Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis en jente/dame som man ikke kjenner forteller deg personlige ting, er det et tegn?

Endret av JanetteN
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt umiddelbare inntrykk er at hun ikke er interessert, dvs. at hun ser deg mer som en venn. Jeg ville ikke brettet ut ting som "jeg vil ha barn innen 5 år, og trenger en mann" overfor en mann jeg er interessert i. Alle kvinner vet at det er avskrekkende. 

Anonymkode: 44a8c...a47

• Liker 12
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mitt umiddelbare inntrykk er at hun ikke er interessert, dvs. at hun ser deg mer som en venn. Jeg ville ikke brettet ut ting som "jeg vil ha barn innen 5 år, og trenger en mann" overfor en mann jeg er interessert i. Alle kvinner vet at det er avskrekkende. 

Virkelig? Skjønner hva du mener, og det ligger noe i det.

Når det er skrevet, så nevnte hun det bare i en bisetning i sammenheng med søsteren. Og det var noe med at vi stod å snakket hele dagen. Er noe med at du føler at hele jenta gir deg sin oppmerksomhet. Ansiktet alltid mot meg.

Endret av JanetteN
Skrevet
JanetteN skrev (1 time siden):

I det siste har en jente/dame på jobben gitt meg "mixed signals". I det ene øyeblikket forlater hun meg uten en gang å si "ha det", spesielt når vi er inne så ignorerer hun meg. Men møtes vi tilfeldig i gangen så kaster hun hodet til siden, og hun smiler med hele ansiktet (nesten hver gang). Man kjenner at man blir glad når hun smiler. Møtes vi på avstand ute, så vinker hun. Har lagt merke til at hun ikke gjør dette med andre. Men er vi inne, og andre er i rommene ved siden av så ender det alltid/ofte med å bli ignorert. Jeg har tatt initativ til å snakke med henne et par ganger, ønsket henne en god lunsj, en god dag, stilt korte spørsmål, og i tillegg har jeg plukket opp en av hennes eiendeler som hun hadde mistet, og jeg ga den tilbake til henne, hun virket takknemlig. Ellers spurte jeg en dag: "Dårlig tid?", og hun bare hoppet rundt hjørnet med et smil "Nei!" Akkurat som om hun ville snakke (ble overrasket av responsen fordi det bare var ment som en hyggelighetsfrase), jeg måtte løpe videre. Hun har også nevnt at hun er med veninner i løpet av helgen, kanskje for å presisere at hun er singel? Sist men ikke minst, siste uke før juleferien så jobbet vi sammen i 5 timer. Det endte med at vi ble stående å snakke om alt og alle, de andre folka på jobb ble mer eller mindre ignorert hele dagen. Hun fortalte meg at hun bor hjemme (med foreldre), hun vil ha barn innen 5 år fordi søsteren hadde fått det, derfor trenger hun en mann. Hun fortalte om familien sin osv osv. For meg virker det som et "tegn"?  Vi stod liksom ovenforhverandre hele dagen.

Haha. Er det et lite tegn? Eller et stort et? For en analytisk mann tenker man like mye på de gangene hun bare forsvinner ;)

Takk.

Jeg tror jeg hadde bedt henne på date. Jeg snakket mye om dette med min mann før første date :) alle er forskjellige i hva man legger i det man sier. 

• Liker 2
Skrevet
JanetteN skrev (1 time siden):

I det siste har en jente/dame på jobben gitt meg "mixed signals". I det ene øyeblikket forlater hun meg uten en gang å si "ha det", spesielt når vi er inne så ignorerer hun meg. Men møtes vi tilfeldig i gangen så kaster hun hodet til siden, og hun smiler med hele ansiktet (nesten hver gang). Man kjenner at man blir glad når hun smiler. Møtes vi på avstand ute, så vinker hun. Har lagt merke til at hun ikke gjør dette med andre. Men er vi inne, og andre er i rommene ved siden av så ender det alltid/ofte med å bli ignorert. Jeg har tatt initativ til å snakke med henne et par ganger, ønsket henne en god lunsj, en god dag, stilt korte spørsmål, og i tillegg har jeg plukket opp en av hennes eiendeler som hun hadde mistet, og jeg ga den tilbake til henne, hun virket takknemlig. Ellers spurte jeg en dag: "Dårlig tid?", og hun bare hoppet rundt hjørnet med et smil "Nei!" Akkurat som om hun ville snakke (ble overrasket av responsen fordi det bare var ment som en hyggelighetsfrase), jeg måtte løpe videre. Hun har også nevnt at hun er med veninner i løpet av helgen, kanskje for å presisere at hun er singel? Sist men ikke minst, siste uke før juleferien så jobbet vi sammen i 5 timer. Det endte med at vi ble stående å snakke om alt og alle, de andre folka på jobb ble mer eller mindre ignorert hele dagen. Hun fortalte meg at hun bor hjemme (med foreldre), hun vil ha barn innen 5 år fordi søsteren hadde fått det, derfor trenger hun en mann. Hun fortalte om familien sin, hvor hun vil bo osv osv. For meg virker det som et "tegn"?  Vi stod liksom ovenforhverandre hele dagen.

