Gå til innhold

når kundeservice en smertefull opplevelse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anbefaler at banker og forsikringsselskaper varsler på forhånd at man snakker med en lærling når man ringer til dem, det gjør det så mye lettere, enn at lærlingene skader det gode forholdet man hadde til banken. 

Er det noen som har gjort det allerede noen steder?

Anonymkode: 1d995...26c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skader forholdet?  Jøss. Hvilke feil gjorde den lærlingen?

Har aldri hatt annet enn hyggelige og morsomme samtaler når jeg har ringt ulike selskaper, men banker kan være litt vriene. Akkurat som om de forventer problemer, og er bedre føre var 🙂

  • Liker 4
Skrevet

Smertefullt? Det var da voldsomt? 

  • Liker 10
Skrevet

Når jeg en sjelden gang er i kontakt med kundeservice, så husker jeg på at de er mennesker de og, og ikke perfekte roboter som kan alt og fikser alt med et tastetrykk. 

Så ordner det meste seg til slutt. 

Anonymkode: e76ba...890

  • Liker 15
Skrevet

min mening er at det bør varsles på forhånd at det er en lærling jeg har med å gjøre. Fordi en ting er det sies at jeg er nummer 2 eller 3 i køen, men det må virkelig nevnes at jeg har kommet i berøring av en lærling før samtalen begynner. 

 

Anonymkode: 1d995...26c

Skrevet

Begynte å flørte med en på telenors kundeservice en gang. Eller hvilket firma er det nå jeg bruker??? Han hadde visst hatt akkurat samme problem med tinderprofilen sin som jeg hadde. 

Anonymkode: a5b2d...259

  • Liker 2
Skrevet

Hvor fikk du smerter?

Anonymkode: d0a1d...e81

  • Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

min mening er at det bør varsles på forhånd at det er en lærling jeg har med å gjøre. Fordi en ting er det sies at jeg er nummer 2 eller 3 i køen, men det må virkelig nevnes at jeg har kommet i berøring av en lærling før samtalen begynner. 

 

Anonymkode: 1d995...26c

Hvorfor i alle dager er det så viktig å vite at du snakker med en nyansatt? Det heter ikke "lærling" når man jobber på kundesentere i banker. Man er ny, rett og slett. Og hvordan kan en samtale med banken bli "en smertefull opplevelse"? Har jeg aldri opplevd eller hørt om. 

Endret av Million
  • Liker 14
Gjest BrittEkeberg
Skrevet (endret)

En lærling eller nyansatt er rimelig fersk. Tenk deg hvordan det er å være helt fersk i et yrke. Vi har vært der alle sammen. I starten er de der for å lære, få erfaringer og det er slik de blir flinke. Vær litt forståelsesfull. Du har vært fersk i ditt yrke en gang  også. 

Endret av BrittEkeberg
Skrevet
BrittEkeberg skrev (38 minutter siden):

En lærling eller nyansatt er rimelig fersk. Tenk deg hvordan det er å være helt fersk i et yrke. Vi har vært der alle sammen. I starten er de der for å lære, få erfaringer og det er slik de blir flinke. Vær litt forståelsesfull. Du har vært fersk i ditt yrke en gang  også. 

Men banken får ripe i lakken, dessverre... og når jeg ringer så sitter jeg med en formening jeg får svar på det jeg stiller spørsmål om, men så fanger jeg opp mer og mer at vedkommende ikke har anelse hva dem prater om. 

Men det siste jeg forventer at de som sitter der er frekke og latterliggjør deg. 

 

Anonymkode: 1d995...26c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men banken får ripe i lakken, dessverre... og når jeg ringer så sitter jeg med en formening jeg får svar på det jeg stiller spørsmål om, men så fanger jeg opp mer og mer at vedkommende ikke har anelse hva dem prater om. 

Men det siste jeg forventer at de som sitter der er frekke og latterliggjør deg. 

 

Anonymkode: 1d995...26c

Hvis du er SÅ misfornøyd så kan du:
1. Sende mail til kundeservice med klage. 
2. Bytt bank. 
3. La det være. 

Anonymkode: e24ad...869

  • Liker 6
Skrevet

Udugelig kundeservice kjefter jeg bare på.

Anonymkode: 071ae...b15

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

min mening er at det bør varsles på forhånd at det er en lærling jeg har med å gjøre. Fordi en ting er det sies at jeg er nummer 2 eller 3 i køen, men det må virkelig nevnes at jeg har kommet i berøring av en lærling før samtalen begynner. 

Anonymkode: 1d995...26c

Du må slutte å ta på lærlingene, det blir fort smertefullt.

  • Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du er SÅ misfornøyd så kan du:
1. Sende mail til kundeservice med klage. 
2. Bytt bank. 
3. La det være. 

Anonymkode: e24ad...869

Min tråd handler om at banker og forsikringsselskaper på forhånd varsler at det er lærling jeg prater med, for å unngå at det går utover banker og forsikringsselskaper. 

Anonymkode: 1d995...26c

Skrevet
BrittEkeberg skrev (1 time siden):

En lærling eller nyansatt er rimelig fersk. Tenk deg hvordan det er å være helt fersk i et yrke. Vi har vært der alle sammen. I starten er de der for å lære, få erfaringer og det er slik de blir flinke. Vær litt forståelsesfull. Du har vært fersk i ditt yrke en gang  også. 

så du godtar hvis banken er frekk med deg?

Anonymkode: 1d995...26c

Gjest BrittEkeberg
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

så du godtar hvis banken er frekk med deg?

Anonymkode: 1d995...26c

Godtar ikke at noen er frekke. Hva sa denne ferskingen? 

Skrevet

Tenker at det må være trasig å være så tander at man føler at det er smertefullt å snakke med noen som er uerfarne.

 

Er noen frekke så har det absolutt ingenting med å være ny å gjøre, og du kan muligens se på deg selv og hva du sa, gjorde eller krevde før du opplevde at den andre virket frekk.

 

Hilsen rådgiver

Anonymkode: 2eb1a...837

  • Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min tråd handler om at banker og forsikringsselskaper på forhånd varsler at det er lærling jeg prater med, for å unngå at det går utover banker og forsikringsselskaper. 

Anonymkode: 1d995...26c

Ja, og jeg skriver at du kan sende klage på dette med mail, så kanskje de kan vurdere å ordne noe slikt? 

Anonymkode: e24ad...869

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har stort sett opplæringen på nye medarbeidere og jobber innenfor bank/forsikring. Min erfaring er at alle nye er svært ydmyke og livredde for å gjøre feil og at de heller spør om hjelp en ekstra gang om de er usikre. Aldri har jeg opplevd, på mine 8 år i bransjen, at noen av de har reagert på noe ved å svare tilbake eller å være frekke. Det verste som skjer under en samtale er at de ber om å få ringe tilbake slik at de kan få hjelp.

 

De gangene jeg som erfaren får beskjed om at jeg er "frekk" er de gangene kundene er urimelige eller ikke snakker til meg med normal folkeskikk eller respekt eller har urimelige krav uten rot i virkeligheten. Jeg godtar sjeldent å bli snakket ned til, og de gangene man sier ifra reagerer stort sett kunden med å kalle en frekk fordi de ikke tåler å høre at de ikke oppfører seg som voksne mennesker.

 

Så min erfaring fra meg og mine kolleger: vi er ytterst sjeldent frekke bare for å være frekke. Vi sier ifra om du ikke oppfører deg hyggelig mot oss. Og, nyansatte tør svært sjeldent sette grenser for seg selv og godtar det meste uten å si ifra. 

Anonymkode: 2eb1a...837

  • Liker 17
Skrevet

Ja, man forventer å få beskjed om at det er en lærling du prater med selv om det kanskje ikke er et krav. Jeg synes det ville vært kjekt for det gir deg anledning til å være mye mer tålmodig enn du ellers ville vært siden det er en selvfølgelighet at denne personen vil være treg med å hjelpe deg eller kanskje må spørre andre kolleger om hjelp.

F.eks. når jeg klipper håret har det hendt at jeg har blitt spurt om jeg vil klippes av en lærling. Jeg har takket ja til dette, med påfølgende resultat at det har tatt mye, MYE lengre tid enn vanlig før jeg var fornøyd. Men som et plaster på såret så kostet dette mindre og jeg er klar over det før jeg blir klipt. Hadde de bare klippet med med en lærling uten å spørre om det så hadde jeg aldri dratt tilbake dit --- for å si det sånn :) 

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...