Gå til innhold

Solist-innslag

Unn_T

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvilken sang vi skal ha, men den kvinnelige solisten er spurt og kommer stadig med forslag.

Jeg ville bare si at

a) klart forloveren kan spørres

B) man trenger ikke vente på at noen tilbyr seg - det er lov å spørre dem man kjenner

c) de fleste instrumenter går. Gitar, trompet, piano, sax o.l. er ihvertfall en suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ingeborg: Jeg spiller også i korps og synes Brudemars av Førde er helt nydelig.

Vi har ikke kommet så langt i planleggingen ennå, men jeg har så lyst til å ha den som utgangsmarsj. Hvor mange musikere tror du må være et minimum for at den skal låte bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum som jeg ser det:

Skarptromme (et must!)

Tuba

Trombone el. euphonium

Horn

1 el to trompeter

1 el to klarinetter

Mitt "korps" blir vel mer sammensatt av slekt og venner - røffli' to tubaer, 1 baryton, 1 trombone, 2 trommiser, 1 horn, 3 trompeter, 2 klarinetter og ei fløyte, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det blir sikkert kjempebra.

Jeg er ganske sikker på at jeg må spørre noen i korpset om de vil spille litt for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarinetter?! Nei, hør heller når et brassband spiller den! Da er den nydelig, da!

Jeg vil anbefale denne besetningen: skarptromme, tuba, trombone, juff, althorn, og kornetter (minst to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallingbrud: Det spørs fullstendig på hvilket arrangement av den du bruker... Og det er lettere å få janitsjar til å klinge bra enn brass. Althorn har en tendens til å bli sinnssykt sure hvis de ikke er innmari gode til å spille...

Hilsen Ingeborg (som liker brass, bare så det er sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig (og jeg har mer erfaring fra janitsjar enn brass). Det blir gjerne så "spinkelt" på klarinett hvis de ikke er mange. Dessuten syntes jeg det er like ofte at walthornene er sure som althornene. Tror derfor ikke det er vanskeligere å spille rent å althorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre sanger er "Mysteriet deg" og "If tomorrow never comes."

Har lyst på en av de eller begge i kirka.

Hvordan blir mysteriet deg med bare en solist siden det er en duo i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Syns dere "Kjærlighet" av Sissel Kyrkjebø er passende i kirken?

Litt i tvil på hvilken sang vi skal ha..

Hvor kan jeg finne tekst til Kjærlighet? -noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempefin å ha i kirken under vielsen. Vi hadde tenkt å ha den men min kommende er ikke spesiellt glad i Sissel så vi valgte en annen....som jeg nå liker enda bedre!!! :D :D :D Men den er vakker og stemningsfull!! syntes jeg da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...