Gå til innhold

Sikkerhet og "rundbrenner"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater "alles mann". Han har vært med på alt, og da mener jeg alt. Han er utro og vil nok være det igjen. Han velger ikke dydige damer for å si det sånn. Han lyver om det, så jeg kan umulig forholde meg til hans rapporteringer. Jeg er seriøst interessert, og har ingen interesse av å oppføre meg likedan. Noen som har prøvd noe lignende? Jeg tenker sikker sex er en selvfølge, her nytter det ikke å stole på tester som er ferskvare. Dermed stiller jeg i en annen liga enn resten av damene som nok ikke tenker på det, og kanskje med en liten ulempe. Han sier han er seriøst interessert og bla bla bla. Jeg tror på det, men ikke på hans evne til noe som ligner trofasthet. Nysgjerrig på hvordan andre takler en slik situasjon følelsesmessig og praktisk?

Anonymkode: 9e736...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg litt selvrespekt.

• Liker 2
Skrevet

Du får google åpent forhold, ensidig åpent forhold, så finner du sikkert mange tips. Prøv på engelsk.

Men støtter første svar.

Anonymkode: 9025f...514

Skrevet
TinaChristina skrev (33 minutter siden):

Få deg litt selvrespekt.

Kjærlighet er selvrespekt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ensidig kjærlighet er ikke selvrespekt.

Jeg antar at du ikke er sjalu av deg siden du ønsker å satse på denne mannen. Håper du han kan forandre seg?

Anonymkode: f1836...1df

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahaha, nei! Det er jo nærmest selvskading å rote seg bort i en sånn fyr. En utro løgner, hva skal du med noen som behandler deg slemt? Kan ikke tenke meg en eneste egenskap som ville veie opp for det! Om han var kjempedyktig håndverker, en skikkelig veiviser i friluftsliv, en intelligent og morsom og kunnskapsrik samtalepartner, eller vakker som en gud - flotte egenskaper for en drømmemann, men om han løy og var utro ville det fortsatt vært hasta la vista, baby.

Anonymkode: 7a670...630

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ensidig kjærlighet er ikke selvrespekt.

Jeg antar at du ikke er sjalu av deg siden du ønsker å satse på denne mannen. Håper du han kan forandre seg?

Jeg kan vel ikke vite om han vil forandre seg. Han er bra nok som han er, selv om jeg skulle ønske jeg slapp å dele han. Alle har en historie med seg. Jeg er heller ikke perfekt. Jeg kan være sjalu, men her tviler jeg ikke på at han bryr seg om meg. Han kan ta et valg om å endre seg, jeg kan ikke ta det valget for han. Ja, han dreper nærhet, tilknytning og kjærlighet ved å handle som han gjør. Det skader oss begge to, meg fordi det sårer og han fordi han minster noe jeg vet han ønsker seg. Så har jeg to valg, å gå eller å bli men sikre meg fysisk. Psykisk kan jeg ikke sikre meg på samme måte. Livet er ingen lekegrind.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hahaha, nei! Det er jo nærmest selvskading å rote seg bort i en sånn fyr. En utro løgner, hva skal du med noen som behandler deg slemt? Kan ikke tenke meg en eneste egenskap som ville veie opp for det! Om han var kjempedyktig håndverker, en skikkelig veiviser i friluftsliv, en intelligent og morsom og kunnskapsrik samtalepartner, eller vakker som en gud - flotte egenskaper for en drømmemann, men om han løy og var utro ville det fortsatt vært hasta la vista, baby.

Anonymkode: 7a670...630

Han tenker som deg, han ville gått om jeg var utro og løy om det. Jeg tenker annerledes. Han har heller ikke egenskaper som nødvendigvis er bedre eller mer fantastisk enn andre objektivt sett. Han har hjertet mitt og kjærligheten min. Så er han kanskje så dum at han ødelegger det over tid, og det er som sagt begges tap. Han er min mann, jeg vil ha han og jeg synes verken utroskap eller løgn er greit. Derfor driver ikke jeg selv med det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan vel ikke vite om han vil forandre seg. Han er bra nok som han er, selv om jeg skulle ønske jeg slapp å dele han. Alle har en historie med seg. Jeg er heller ikke perfekt. Jeg kan være sjalu, men her tviler jeg ikke på at han bryr seg om meg. Han kan ta et valg om å endre seg, jeg kan ikke ta det valget for han. Ja, han dreper nærhet, tilknytning og kjærlighet ved å handle som han gjør. Det skader oss begge to, meg fordi det sårer og han fordi han minster noe jeg vet han ønsker seg. Så har jeg to valg, å gå eller å bli men sikre meg fysisk. Psykisk kan jeg ikke sikre meg på samme måte. Livet er ingen lekegrind.