Haha. Er det et lite tegn? Eller et stort et? For en analytisk ung mann tenker man like mye på de gangene hun bare forsvinner ;)

Takk.

Umulig å si ut fra det du skriver alene.

Du må studere kroppsspråket hennes.

Skrevet (endret)
TuriE skrev (26 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde bedt henne på date. Jeg snakket mye om dette med min mann før første date :) alle er forskjellige i hva man legger i det man sier. 

Takk for svar.

Tenker det samme. Alle er forskjellige, og hva man faktisk sier, og hvordan det faktisk oppleves er to forskjellige ting. I mange tilfeller vil en jente si slike ting til en venn som hun stoler på/kan snakke med.

Men saken er den at vi ikke har hatt en lang samtale før dette. Derfor tenker jeg hun bare kastet seg i det i håp om at jeg ønsket det samme. Har vært småflørting, vinking, små tegn som hun kanskje ønsket å få svar på? For en venn hun kan stole på er jeg ikke. Vi kjenner knapt hverandre ;) Så derfor tror jeg heller det var et desperat forsøk på å si. Her vil jeg bo... jeg vil ha barn...vil du?

Det skal sies at jeg liker henne, så det var i så fall en god "plan" fra hennes side.

Endret av JanetteN
Skrevet

Det du beskriver er da bare helt vanlig høflighet, ts? Tolker du flørting i at folk av hunkjønn smiler til deg så blir livet oppoverbakke. 

Ja, du KAN be henne ut. Men om du gjlr det er det ditt ansvar å holde ditt ønske og din skuffelse langt unna arbeidsplassen. For om du ber henne ut og så blir furt og hun går til sjefen er det du som blir omplassert og tilsnakket. Så evner du ikke oppføre deg etter et avslag - enten umiddelbart eller etter noen uforpliktende dater eller ligg? Ikke be folk fra jobben ut.

Anonymkode: 35e34...30a

• Liker 3
Skrevet (endret)
ClausSaus skrev (18 minutter siden):

Umulig å si ut fra det du skriver alene.

Du må studere kroppsspråket hennes.

Akkurat det. Man kjenner på seg at det er "noe" som man ikke har med andre. 

Men vanskelig å vite hva det er ;)

Går fra å le av det jeg sier uten grunn, kaste på håret, vinke fra avstand (kun til meg). Til å ignorere meg. Klin umulig ;)

Endret av JanetteN
Skrevet

Jeg fikk inntrykk av at hun er interessert i deg. Iallfall ikke uinteressert. Kanskje hun ikke ser på deg som ektemannsmateriale enda men hun syns det er kjekt å snakke med deg og hun smiler mye til deg. Det er ikke feil å spørre om date tenker jeg. 

Anonymkode: 4d695...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det du beskriver er da bare helt vanlig høflighet, ts? Tolker du flørting i at folk av hunkjønn smiler til deg så blir livet oppoverbakke. 

Ja, du KAN be henne ut. Men om du gjlr det er det ditt ansvar å holde ditt ønske og din skuffelse langt unna arbeidsplassen. For om du ber henne ut og så blir furt og hun går til sjefen er det du som blir omplassert og tilsnakket. Så evner du ikke oppføre deg etter et avslag - enten umiddelbart eller etter noen uforpliktende dater eller ligg? Ikke be folk fra jobben ut.

Anonymkode: 35e34...30a

Hun er nok for beskjeden til å flørte. Hun er en sånn type jente. Men måten hun åpnet seg på... til en person hun ikke kjente. Det tar jeg som et tegn.

Får man nei.... så tar jeg det med et smil, og vil ikke bli tatt opp igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette

Anonymkode: 73ebc...92b

• Liker 2
Skrevet

Herregud, TS. Dette var pinlig lesing. Det er INGENTING her som tyder på at hun er interessert. Derimot lyser det uerfaren lang vei av deg.

Anonymkode: 64de0...7b8

• Liker 4
Skrevet

Jeg leser alt dette som normal høflighet.. og jeg tror heller ingen kvinne som er interessert i en kar vil nevne at hun ønsker barn innen fem år. Det har ingenting å si om det er i en bisetning. 

Anonymkode: 67b38...f94

• Liker 5
Skrevet
JanetteN skrev (12 minutter siden):

Akkurat det. Man kjenner på seg at det er "noe" som man ikke har med andre. 

Men vanskelig å vite hva det er ;)

Du kjenner henne åpenbart allerede. Så nonverbale signaler for å oppnå kontakt er stort sett uinteressante. Men følg med på om hun søker blikkontakt med deg på avstand.

Se ellers etter følgende kroppsspråk fra tre kategorier:

1) Tegn på tilgjengelighet, f.eks sjenanse der hun flytter blikket mot bakken, eksponering av halsen eller hud på brystet eller innsiden av underarmene, "fiksing" eller kasting på håret, fikling med smykker, at hun beveger seg selv eller gjenstander innenfor intimsonene din (mindre enn en halvmeter fra kroppen), at hun skyver brystet frem, ler påtakelig mye av alt du sier, eller flytter seg mot deg istedet for bort fra deg når hun ler.

2) Tegn på opphisselse, med økt blodtilførsel til sensitive områder, f.eks at hun berører seg selv mer enn normalt, enten med hendene på underarmer, halsen eller i ansiktet eller håret, eller at hun diskret berører leppene med tenner eller tunge.

3) Fravær av defensivitet, altså at hun ikke dekker til mage og bryst med armene, ikke stiller seg med skulderen vendt mot deg, og ikke har øynene delvis knepet igjen.

Og husk hovedregelen ved kroppsspråk: Ett enkelt tegn betyr ingenting, det er når de blir mange at de signaliserer noe.

• Liker 1
Skrevet

Ta tiden til hjelp å se hvordan ting utvikler seg😊 om det skjer noe sosialt med jobben så kan du jo spørre henne om hun skal på det. Jobber dere i julen? 

Anonymkode: 78493...494

Skrevet (endret)

ClausSaus skrev (5 minutter siden):

Du kjenner henne åpenbart allerede. Så nonverbale signaler for å oppnå kontakt er stort sett uinteressante. Men følg med på om hun søker blikkontakt med deg på avstand.

Se ellers etter følgende kroppsspråk fra tre kategorier:

1) Tegn på tilgjengelighet, f.eks sjenanse der hun flytter blikket mot bakken, eksponering av halsen eller hud på brystet eller innsiden av underarmene, "fiksing" eller kasting på håret, fikling med smykker, at hun beveger seg selv eller gjenstander innenfor intimsonene din (mindre enn en halvmeter fra kroppen), at hun skyver brystet frem, ler påtakelig mye av alt du sier, eller flytter seg mot deg istedet for bort fra deg når hun ler.

2) Tegn på opphisselse, med økt blodtilførsel til sensitive områder, f.eks at hun berører seg selv mer enn normalt, enten med hendene på underarmer, halsen eller i ansiktet eller håret, eller at hun diskret berører leppene med tenner eller tunge.

3) Fravær av defensivitet, altså at hun ikke dekker til mage og bryst med armene, ikke stiller seg med skulderen vendt mot deg, og ikke har øynene delvis knepet igjen.

Og husk hovedregelen ved kroppsspråk: Ett enkelt tegn betyr ingenting, det er når de blir mange at de signaliserer noe.

Noen av disse treffer, blant annet vendt mot meg, åpen positur, ler av ting jeg sier som ikke er morsomt. Men det med blikk har jeg ikke sett.

Så vanskelig er det fortsatt (og kanskje uansett) ;)

Takk for gode tips.

Endret av JanetteN
Skrevet

Hun høres interessert ut. Tror det blir fitte på deg.

Spør henne ut på middag snarest

Anonymkode: 0bc30...07e

• Liker 1
Skrevet

Hun bor hjemme? Bor ikke alle hjemme da? Hvor skulle man ellers bo 

Anonymkode: a7b30...e6b

Skrevet
JanetteN skrev (2 timer siden):

I det siste har en jente/dame på jobben gitt meg "mixed signals". I det ene øyeblikket forlater hun meg uten en gang å si "ha det", spesielt når vi er inne så ignorerer hun meg. Men møtes vi tilfeldig i gangen så kaster hun hodet til siden, og hun smiler med hele ansiktet (nesten hver gang). Man kjenner at man blir glad når hun smiler. Møtes vi på avstand ute, så vinker hun. Har lagt merke til at hun ikke gjør dette med andre. Men er vi inne, og andre er i rommene ved siden av så ender det alltid/ofte med å bli ignorert. Jeg har tatt initativ til å snakke med henne et par ganger, ønsket henne en god lunsj, en god dag, stilt korte spørsmål, og i tillegg har jeg plukket opp en av hennes eiendeler som hun hadde mistet, og jeg ga den tilbake til henne, hun virket takknemlig. Ellers spurte jeg en dag: "Dårlig tid?", og hun bare hoppet rundt hjørnet med et smil "Nei!" Akkurat som om hun ville snakke (ble overrasket av responsen fordi det bare var ment som en hyggelighetsfrase), jeg måtte løpe videre. Hun har også nevnt at hun er med veninner i løpet av helgen, kanskje for å presisere at hun er singel? Sist men ikke minst, siste uke før juleferien så jobbet vi sammen i 5 timer. Det endte med at vi ble stående å snakke om alt og alle, de andre folka på jobb ble mer eller mindre ignorert hele dagen. Hun fortalte meg at hun bor hjemme, hun vil ha barn innen 5 år fordi søsteren hadde fått det (i en bisetning), derfor trenger hun en fyr. Hun fortalte om familien sin, hvor hun vil bo osv osv. 

Takk.

Hva med å be henne ut på en kaffekopp? Du er en mann 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ta tiden til hjelp å se hvordan ting utvikler seg😊 om det skjer noe sosialt med jobben så kan du jo spørre henne om hun skal på det. Jobber dere i julen? 

Anonymkode: 78493...494

Ta litt mer tid til hjelp ja. Se etter en mulighet til noe sosialt. Bra tips.

Endret av JanetteN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...