AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Jeg anbefaler at banker og forsikringsselskaper varsler på forhånd at man snakker med en lærling når man ringer til dem, det gjør det så mye lettere, enn at lærlingene skader det gode forholdet man hadde til banken. Er det noen som har gjort det allerede noen steder? Anonymkode: 1d995...26c
SoWhat? Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Skader forholdet? Jøss. Hvilke feil gjorde den lærlingen? Har aldri hatt annet enn hyggelige og morsomme samtaler når jeg har ringt ulike selskaper, men banker kan være litt vriene. Akkurat som om de forventer problemer, og er bedre føre var 🙂 4
solmåneogstjerner Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Smertefullt? Det var da voldsomt? 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Når jeg en sjelden gang er i kontakt med kundeservice, så husker jeg på at de er mennesker de og, og ikke perfekte roboter som kan alt og fikser alt med et tastetrykk. Så ordner det meste seg til slutt. Anonymkode: e76ba...890 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 min mening er at det bør varsles på forhånd at det er en lærling jeg har med å gjøre. Fordi en ting er det sies at jeg er nummer 2 eller 3 i køen, men det må virkelig nevnes at jeg har kommet i berøring av en lærling før samtalen begynner. Anonymkode: 1d995...26c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Begynte å flørte med en på telenors kundeservice en gang. Eller hvilket firma er det nå jeg bruker??? Han hadde visst hatt akkurat samme problem med tinderprofilen sin som jeg hadde. Anonymkode: a5b2d...259 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 Hvor fikk du smerter? Anonymkode: d0a1d...e81 6
Million Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): min mening er at det bør varsles på forhånd at det er en lærling jeg har med å gjøre. Fordi en ting er det sies at jeg er nummer 2 eller 3 i køen, men det må virkelig nevnes at jeg har kommet i berøring av en lærling før samtalen begynner. Anonymkode: 1d995...26c Hvorfor i alle dager er det så viktig å vite at du snakker med en nyansatt? Det heter ikke "lærling" når man jobber på kundesentere i banker. Man er ny, rett og slett. Og hvordan kan en samtale med banken bli "en smertefull opplevelse"? Har jeg aldri opplevd eller hørt om. Endret 23. desember 2021 av Million 14
Gjest BrittEkeberg Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 (endret) En lærling eller nyansatt er rimelig fersk. Tenk deg hvordan det er å være helt fersk i et yrke. Vi har vært der alle sammen. I starten er de der for å lære, få erfaringer og det er slik de blir flinke. Vær litt forståelsesfull. Du har vært fersk i ditt yrke en gang også. Endret 23. desember 2021 av BrittEkeberg
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 BrittEkeberg skrev (38 minutter siden): En lærling eller nyansatt er rimelig fersk. Tenk deg hvordan det er å være helt fersk i et yrke. Vi har vært der alle sammen. I starten er de der for å lære, få erfaringer og det er slik de blir flinke. Vær litt forståelsesfull. Du har vært fersk i ditt yrke en gang også. Men banken får ripe i lakken, dessverre... og når jeg ringer så sitter jeg med en formening jeg får svar på det jeg stiller spørsmål om, men så fanger jeg opp mer og mer at vedkommende ikke har anelse hva dem prater om. Men det siste jeg forventer at de som sitter der er frekke og latterliggjør deg. Anonymkode: 1d995...26c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men banken får ripe i lakken, dessverre... og når jeg ringer så sitter jeg med en formening jeg får svar på det jeg stiller spørsmål om, men så fanger jeg opp mer og mer at vedkommende ikke har anelse hva dem prater om. Men det siste jeg forventer at de som sitter der er frekke og latterliggjør deg. Anonymkode: 1d995...26c Hvis du er SÅ misfornøyd så kan du: 1. Sende mail til kundeservice med klage. 2. Bytt bank. 3. La det være. Anonymkode: e24ad...869 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 Udugelig kundeservice kjefter jeg bare på. Anonymkode: 071ae...b15
