Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss hus I år, og bestemt oss for å invitere familie på begge sider på julaften. 

Familien min bor 2 timer unna, mens vi bor i samme by som samboer sine. Mind ønsker å overnatte, noe som selvfølgelig er greit. Men de vil ta tog, og toget er her ganske tidlig på julaften. Når jeg fortalte samboer i går når de kom, så reagerte han på at det var så tidlig, og det var viktig tidlig han ikke likte det. Jeg ønsker bare en rolig og fin julefeiring sammen, men merker at reaksjonen hans plager meg. 

Han sa at vi nesten ikke får tid alene på julaften, ble nesten sur. 

Noen andre som har vært i samme situasjon? Kjenner jeg ikke gleder meg lenger, føler nesten jeg ødelegger julen for han. 

Hvordan løser dere det med besøk på julaften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid overnatting, uansett hvem vi feirer med. Vanligvis fra 23.-26 Desember. Vi må reise et godt stykke (6 timer hver vei) til min familie, mens hans familie bor ca 30 min unna. Begge familiene har tradisjoner med grøtspising, spillkvelder m.m. s da er det greit å overnatte. Jeg syns ikke 2 døgn med familie burde være noe negativt, men vi er alle ulike med ulike behov. Kanskje mannen din trenger litt tid for seg qelv innimellom alt det sosiale, og så kom dette litt brått på?

Anonymkode: 2b59c...c63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...