AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #21 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde denne personen vært i karantene 1 dag til hadde 2 voksne og 18 barn sluppet karantene i jula. Fritidskarantene hva er logikken når det går ut over så mange?? 1 dag en eneste dag var alt som skulle til men joda var det negativt svar så var det jo ikke så farlig. jeg kan teste meg ut 2 juledag for å gå på jobb men ikke spise middag med familen sorry klarer ikke se det Anonymkode: 1543d...a62 Barn under 18 år er unntatt karantene. Anonymkode: 1c1f4...5fb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #22 Skrevet 23. desember 2021 Det samme skjedde hos oss, bare at da var det et barn som spredde smitte på avdelingen. Barn under 18 år slipper karantene når den smittede er øvrig nærkontakt. Øvrig nærkontakt er b.la. klassekamerater og barn fra samme avdeling. Avdelingen ble stengt i 2 dager til alle hadde negativ PCR test. Nesten alle barn var tilbake når avdelingen åpnet, kun noen få som valgte å holde de hjemme. Etter fire dager sendte vi hjem ett barn med feber, med anbefaling om å teste. Barnet hadde positiv hurtigtest og etterhvert positiv pcr. Vi er tre ansatte på avdelingen som fikk streng beskjed om å møte opp på jobb da vi kun var i fritidskarantene, hvis ikke måtte vi være hjemme uten lønn. En forelder med sterke meninger på avdelingen ble kjempesur da smittevernlegen anbefalte å holde barna hjemme til negativ hurtigtest på dag 7. Dessverre er det mange som ser opp til denne moren, og når hun sier hopp, så hopper de andre foreldrene. Hun kontaktet både kommunen, ringte ned barnehagen (som bare hadde videresendt det de hadde fått beskjed om), og fikk de andre foreldrene til å gjøre det samme. Tilslutt trakk smittevernlegen tilbake anbefalingen om å holde barna hjemme. Ingen av de andre barna har positiv test foreløpig, men en ansatt har nå også testet positiv. Denne ansatte hadde barnet med feber på fanget i en halvtime etter barnet sto opp, og i fanget senere på dagen når det ble oppdaget feber. Anonymkode: 1c1f4...5fb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #23 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sasmme gjelder sykepleiere å de kan komme på jobb bare ikke spise middag med familien Anonymkode: 1543d...a62 Jepp. Og konsekvensene er at de smitter videre til pasienter som absolutt ikke tåler smitte. Anonymkode: 59c98...67c 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #24 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn under 18 år er unntatt karantene. Anonymkode: 1c1f4...5fb Ikke her Anonymkode: 1543d...a62
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #25 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn under 18 år er unntatt karantene. Anonymkode: 1c1f4...5fb I utgangspunktet skal alle som har vært nærkontakt til en person med påvist korona settes i smittekarantene, men barn under 18 år har fritak for smittekarantene. Slik er det ikke i Råde nå. Anonymkode: 1543d...a62
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #26 Skrevet 23. desember 2021 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Så heldig jeg er! Nå handler ikke dette om meg, men om det meningsløse konseptet fritidskarantene. Personlig går jeg ikke verken i butikken, apoteket eller noe som helst når jeg er i karantene. Det er jo ikke rart vi aldri blir ferdig med dette, når så mange holder på sånn. Mitt poeng er at man kan potensielt smitte like mange, om ikke flere når man er på jobb mens man er i så kalt fritidskarantene, som hvis man går i butikken. Vi blir jo ikke ferdig med dette selv om alle holder seg hjemme heller. Vi bare utsetter problemet. Anonymkode: ca626...547
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #27 Skrevet 23. desember 2021 Det er så provoserende! Ikke søren om jeg går i "fritidskarantene" Mener de jeg kan gå på jobb, og potensielt smitte 24 barn, 24 mødre og 24 fedre + 4 ansatte, så kan jeg leve som normalt ellers og. Lykke til med å få ned smitten 🙄 Anonymkode: e79ed...31e 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #28 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er så provoserende! Ikke søren om jeg går i "fritidskarantene" Mener de jeg kan gå på jobb, og potensielt smitte 24 barn, 24 mødre og 24 fedre + 4 ansatte, så kan jeg leve som normalt ellers og. Lykke til med å få ned smitten 🙄 Anonymkode: e79ed...31e Takk for ditt bidrag. Du bør heller si opp jobben Anonymkode: 56b62...f39
mammams Skrevet 23. desember 2021 #29 Skrevet 23. desember 2021 Nå er fritidskarantene for ansatte i barnehage og skole kun et ønske fra FHI, og er ikke innført av regjeringen. Noen kommuner har «snikinnført» dette, men ansatte i bhg og skole er ikke ansett som samfunnskritiske, men viktige samfunnsfunksjoner. De skal derfor i normal 10 dagers karantene dersom de er ansett som nærkontakt.
zemer Skrevet 24. desember 2021 #30 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I utgangspunktet skal alle som har vært nærkontakt til en person med påvist korona settes i smittekarantene, men barn under 18 år har fritak for smittekarantene. Slik er det ikke i Råde nå. Anonymkode: 1543d...a62 De med 3 dose er også unntatt. En lege hos oss har korona sykt barn hjemme, men må på jobb. Vedkommende er fortvila.
Fremhevede innlegg