Gå til innhold

Føler ikke at mannen min er så empatisk, andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gjør ingenting ekstra for meg, spør aldri hvordan jeg har det, svarer meg ikke alltid, spør alltid om jeg kan gjøre ditt og datt, aldri gjør han noe for bare meg, eller for å gjøre meg glad.

Ser ofte der mannen deres lager frokost, går ut å skraper bilen for at den andre skal slippe, disker opp med middag, eller gjør noe spesifikt for den andre.

Jeg vet ikke. Er det normalt?

Anonymkode: 8ee1c...688

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte overrasker du han i senga da?

Anonymkode: 0c770...74d

Skrevet

Han kan gjøre den typen ting du nevner, men han viste seg å være totalt likegyldig da jeg hadde et dødsfall i nær familie.

Anonymkode: 8a10b...32e

• Liker 4
Skrevet

Det høres jo ikke så gøy ut, hva var det som gjorde at du falt for ham til å begynne med? Har det alltid vært slik?

Anonymkode: 60fe2...624

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor ofte overrasker du han i senga da?

Hva har senga med det å gjøre? Vi har sex ja om det er det du mener, men det nå nesten gå begge veier... Jeg føler meg ikke veldig satt pris på og da blir det såklart ikke hver dag.

• Liker 10
Skrevet

Høres ut som du har funnet deg en som tar deg for gitt

Anonymkode: d7009...efe

• Liker 3
Skrevet

Han er ikke omsorgsperson, slik som du. Og dessverre mange kvinnfolk er. Jeg sier dessverre fordi det faller oss naturlig å sette våre behov sist.. Dette vinner vi sjeldent på. Så begynn å reflekter over di tingene du gjør for han. Er de egentlig nødvendige alle?! 

Man blir bare tatt for gitt, ikke noe vits å ha høye forventninger til at han skal gjøre det samme tilbake. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han gjør ingenting ekstra for meg, spør aldri hvordan jeg har det, svarer meg ikke alltid, spør alltid om jeg kan gjøre ditt og datt, aldri gjør han noe for bare meg, eller for å gjøre meg glad.

Ser ofte der mannen deres lager frokost, går ut å skraper bilen for at den andre skal slippe, disker opp med middag, eller gjør noe spesifikt for den andre.

Jeg vet ikke. Er det normalt?

Menn er ofte mer konkret. Du kan si hvor mye det betyr for deg og gi eksempler til ting som er koselige. Det er ikke sikkert det er viljen det står på

Anonymkode: 785b3...e6d

• Liker 2
Skrevet

Vil du han skal være følelsesmenneske da? Vil du ha en mann som gråter hvis han ser en fin blomst, fordi den er så nydelig, som maser på folk, også deg, om hvordan de har det, som er opptatt av å vise, og få frem, følelser hos andre, og seg selv?

Hvis du sier mellomting, ja, han du har beskrevet er en mellomting. Han er jo ikke likegyldig til deg, til dine følelser, går jeg ut fra.

Anonymkode: c705b...f39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn er ofte mer konkret. Du kan si hvor mye det betyr for deg og gi eksempler til ting som er koselige. Det er ikke sikkert det er viljen det står på

Anonymkode: 785b3...e6d

Slutt a! Hvem er det som ikke gidder å svare når folk snakker til en? 

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har senga med det å gjøre? Vi har sex ja om det er det du mener, men det nå nesten gå begge veier... Jeg føler meg ikke veldig satt pris på og da blir det såklart ikke hver dag.

Tenkte kanskje at hvis du ga mannen sex, så kanskje han gjør tjenester for deg senere. Analsex mot å lage middag for eksempel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenkte kanskje at hvis du ga mannen sex, så kanskje han gjør tjenester for deg senere. Analsex mot å lage middag for eksempel 

Eh...?

• Liker 7
Skrevet

Er det ikke normalt at menn lager både frokost og middag? Vi lever i 2021 liksom.

Han ignorerer deg, og virker helt hjelpesløs i tillegg. Det er ikke normalt nei.

Men her inne blir det beskrevet så mange dysfunksjonelle forhold og idioter av menn, at man skal være glad en vet om verdenen utenfor KG. 

• Liker 10
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Er det ikke normalt at menn lager både frokost og middag? Vi lever i 2021 liksom.

Nei, å forvente at mannen lagger frokost og middag mens hun daffer i senga er diva-nykker.

Det er normalt at begge bidrar med det de kan. Hvis han jobber lenge, mer enn normale arbeidsdager, så er det vanskelig for han å samtidig stå for frokost og middag. Det samme hvis han jobber natt/random tider.

Skrevet

Nei, å forvente at mannen lagger frokost og middag mens hun daffer i senga er diva-nykker.

Det er normalt at begge bidrar med det de kan. Hvis han jobber lenge, mer enn normale arbeidsdager, så er det vanskelig for han å samtidig stå for frokost og middag. Det samme hvis han jobber natt/random tider.

Og hva er det du babler om egentlig? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det høres unormalt ut. Er han glad i deg? Lager han ikke frokost, middag, noe godt til kvelds, henter kaffe sånn ca annenhver gang? Spør han ikke om du har sovet godt, hvordan du har hatt det på jobben, hvem som skal handle og hvem som skal lage mat, sier god natt? Er han sånn mot alle? 
Mamnen min har aldri spadd fram bilen for meg, men han gjør alt dette andre daglig. Og jeg for ham.

Han du beskriver høres ikke ut som en vanlig mann man gifter seg med, han høres ut som en egoistisk drittsekk. Det er kun her på kg jeg leser om menn som ikke snakker, ikke rydder, ikke lager mat, «gjør mannfolkting ute» og forventer oppvartning som om vi levde for hundre år siden. Og damene tror det er normalt? Det er ikke det. Menn er like snille, hyggelige, ryddige, omsorgsfulle  og flinke hjemme og i familien som andre folk. Ikke krev mindre av dem.

Anonymkode: 2927f...555

• Liker 8
Skrevet
SoWhat? skrev (16 minutter siden):

Og hva er det du babler om egentlig? 

Kan du ikke lese?

Sitat

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut. Det er jo vanlig å gjøre småting for den man er glad i, bare for å gjøre vedkommende glad?

Eksen min pleide å dra og fylle bensin på bilen min, fordi han visste jeg hata det. Det gjorde meg veldig glad. Den forrige eksen min la varmeflaske i senga før jeg kom hjem fra kveldsvakt om vinteren så jeg kunne krype nedi ei varm seng da jeg var sliten. Og jeg gjorde tilsvarende ting for dem, som de satte pris på.

Anonymkode: 6d3cb...40b

• Liker 7
Skrevet
kar90 skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke lese?

Og der var du ja 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut. Det er jo vanlig å gjøre småting for den man er glad i, bare for å gjøre vedkommende glad?

Eksen min pleide å dra og fylle bensin på bilen min, fordi han visste jeg hata det. Det gjorde meg veldig glad. Den forrige eksen min la varmeflaske i senga før jeg kom hjem fra kveldsvakt om vinteren så jeg kunne krype nedi ei varm seng da jeg var sliten. Og jeg gjorde tilsvarende ting for dem, som de satte pris på.

Anonymkode: 6d3cb...40b

Nettopp. En bidrar der en kan bidra. Å dele alt opp i 50/50 og måle nøyaktig på millimeteren at alt er delt helt likt er ikke noe som fungerer for å holde live i et forhold.

Det er noe som fungerer i samtaler om det teoretiske samliv. Men i praksis må en godta at alt ikke blir delt likt, men en gjør så godt en kan for å hjelpe og støtte hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...