Gå til innhold

Er det overgrep og se på en kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 8f035...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tenker du det?

Anonymkode: a7f31...b62

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her må vi vel skille på å møte blikket til en kvinne på et kjøpesenter, eller å titte på noen som går forbi mens du sitter på cafeen, og å stå utenfor vinduet og stirre inn.

Anonymkode: 4376f...ba2

• Liker 8
Skrevet

Dette minner meg om da "me too" var på på toppen og menn kom med "ja nå kan vi ikke engang snakke med en kvinne nå" ........🙄 so stupid!

La oss si at du ser på en kvinne som blir overfalt uten selv å gjøre  annet enn å se på så er jeg fristet til å si ja.

Men ellers.. så tenker jeg at du vet svaret selv. Det er lov å skille mellom bart og snørr, det er lov å både se og snakke med en kvinne uten at det er et overgrep. 

Anonymkode: 101b4...702

• Liker 16
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du står utenfor vinduet hennes og glor på henne når hun er i dusjen eller på soverommet, ja. 

Men ellers er det fritt fram for å se på damer ja ;)  Men du kan droppe jegsiklerogkleravdegmedøyneneblikket. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (3 minutter siden):

Om du står utenfor vinduet hennes og glor på henne når hun er i dusjen eller på soverommet, ja. 

Men ellers er det fritt fram for å se på damer ja ;)  Men du kan droppe jegsiklerogkleravdegmedøyneneblikket. 

Hehe, ja. Eller står så nærme at du kan puste henne inn i øret. 

Ellers er det bare å titte og kose seg, TS! Men ikke ta deg på pikken mens du gjør det, da. 

• Liker 3
Skrevet

• Liker 1
Skrevet

Det som er ironisk er at kvinner ser mye på andre kvinner, men jeg har aldri følt meg stirret på av andre kvinner. Menn derimot... 

Jeg er en heterofil kvinne, og jeg ser mer på andre kvinner enn jeg gjør menn: enten fordi jeg synes noen er slående pen, eller fordi jeg liker stilen, eller skulle ønske jeg hadde samme type kroppsform.

Kvinner ser på andre kvinner, men vi vet forskjellen mellom å se og å stirre, og klarer derfor fint å ikke gjøre andre kvinner ukomfortable.

Stirring er ukomfortabelt. Det er ekkelt, og mange menn klarer ikke å skille mellom å se og å stirre.

Anonymkode: 7b1d6...aa8

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som er ironisk er at kvinner ser mye på andre kvinner, men jeg har aldri følt meg stirret på av andre kvinner. Menn derimot... 

Jeg er en heterofil kvinne, og jeg ser mer på andre kvinner enn jeg gjør menn: enten fordi jeg synes noen er slående pen, eller fordi jeg liker stilen, eller skulle ønske jeg hadde samme type kroppsform.

Kvinner ser på andre kvinner, men vi vet forskjellen mellom å se og å stirre, og klarer derfor fint å ikke gjøre andre kvinner ukomfortable.

Stirring er ukomfortabelt. Det er ekkelt, og mange menn klarer ikke å skille mellom å se og å stirre.

Anonymkode: 7b1d6...aa8

Akkurat. Det er ingen trussel i kvinners blikk. Og man vet at de færreste av de stirrer mens de tenker på hva de har lyst til å gjøre mot deg.

Anonymkode: a9e29...cc4

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og når du ser blikket starter øverst og så nedover kroppen, da gjerne sånn at de får sett rumpa.. 

Sånne mannfolk er bare ekle. Greit å stirre, men sørg i hvert fall for at den du stirrer på ikke ser det. Har sett utallige menn stirre på unge jenter på byen eller senteret, jentene ser det ikke selv, men jeg som går bak, ser hvor mannfolka de passerer setter blikket sitt. Ofte med kone og barn ved siden av seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom det er en "kvinne" under 18 år, altså en jente, og det dreier seg om et nakenbilde eller video, så er det overgrep.

• Liker 5
Skrevet

Vil si det er en gråsone. Skal man være på den sikre siden bør man feste blikket på noe annet.

Anonymkode: 2c9c2...5d2

Gjest Chiroptera.
Skrevet

Hvor er hendene dine mens du ser på dama, og hvor nære står du dama? Det er vesentlig. Står du i mørket i fotenden min mens jeg sover, så vil jeg si at det er litt for mye. 

Skrevet

Hvis det er en intelligent fyr er det greit. Hvis det er en som ikke vet forskjellen på "og" og "å" er det overgrep. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Bare blinde menn som ikke er overgripere så man kan lure på hvorfor de/vi ikke er mer populære blant kvinner (jeg er svaksynt så jeg er en latent semi-overgriper)

Anonymkode: 24c89...d87

Skrevet

Hvis du er høy og kjekk er det greit

Anonymkode: b49f9...774

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker også at det er ganske utrolig at en må ha slike diskusjoner. Leiter menn alltid etter et smutthull? Typ "aha, det kom ikke frem i tråden at det er overgrep å stå i parken med bare en trench coat og onanere samtidig som jeg glor på damer så da kan jeg gjøre det for det nevnes ikke at var et overgrep"...

En skulle tro at det ikke var så veldig vanskelig å skjønne at det finnes situasjoner hvor det ikke finnes det spor passende å se på damer, men må det virkelig tegnes et kart over det, har virkelig ikke menn denne evnen til å fatte det selv? I så tilfelle er jo det horribelt rystende.

Betyr jo ikke at en trenger 

• Liker 2
Skrevet
Pennant skrev (16 minutter siden):

Dersom det er en "kvinne" under 18 år, altså en jente, og det dreier seg om et nakenbilde eller video, så er det overgrep.

Si meg, skrev jeg kvinne eller jente ?

• Liker 1
Skrevet

Å glo i veggen selv om en ser en kvinne eller ikke se på kvinner når en prater med de osv.. En oppegående mann klarer vel å skille hva som er ekkelt/på grensen eller over grensen til overgrep og det å se på en kvinne uten å være ekkel i sin fremtoning..

(Trykte litt for fort på det forgje innlegget mitt)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...