Jeg spurte om du håper at han skal endre seg - jeg vet veldig godt at du ikke kan vite om han kommer til å endre seg, og at han er den eneste som kan ta det valget. Statistisk sett er det lite sannsynlig at han endrer seg utifra oppførselen du beskriver, bare til info. 

Så du blir såret av oppførselen hans. Du ønsker ikke å dele ha. Likevel blir du, ergo belønner du hans dårlige oppførsel = han kommer til å fortsette med denne oppførselen. Hvorfor skulle han ikke gjøre det? Han får jo i pose og sekk. En kjæreste å vise til omverdenen at han er en god partner, pluss damer har alltid mer attraksjon mot en mann som er opptatt, pluss han får flørte og kline og ligge med alle de deiligste damene han får tak i. Hva er det du mener han mister her altså? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte om du håper at han skal endre seg - jeg vet veldig godt at du ikke kan vite om han kommer til å endre seg, og at han er den eneste som kan ta det valget. Statistisk sett er det lite sannsynlig at han endrer seg utifra oppførselen du beskriver, bare til info. 

Så du blir såret av oppførselen hans. Du ønsker ikke å dele ha. Likevel blir du, ergo belønner du hans dårlige oppførsel = han kommer til å fortsette med denne oppførselen. Hvorfor skulle han ikke gjøre det? Han får jo i pose og sekk. En kjæreste å vise til omverdenen at han er en god partner, pluss damer har alltid mer attraksjon mot en mann som er opptatt, pluss han får flørte og kline og ligge med alle de deiligste damene han får tak i. Hva er det du mener han mister her altså? 

Over tid vil jeg ikke ha valget om å bli eller gå, fordi kjærligheten vil dø. Så jeg forsvinner med tiden, men ikke nå. Jeg orker ikke å sette ultimatum eller spille spill. Det kan godt hende han aldri endrer seg, jeg ser selv at det sikkert er 90 prosent sannsynlighet for at han turer på som han gjør. Han ligger ikke med direkte deilige damer, tvert imot egentlig. Jeg føler ikke at de er penere eller bedre enn meg på noen måte. Jeg er ikke usikker på meg selv. Jeg vet jeg har mye å tilby han, og jeg har ærlige hensikter. Jeg har dessuten andre menn om jeg vil. Så i det øyeblikket jeg gir opp eller han slipper meg blir jeg ikke alene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vært mest bekymret for løgn-biten. Jeg tror, hvis jeg visste at han alltid ville ha vært 'nærmest' meg, sånn mentalt, og uten løgn, så ville det vært mulig for meg å jobbe med resten. Men du trenger et eller annet å holde fast i for å kunne forbli der i relasjonen

Anonymkode: bbde0...9da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg dater "alles mann". Han har vært med på alt, og da mener jeg alt. Han er utro og vil nok være det igjen. Han velger ikke dydige damer for å si det sånn. Han lyver om det, så jeg kan umulig forholde meg til hans rapporteringer. Jeg er seriøst interessert, og har ingen interesse av å oppføre meg likedan. Noen som har prøvd noe lignende? Jeg tenker sikker sex er en selvfølge, her nytter det ikke å stole på tester som er ferskvare. Dermed stiller jeg i en annen liga enn resten av damene som nok ikke tenker på det, og kanskje med en liten ulempe. Han sier han er seriøst interessert og bla bla bla. Jeg tror på det, men ikke på hans evne til noe som ligner trofasthet. Nysgjerrig på hvordan andre takler en slik situasjon følelsesmessig og praktisk?

Hvorfor i all verden tror du på det, når alt du skriver tilsier at han ikke gir deg noen grunn til å tro på det. Han kommer ikke til å forandre seg.

Er mann selv, men råder deg til å finne noen andre, for dette forholdet høres ut som det er dømt til å mislykkes.

Anonymkode: 26ec9...7cd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan tro på at han er "seriøst interessert"? Det er uansett noe en "rundbrenner" vil servere deg for å få innpass. Ord uten troverdighet for å skape falsk tillit, slik at han kan få det som han vil. Nå dømmer jeg han basert på egne erfaringer med denne typen menn og det du skriver. Det kan selvsagt hende at du er spesiell for han, men jeg vedder på at du er en av mange. Og ikke fordi du er du, men fordi han er den han er. Ser for meg at dette bare kommer til å ende med kjærlighetssorg og vonde følelser. Hvorfor ikke bare ha en FWB relasjon? Husk for all del kondom. 

Endret av Trøst
Skrevet

Det at man har en historie trenger ikke å diskvalifisere noen som partner, men om det er sånn at han generelt lyver så vil jeg vel si at det ikke er et forhold liv laga.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...