Katrin94 Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Hei! Håper noen kan hjelpe en forvirret kanskje gravid kvinne.. Test 1 søndag: negativ. Hadde en del symptomer på graviditet og tok en test morgen søndag. Negativ. Testen jeg brukte er fra en storpakning jeg kjøpte for to år siden. De har ikke gått ut på dato, men har ligger på badet og derfor mulig oppbevart litt varmt. Test 2 mandag: positiv. Kjøpte ny test som jeg tok tidlig mandag morgen. Test tidlig, clearblue. Positiv!! (Men ganske svak strek). Test 3 positiv: Tok ny test på ettermiddagen (hadde drukket en del vann i løpet av dagen, så mulig noe ukonsentrert urin), clearblue digital med ukeindikator, viste GRAVID, 1-2 uker. Vi slo oss til ro med at jeg er gravid og ble veldig glad 💗Beregnet fra start av forrige mens, og da viste det seg at jeg er i uke 6 (5+3 i dag). Test 4 torsdag: negativ. I løpet av onsdag ettermiddag forsvant alle symptomene, kvalmen og uggenheten forsvant og jeg følte meg bra. Ble litt paranoid og tok ny test i dag tidlig som var NEGATIV. Dette var dog samme type test som test nummer 1, den som har ligger i skapet i to år. Har hatt noe mensmurringer og litt brun utflod, men har googlet meg til at dette kan være normalt. Er forøvrig kvalm og uggen igjen i dag. Sitter nå på toget hjem i maaange timer fremover uten mulighet til teste på nytt. Planen var å fortelle de aller nærmeste når vi kommer frem (foreldre) iom at vi skal bo hos dem og jeg orker ikke skjule noe. Tror dere jeg er gravid?? Uff er så forvirret. Tror dere det er sannsynlig at testene jeg har hatt liggende i to år er blitt dårlig?
Elise93 Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Hvis digital test er positiv, vil jeg tro at du er gravid☺️ hadde ikke stolt på en test som har ligget i skapet i 2 år. Men stusser litt over at digital ikke viste 2-3 uker eller mer om du er i uke 6. Prøv å ta en ny digital 😊 1
Katrin94 Skrevet 23. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2021 (endret) Elise93 skrev (15 minutter siden): Hvis digital test er positiv, vil jeg tro at du er gravid☺️ hadde ikke stolt på en test som har ligget i skapet i 2 år. Men stusser litt over at digital ikke viste 2-3 uker eller mer om du er i uke 6. Prøv å ta en ny digital 😊 Takk for svar 💕 Tenker jeg kjøper en ny digital når jeg kommer frem. i følge bruksanvisningen til den digitale testen betyr 1-2 uker, 4-5 uker etter første menstruasjon. Som passer sånn ca. I tillegg tok jeg den på ettermiddagen etter jeg hadde drukket en del i løpet av dagen. Så kanskje det kan ha gjort at hormonkonsentrasjonen var litt lavere? Visste ikke at graviditetstester kan bli dårlig? Men de kan vel kanskje det som alt annet 😅 Endret 23. desember 2021 av Katrin94 Glemte å skrive noe
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Bare kjøp en ny digital og få det bekreftet igjen før dere sier noe? Slår den fortsatt ut er du nok gravid ja. Anonymkode: 39386...281 1
Katrin94 Skrevet 23. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 23. desember 2021 Har bilde av test to og tre (positive). Tok ikke bilde av de negative, men undersøkte de svært nøye uten å finne antydning til strek på noen av de. Test 2: test 3:
Amatariel Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 Forstår dette var forvirrende! Men jeg ville stolt på nye, digitale tester. Forsøk å ta ny så snart som mulig, og på konsentrert urin. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 Stol på den som sier gravid 1-2 uker. Anonymkode: 83166...49e 1
stAre Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 (endret) Du har nok hatt litt sen eggløsning denne syklusen, og kanskje er litt kortere på vei enn du tror. Sånn at du faktisk kanskje er 3/4 uker og ikke 6uker som beregnet fra sist mens. Da stemmer det med 1-2uker og at streken ikke er så sterk. Det kan være at ditt hcg nivå ikke er så høyt enda, og derfor de gamle testene ikke slår ut, det stemmer dersom du ikke er så langt på vei. Jeg tror derfor at du er gravid 😊 Gratulerer 🎊 Endret 23. desember 2021 av stAre 1
Katrin94 Skrevet 23. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 23. desember 2021 Takk for svar alle. skal ta en ny digital test ved første anledning. krysser fingrene 🤞🤞
Katrin94 Skrevet 23. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 23. desember 2021 Tok en digital test til og den var positiv 🥰🎅🏻 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå