Gå til innhold

Hva er det med nordmenn å skrive «god jul» på fb på lillejulaften og dagene før julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å la vær å irritere med over dette😂😂 Men hvorfor? Jul er ikke før på Julaften. Vent med de statusene deres til den dagen.. 

Anonymkode: 752b4...ff0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann. Her er det noen med store problemer! 

du - god jul!

Anonymkode: 829a9...5a8

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ojsann. Her er det noen med store problemer! 

du - god jul!

Man har ikke store problemer fordi man spør og bare lurer. Og jo jeg har litt problemer med det, fordi da ender mange opp med å ikke skrive god jul på facebook på selve Julaften… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man har ikke store problemer fordi man spør og bare lurer. Og jo jeg har litt problemer med det, fordi da ender mange opp med å ikke skrive god jul på facebook på selve Julaften… 

Og det er et problem?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sikkert fordi at på julaften har man ikke tid til å sitte på facebook. Greit å gjøre det dagene før  

Anonymkode: 98dc9...b63

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert fordi at på julaften har man ikke tid til å sitte på facebook. Greit å gjøre det dagene før  

Anonymkode: 98dc9...b63

Det tar deg 10sek å skrive et «god jul» innlegg

• Liker 1
Skrevet

For å få det gjort før det eksploderer på fb på julaften😂

Skrevet

Jeg bor i utlandet og kan love deg at det ikke bare er nordmenn som gjør dette.

Anonymkode: 48d27...b93

• Liker 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

For å få det gjort før det eksploderer på fb på julaften😂

Synes det bare er greit det jeg. Koselig å lese alle god jul innleggene på Julaften

Skrevet

Det har jeg ikke noe imot. Mange har vel bedre tid i dag enn i morgen.

Verre med de som slenger på "og et riktig godt nytt år". De skal garantert på fb igjen før nyttår, la oss nå nyte julen før vi tenker på nyttår da! I tillegg så kommer det en ny melding med godt nytt år når vi nærmer oss...

Anonymkode: 4d891...f9b

• Liker 2
Skrevet

Det var ille da de begynte 1. desember  😄 i år har jeg ikke sett noen før i går. Flere i dag , og det er helt ok 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det bare er greit det jeg. Koselig å lese alle god jul innleggene på Julaften

Har ikke noe i mot det jeg heller mye annet som er verre som folk legger ut i hytt og pine hva de i detalj gjør hele dagen. Julehilsen er fint. Slipper å tenke på det på julaften ikke sikkert alle leser fb den kvelden heller. 

Skrevet

Jeg gjør det i dag. Grunnen er at jeg holder meg unna sosiale medier i julehøytiden.

Anonymkode: 37624...57b

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du at dette er spesielt for nordmenn?

Anonymkode: 0c4f6...fff

• Liker 4
Skrevet

Hva er problemet? At de gjør det eller at de burde vente til jula er over? Eller?

Anonymkode: e508d...9cf

Skrevet

Jeg irriterer meg mer over de som sier/skriver "godt nyttår" i desember. Det heter "takk for det gamle", også ønsker vi hverandre "godt nytt år" når det faktisk er nytt år.

Anonymkode: b3571...ea8

• Liker 1
Skrevet

Mange rører ikke telefonen sin på julaften, deriblant meg. Riktignok bruker jeg ikke Facebook, og har uansett ingen interesse for å legge ut et innlegg til alle de jeg ikke snakker med regelmessig, så er ikke en av de folka... Men jeg skjønner at de gjør det dagen(e) før i stedet for selve julaften. Har ikke noe å si om det tar 10 sekunder eller 10 minutter. Hele julaften er opptatt for min del. 100 % av den vies til mine nærmeste som jeg har rundt meg, og god mat, og kos. Å plukke opp telefonen min, åpne Facebook, legge ut et sånt innlegg, også vente litt på å se hvem som svarer/liker... Nei takk. Jeg skal se Askepott, reisen til Julestjernen, pynte treet mens jeg ser på andre ting på TV, lage middag, lage dessert, og pynte meg i stedet. :Nikke: 

Anonymkode: 3cac9...42c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg irriterer meg mer over de som sier/skriver "godt nyttår" i desember. Det heter "takk for det gamle", også ønsker vi hverandre "godt nytt år" når det faktisk er nytt år.

Jeg har aldri hørt noen sagt det før.

Det folk ofte sier er "ha et godt nyttår", da vi ikke ser hverandre før flere dager etter nyttår, og da har jo det nye året startet. Så da er det enklere å si det på forhånd, på samme måte som at man ønsker noen en god helg før helgen helt har startet hvis man ikke ser de rett før helgen. Man ønsker ikke noen en god helg på en Lørdag, liksom. Da er det for sent.

Anonymkode: 3cac9...42c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og - at det faktisk ønskes godt nytt år, og ikke godt nyttår. Ønsker man ikke hele det nye året godt liksom? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...