AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Hvert år når, når det nærmer seg jul, så blir jeg liksom mer tynnhudet og transparent, mer sentimental og mer sårbar. Savner mormoren min skikkelig (selv om hun døde for over 20 år siden), og kjenner så sterkt på at julen i vår familie er mer konfliktfylt og komplisert enn det min barndoms jul var. Mye fordi vi har et barn med spesielle behov som har det best på vanlige, rutinefylte hverdager. Jeg er vanligvis sterk og glad, men sorgen over barnet vårt med spesielle behov forsterkes også i julen. Ville bare skrive det fordi det kanskje er andre som kjenner på lignende følelser i det vi bombarderes i SoMe av lykkelige julefeiringer ❤️. Anonymkode: 2e0d5...008 4
Honey Dew Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Jeg elsker julen, men den er en utrolig sårbar tid for meg også. Mine besteforeldre var mine foreldre og jeg savner dem så inderlig. De var tryggheten for meg, som var eneste jenten i familien og var derfor min fars "favorittbarn" som han kunne gjøre hva han ville med mens min mor satt halvfull i sofaen og tok seg av mine yngre brødre. Jeg fikk alltid høre hvor lite verdt jeg var som jente. Det er derfor jeg gjør det jeg kan for at mine barn og barnebarn skal få en fantastisk julefeiring med trygghet, kjærlighet og varme. Jeg bestemte meg tidlig for aldri å bli slik som mine foreldre som ødela selvtilliten til datteren. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Jeg blir litt tungsinnet da jeg har innsett at tradisjonene og de gode julefeiringen er historie. Jeg sliter med å skape nye. Nå er jeg bare en som går på rundgang i familien for man kan da ikke sitte alene! Anonymkode: 3f07d...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har slitt med ekstra tungsinn og uro i mange uker nå, men av en eller annen grunn så letter det alltid litt når julen snart er "unnagjort". Jeg er ingen julehater, jeg bare kjenner at psyken forverres da, så blir godt med vanlige dager igjen. Håper alle får en så god jul som mulig ❤️ Anonymkode: b135d...746
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå