c826...3bd

• Liker 3
Skrevet
boblevann skrev (3 timer siden):

Ja det er jeg enig i, men det virker jo ikke som han vil prøve en gang, og da skjønner jeg hun opplever det kjipt. Det går jo an å prøve, og så heller gi opp. Jeg vil ikke noen skal presses til sex nei, men jeg sier jeg selv har stått på den siden han står på, og gjør det ofte jo større jeg blir, og da har det faktisk hjulpet å presse seg selv litt - men ikke forbi grensene sine hvis du skjønner. Det er jo en ny kropp og en person til inni den kroppen, og ikke lett å forholde seg til, men det går an å prøve å se om det ikke er så ille utenfor komfortsonen sin alikevel. Også trekke seg hvis det absolutt ikke går. Synes det høres mye ut med 9 mnd uten noe kos, og hvis man da skal gå og helbredes i 4-5 mnd til etterpå, kan man jo få skikkelig prestasjonsangst siden det har gått så lang tid.

Hadde ikke bedt TS ta seg sammen nei, men jeg måtte be meg selv ta meg sammen, fordi jeg egentlig vil men kanskje føler meg stor på magen/forstyrrer babyen osv, så det var kun det jeg tok utgangspunkt i, ikke for å oppfordre til sexpress :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er gravid i uke 25 for andre gang. Var mye krangling i forholdet sist graviditet fordi samboer mistet all sex-lyst med en gang magen vokste i motsetning til meg som fikk økt sex-lyst. Vi fant en grei rytme igjen etter fødselen og fram til nå. Sytnes selv at jeg er veldig fin som gravid egentlig og får mye koselig tilbakemelding fra venner og familie. Men når jeg bare blir avvist gang på gang så går det litt på selvbildet. Selv om samboer sier han syntes jeg er fin, så vil han ikke ha noe særlig nærkontakt og jeg føler at jeg ikke er så fin alikavel.

Flere som har det sånn? 

Ja, hadde det sånn fra uke 12. Og jeg aksepterte det. Det er en spesiell situasjon for den kommende pappaen også. 

Anonymkode: 92a16...31f

• Liker 2
Skrevet

Ikke min heller. Jeg tenker at det er greit, det skal han få bestemme selv :) Forventer at han respekterer meg på samme måte etter fødsel til jeg er klar. (Og er forsåvidt litt enig med ham også jeg synes nå som jeg er nesten høygravid at det ville føltes rart med sex og har heldigvis ikke masse sexlyst nå heller)

Men hva legger du i lite nærkontakt? Man må jo fremdeles kunne klemme, kysse, være nær hverandre osv i blant da, selv om du er gravid? Det synes jeg man kan "forvente" av en kjæreste. 

Anonymkode: 801cc...968

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samme her også. Jeg la lite på meg og fikk mage sent, så det var nok mer tanken på at barnet var der som var problematisk for han. Han fikk masse lyst så fort barnet var ute da, så det ble jo litt kræsj.

Anonymkode: 5da26...170

Når menn er så uopplyste som det så hadde det vært totalt turnoff for meg. 

Anonymkode: 387c6...760

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når menn er så uopplyste som det så hadde det vært totalt turnoff for meg. 

Anonymkode: 387c6...760

Hvordan er det å være uopplyst? Fosteret som skal bli barnet ens er jo faktisk der inni magen..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/24/2021 den 0.11):

Men hva legger du i lite nærkontakt? Man må jo fremdeles kunne klemme, kysse, være nær hverandre osv i blant da, selv om du er gravid? Det synes jeg man kan "forvente" av en kjæreste. 

Han vil helst ikke ta på meg eller stryke på meg. Setter seg på andre enden av sofaen og ikke noe kyssing. Får en klem i ny og ne men det er vel egentlig det

Skrevet

Vil også legge til at jeg selvfølgelig aldri vil presse han til sex når han ikke vil. Jeg får ikke noe ut av det selv heller hvis jeg vet han ikke vil. Det er bare sårt og vondt. Han sier selv at det ikke er noe spesifikt som stopper han, bare at han går i perioder hvor han ikke har lyst på sex og sier det er helt tilfeldig at jeg er gravid akkurat da. Legger også da til at det alltid har vært ett problem i tidligere forhold. Det er bare litt vondt 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Han vil helst ikke ta på meg eller stryke på meg. Setter seg på andre enden av sofaen og ikke noe kyssing. Får en klem i ny og ne men det er vel egentlig det

Det synes jeg er spesielt. Ville snakket med ham og spurt hvorfor det er sånn. Er liksom hele grunnen hans til noe fysisk kjærestekontakt i hverdagen å ha sex, så når han ikke vil ha sex så forsvinner alt annet også? Det er jo lite koslig...

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Huff, forstår godt at det er vondt for deg. Man føler seg jo helt frastøtende :( 

Anonymkode: 3c826...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...