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): min mening er at det bør varsles på forhånd at det er en lærling jeg har med å gjøre. Fordi en ting er det sies at jeg er nummer 2 eller 3 i køen, men det må virkelig nevnes at jeg har kommet i berøring av en lærling før samtalen begynner. Anonymkode: 1d995...26c Du må slutte å ta på lærlingene, det blir fort smertefullt. 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du er SÅ misfornøyd så kan du: 1. Sende mail til kundeservice med klage. 2. Bytt bank. 3. La det være. Anonymkode: e24ad...869 Min tråd handler om at banker og forsikringsselskaper på forhånd varsler at det er lærling jeg prater med, for å unngå at det går utover banker og forsikringsselskaper. Anonymkode: 1d995...26c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #15 Skrevet 23. desember 2021 BrittEkeberg skrev (1 time siden): En lærling eller nyansatt er rimelig fersk. Tenk deg hvordan det er å være helt fersk i et yrke. Vi har vært der alle sammen. I starten er de der for å lære, få erfaringer og det er slik de blir flinke. Vær litt forståelsesfull. Du har vært fersk i ditt yrke en gang også. så du godtar hvis banken er frekk med deg? Anonymkode: 1d995...26c
Gjest BrittEkeberg Skrevet 23. desember 2021 #16 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): så du godtar hvis banken er frekk med deg? Anonymkode: 1d995...26c Godtar ikke at noen er frekke. Hva sa denne ferskingen?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #17 Skrevet 23. desember 2021 Tenker at det må være trasig å være så tander at man føler at det er smertefullt å snakke med noen som er uerfarne. Er noen frekke så har det absolutt ingenting med å være ny å gjøre, og du kan muligens se på deg selv og hva du sa, gjorde eller krevde før du opplevde at den andre virket frekk. Hilsen rådgiver Anonymkode: 2eb1a...837 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #18 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min tråd handler om at banker og forsikringsselskaper på forhånd varsler at det er lærling jeg prater med, for å unngå at det går utover banker og forsikringsselskaper. Anonymkode: 1d995...26c Ja, og jeg skriver at du kan sende klage på dette med mail, så kanskje de kan vurdere å ordne noe slikt? Anonymkode: e24ad...869 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har stort sett opplæringen på nye medarbeidere og jobber innenfor bank/forsikring. Min erfaring er at alle nye er svært ydmyke og livredde for å gjøre feil og at de heller spør om hjelp en ekstra gang om de er usikre. Aldri har jeg opplevd, på mine 8 år i bransjen, at noen av de har reagert på noe ved å svare tilbake eller å være frekke. Det verste som skjer under en samtale er at de ber om å få ringe tilbake slik at de kan få hjelp. De gangene jeg som erfaren får beskjed om at jeg er "frekk" er de gangene kundene er urimelige eller ikke snakker til meg med normal folkeskikk eller respekt eller har urimelige krav uten rot i virkeligheten. Jeg godtar sjeldent å bli snakket ned til, og de gangene man sier ifra reagerer stort sett kunden med å kalle en frekk fordi de ikke tåler å høre at de ikke oppfører seg som voksne mennesker. Så min erfaring fra meg og mine kolleger: vi er ytterst sjeldent frekke bare for å være frekke. Vi sier ifra om du ikke oppfører deg hyggelig mot oss. Og, nyansatte tør svært sjeldent sette grenser for seg selv og godtar det meste uten å si ifra. Anonymkode: 2eb1a...837 17
Pachka Sigaret Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 Ja, man forventer å få beskjed om at det er en lærling du prater med selv om det kanskje ikke er et krav. Jeg synes det ville vært kjekt for det gir deg anledning til å være mye mer tålmodig enn du ellers ville vært siden det er en selvfølgelighet at denne personen vil være treg med å hjelpe deg eller kanskje må spørre andre kolleger om hjelp. F.eks. når jeg klipper håret har det hendt at jeg har blitt spurt om jeg vil klippes av en lærling. Jeg har takket ja til dette, med påfølgende resultat at det har tatt mye, MYE lengre tid enn vanlig før jeg var fornøyd. Men som et plaster på såret så kostet dette mindre og jeg er klar over det før jeg blir klipt. Hadde de bare klippet med med en lærling uten å spørre om det så hadde jeg aldri dratt tilbake dit --- for å si det sånn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå