Gå til innhold

Smultringer UTEN smult?!?! Nei, NÅ får det være nok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smultringene vi kjøpte er stekt i VEGETABILSKE OLJER!!! Og ikke smult, slik det SKAL være, ifølge definisjonen.

Dette er svindel. Hva blir det neste? Svineribbe uten svinekjøtt?

Anonymkode: 8dfe3...f81

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ellers går det bra?

Anonymkode: 412ff...8c3

• Liker 6
Skrevet

Det er årevis siden jeg brukte smult til kakebakst. 

Det lukter helt forferdelig av smult som setter seg i huset i dagesvis. Aldri mer smult.

Anonymkode: ed0bf...6aa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lukter helt forferdelig av smult som setter seg i huset i dagesvis. Aldri mer smult.

Ser ikke relevansen mellom hva du gjør hjemme og hva en bedrift gjør. Et kjøkken laget til næringsvirksomhet har litt bedre kjøkkenvifte enn hva et privat hjem typisk har. Om man lager mye mat med sterk stekeos, som blant annet smultringer, burde man faktisk investere i en god kjøkkenvifte med avtrekk rett ut.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Pennant skrev (Akkurat nå):

Ser ikke relevansen mellom hva du gjør hjemme og hva en bedrift gjør. Et kjøkken laget til næringsvirksomhet har litt bedre kjøkkenvifte enn hva et privat hjem typisk har. Om man lager mye mat med sterk stekeos, som blant annet smultringer, burde man faktisk investere i en god kjøkkenvifte med avtrekk rett ut.

Jeg gir fullstendig blaffen i om du ser noen relevans i noe som helst av det jeg skriver. Det var ikke deg jeg svarte.

• Liker 2
Skrevet

Tror alle butikk-smultinger er laget med vegetabilsk olje. 

Anonymkode: 53c2a...133

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gir fullstendig blaffen i om du ser noen relevans i noe som helst av det jeg skriver. Det var ikke deg jeg svarte.

Du svarte ingen.

• Liker 3
Gjest BrittEkeberg
Skrevet

I all verden! Lag dine egne da vel. Da får du de akkurat slik du vil ha de. God jul! 🤶🏻

Gjest laPistola
Skrevet

Oj. Dette må jo bli julens svar på 17.mais « lompetråd». 

Skrevet

Og dette opprører deg så voldsomt fordi...? Er det smaken, kalorimengden eller noen uklare personlige prinsipper som er problemet, eller bare et generelt "Alt var bedre før og enhver endring i noe som helst er en styggedom"-instinkt som slår inn?

• Liker 2
Skrevet
Pennant skrev (3 timer siden):

Du svarte ingen.

Det var ikke noe spørsmål heller, kverulant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tror alle butikk-smultinger er laget med vegetabilsk olje. 

Anonymkode: 53c2a...133

BrittEkeberg skrev (10 timer siden):

I all verden! Lag dine egne da vel. Da får du de akkurat slik du vil ha de. God jul! 🤶🏻

laPistola skrev (10 timer siden):

Oj. Dette må jo bli julens svar på 17.mais « lompetråd». 

Daria skrev (10 timer siden):

Og dette opprører deg så voldsomt fordi...? Er det smaken, kalorimengden eller noen uklare personlige prinsipper som er problemet, eller bare et generelt "Alt var bedre før og enhver endring i noe som helst er en styggedom"-instinkt som slår inn?

Er dere litt sånn enkle? Smultringer er per definisjon stekt i smult. Det er svindel og feilmerking.

Dette er mat og drikke forumet. Man må forvente minimumskunnskap.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere litt sånn enkle? Smultringer er per definisjon stekt i smult. Det er svindel og feilmerking.

Nettopp ☝️👍

• Liker 2
Skrevet

Så klag til produsenten. Lite folk her inne kan gjøre med det.

Anonymkode: f9683...172

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære kompliserte deg, jeg støtter deg! Akkurat som i lompetråden gir jeg min støtte, du skal ikke finne deg i svindel. Dette må du gå videre med. Saksøk  Anti-smult mafiaen! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, til kakebakst er det ikke så vanlig å bruke smult.. Men til smultringer derimot...

Fra snl.no:
"Donut er et bakverk som ligner på norsk smultring, og som er laget av søt deig som blir formet til ringer og bakt i smult. "

Fra wikipedia:
"Smultring er en ringformet kake kokt, eller frityrstekt, i smult.."

Anonymkode: 6f654...fdb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og du er så enkel at du kjøper smultringer i stedet for å lage dem selv. Jeg har ingen respekt for folk som jukser ved å kjøpe smultringer. Herregud, hvor lat og enkel er det mulig å bli?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, til kakebakst er det ikke så vanlig å bruke smult.. Men til smultringer derimot...

Fra snl.no:
"Donut er et bakverk som ligner på norsk smultring, og som er laget av søt deig som blir formet til ringer og bakt i smult. "

Fra wikipedia:
"Smultring er en ringformet kake kokt, eller frityrstekt, i smult.."

Anonymkode: 6f654...fdb

Det er fritt fram for deg å bruke smult når du lager smultringer selv jeg ikke gjør det. 

• Liker 1
Skrevet

Så alt det andre disse kjøpte smultringene er tilsatt er ikke så nøye, bare det at de ikke er stekt i smult? 

Anonymkode: f9683...172

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sikker på at dette var en reaksjonstråd på de som forsunnet smultringer ved å steke de i airfryer. Men neida😂

Anonymkode: 4ab66...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...