AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Så vi bor i ett tettsted utfor en storby og kjøpte en liten billig el-bil som gubben bruker til jobb for å spare penger. Nå som det er jul pleier familien å samles hos oss en ukes tid. Har en liten enebolig så folk sover på madrasser i stua, på sofaen osv.. siden vi ikke bor så langt fra storbyen ca 40-50min så pleier besøket ofret å reise inn til byen på dagtid når vi er på jobb, så i tillegg til den lille elbilen til gubben står d 2 tesla og 1 Audi og lader og lader og lader… vi er ikke fattige vi er sånn helt normale, må spare for å reise og gjøre større ting men vi klarer oss… men med dagens strømpriser er jeg redd for når regningen kommer og vi har hatt alle folkene på besøk og dusj, vaskemaskin, lader osv går i ett… (jeg kjøper mat men de handler litt selv men jeg tar storparten av kostnaden der og.) er koselig med familien på besøk men ja er redd for strømmen.. en del av meg tenker at vel de kunne iverfall tilbud seg å betale litt for bilen om ingenting annet.. de tjener dobbelt/trippelt av oss så har litt mere å gå på så tror de derfor ikke tenker så mye økonomi… huff så er litt i villede om hva jeg skal gjøre… Anonymkode: 9404c...863
Hmmmmmm Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Du/dere må rett å slett si ifra. Det er i ingen vei utenom. Si at strømmen er så høy nå, at skal de lade bilen, så skal dere ha 150 kr natta. Tar i mot vipps 9
Belima Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Jeg synes gjestene får dra et sted det er mulig å lade mot betaling. Hadde også sagt at i og med at strømmen er så dyr, så ta en kort dusj ved behov. Vanlige mennesker trenger ikke dusje hver dag. 1
Lykke Li Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Du sier det samme som her. At du syns det er fint og hyggelig å ha de på besøk, men at du er bekymret for strømregningen nå som alle lader, og de store husholdningsapparatene går hele tiden. Du må si at de må bidra med å betale for strømmen de bruker, de dagene de er hos dere ettersom strømforbruket har blitt veldig mye høyre enn før. Er de ålreite mennesker, så skjønner de det, uansett hvilken økonomi de måtte ha 😊 3
Mwanafunzi Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 De kan lade andre steder enn hos dere. Jeg synes det er frekt å bare lade uten å tilby å betale når strømmen er så dyr. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Hvorfor har du ikke sagt at de får lade på hurtiglader, for laderen/stikkontakta deres er opptatt av deres egen bil? 🤷♀️ Anonymkode: 46599...c6a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 Men herlighet, bare si at fint om de vippser litt for losji og lading? Anonymkode: ba781...cad
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 Rart at de ikke tilbyr seg å betale helt av seg selv. Det gjør alltid vi. Når de ikke tenker seg om synes jeg det er helt greit at du sier du er litt bekymret for strømregninga og spør om de kan vippse litt. Jeg skjønner at det ikke er noe gøy, men jeg tror ikke de vil ta det så tungt om de ellers er vanlige høflige mennesker. Kanskje de da også kommer på å tenke på vaskemaskin og dusj også. Anonymkode: 0d8de...501 1
Gjest Adobyen Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 Enig med de andre her. Dette går jo ikke an i dag. Dere er gjestfrie og snille, men de bør tenke seg om, og ikke utnytte dere.
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 Jeg synes det er rart å skulle forvente gratis lading uavhengig av strømpriser jeg. Man spør jo ikke om penger til diesel eller bensin når man drar på besøk.
SoWhat? Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 Veldig rart at de ikke tilbyr seg å betale for strøm sånn som det er nå. Det kan jo være at de vil betale når de drar? Det er iallefall sånn jeg gjør det, så en unngår diskusjoner og eventuelle pinligheter ( som at de føler de må gjøre noe ekstra fordi de får penger fks) Men vet jo ikke med dine gjester. De bør i hvertfall betale uansett.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 Frekt å bare anta at man kan lade hos andre, jeg har alltid spurt pent + tilbudt meg å betale om jeg har ladet litt hos en venn når jeg er på besøk. Det er en selvfølge for meg at jeg ikke bare skal få strøm av andre. Eneste er kanskje hjemme hos mamma og pappa der ville jeg kanskje forventet at de spanderte på meg hehe. Men har bare trengt å lade der 1 gang når det var litt krise, ellers beregner jeg alltid at jeg skal lade hos meg selv eller på ladestasjoner. Anonymkode: 9c898...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå