Gå til innhold

FRITIDSKARANTENE,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det for noe tull? 

Her kom ansatt i fritidskarantene på jobb i barnehage  med negativ hurtigtest for vips dagen etter ha positiv pcr test , God jul til 2 ansatte og 18 barn som havna i karantene 2 dager før julaften. Idiot regler

Anonymkode: 1543d...a62

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så enig. Og kjenner at jeg har blitt et negativt og irritabelt menneske, som ikke helt klarer å se det positive ved dagens smittehåndtering. 

Kjenner flere som feirer jul alene i år. Jobber ikke på en av de mest utsatte skolene, men har hatt jevn smitte siden oktober. Og dessverre bygget det seg opp på slutten av året. 

Føler meg veldig heldig som er ute av karantene nå, før jul.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritidskarantene er nok innført ene og alene for å få sykefraværet ned og minske vikarbruk. Jeg kan i hvert fall ikke komme på en eneste annen rasjonell grunn til dette opplegget.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Fritidskarantene er nok innført ene og alene for å få sykefraværet ned og minske vikarbruk. Jeg kan i hvert fall ikke komme på en eneste annen rasjonell grunn til dette opplegget.

Ja, men det ender jo med at enda flere blir syke. Så rimelig korttenkt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Ja, men det ender jo med at enda flere blir syke. Så rimelig korttenkt. 

Helt klart. Jeg synes hele greia er idiotisk, og skulle likt å vite hvem som kom opp med denne geniale ideen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Det er jo åpenbart. Det er jo fordi enkelte oppgaver Må gjøres hvis samfunnet skal være åpent

Anonymkode: 56b62...f39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo åpenbart. Det er jo fordi enkelte oppgaver Må gjøres hvis samfunnet skal være åpent

Nettopp. Men da er altså mine kollegers ve og vel mindre viktig enn for eksempel butikkpersonalet på Kiwi. Som er omtrent de eneste jeg "omgås" utenom jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Men da er altså mine kollegers ve og vel mindre viktig enn for eksempel butikkpersonalet på Kiwi. Som er omtrent de eneste jeg "omgås" utenom jobb. 

Folk i karantene har vel lov å gå på butikken. Det er ikke isolasjon vi snakker om. Men du skal ikke menge deg med og gå på fest liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Helt klart. Jeg synes hele greia er idiotisk, og skulle likt å vite hvem som kom opp med denne geniale ideen.

Kjempegenialt var det....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk i karantene har vel lov å gå på butikken. Det er ikke isolasjon vi snakker om. Men du skal ikke menge deg med og gå på fest liksom 

I fritidskarantene får du kun lov å være hjemme og på jobb.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (12 minutter siden):

Nei du har lov til å gå på butikk/apotek om det er strengt nødvendig og ingen andre kan handle for deg. Du kan også gå ut en tur så lenge du holder avstand. Men så klart skal man holde seg mest mulig hjemme og prøve så godt man kan å få andre til å gjøre ærend for en.

Anonymkode: 120fa...fca

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei du har lov til å gå på butikk/apotek om det er strengt nødvendig og ingen andre kan handle for deg. Du kan også gå ut en tur så lenge du holder avstand. Men så klart skal man holde seg mest mulig hjemme og prøve så godt man kan å få andre til å gjøre ærend for en.

Jeg skjønner at du synes fritidskarantene er en mer positiv greie enn meg. Personlig skjønner jeg ikke logikken i at jeg kan gå på jobb og potensielt smitte ganske mange mennesker. Å ikke kunne gå i butikken ville vært enklere å leve med for min del.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner at du synes fritidskarantene er en mer positiv greie enn meg. Personlig skjønner jeg ikke logikken i at jeg kan gå på jobb og potensielt smitte ganske mange mennesker. Å ikke kunne gå i butikken ville vært enklere å leve med for min del.

Nå snakker jeg om all form for karantene. Man kan gå på matbutikk/apotek selv i vanlig karantene om man absolutt må. Og det oppfordres feks til å ta med barn ut å leke. Det var ikke en kommentar til hvorvidt fritidskarantene var positivt. Jeg regner med fritidskarantene ble innført for at det skal være mulig å holde landet i gang med så mange smittede. Man smitter færre ved å kun dra på jobb enn å dra på jobb og så i juleselskap.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (59 minutter siden):

Nei, du kan gå på butikken og apotek.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det for noe tull? 

Her kom ansatt i fritidskarantene på jobb i barnehage  med negativ hurtigtest for vips dagen etter ha positiv pcr test , God jul til 2 ansatte og 18 barn som havna i karantene 2 dager før julaften. Idiot regler

hvorfor mener du at det skal være forskjellig for dere?

Anonymkode: 1db9f...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde denne personen vært i karantene 1 dag til hadde 2 voksne og 18 barn sluppet karantene i jula.

Fritidskarantene hva er logikken når det går ut over så mange?? 1 dag en eneste dag var alt som skulle til 

men joda var det negativt svar så var det jo ikke så farlig. jeg kan teste meg ut 2 juledag for å gå på jobb men ikke spise middag med familen  sorry klarer ikke se det

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sasmme gjelder sykepleiere å de kan komme på jobb bare ikke spise middag med familien

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pennant skrev (3 timer siden):

Nei, du kan gå på butikken og apotek.

Så heldig jeg er! Nå handler ikke dette om meg, men om det meningsløse konseptet fritidskarantene. Personlig går jeg ikke verken i butikken, apoteket eller noe som helst når jeg er i karantene. Det er jo ikke rart vi aldri blir ferdig med dette, når så mange holder på sånn. 
Mitt poeng er at man kan potensielt smitte like mange, om ikke flere når man er på jobb mens man er i så kalt fritidskarantene, som hvis man går i butikken. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...