AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Hvor mye grøt (enten hvor mange liter melk du ville brukt, eller antall porsjoner) til: «Grøtmiddag» for fire voksne og 4 bhgbarn + en skål til nissen + riskrem for 5 voksne og 2 bhgbarn. Ender alltid med at jeg får en alt for stor skål med riskrem etter julaften. Anonymkode: fe501...92a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Jeg ville hatt to liter melk til grøtmåltidet om ikke dere er spesielt småspist eller storspist, og så kanskje en liter til til riskremen. Da blir det 6 dl ris og 12 dl vann. Om det er hurtiggrøt tror jeg du trenger mer melk. Men jeg vil anbefale å lage litt til, og så venter du med å blande ut så mye krem for heller å se om du trenger mer, så kan grøten heller spares til ungene en annen dag om dere ikke trenger å blande ut mer riskrem. Anonymkode: 78e7e...d67
Arkana Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 (endret) Vår erfaring er at vi må lage dobbelt så mye grøt som antall personer (Da teller jeg voksne og barn likt.) for å få nok til både grøtmiddag og riskrem. Jeg lager som oftest enda litt mer fordi vi ønsker rester av riskrem til dessert til dagen etter. I år er vi fire voksne og tre barn (hvorav en tenåring som spiser som en voksen) til jul og da lager jeg risgrøt av hele pakken med Geisha (18 porsjoner). Endret 23. desember 2021 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Takk for innspill. Tror jeg går for 3l melk. Vi er ikke så veldig på verken grøt eller riskrem. Det er jo godt, men jammen blir man fort mett. Anonymkode: fe501...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå