AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Har ei venninne gjennom snart ti år, vi er nå i midten av 20-årene. Begge er sosiale og utadvendt. Vi ler mye i vår vennegjeng av at jeg er så ærlig og deler så mye med mine nærmeste venninner, alltid vært uproblematisk frem til siste året. I sosiale settinger og om vi møter/blir kjent med nye blir det til at hun driter meg ut. Føler det er så bevisst og på bekostning av meg… deler flaue ting uten å nødvendigvis nevne konkret, men hintene gjør at alle med fantasi skjønner hva hun vil frem til «Ida- fortell om den gangen du…». Pirker på alt jeg sier. Om jeg overser og ikke gir reaksjon dytter hun borti meg eller sier høyt: «se nå, dette likte ikke Ida, vil ikke snakke om dette». Føler hun tar seg for mye frihet med meg som hun ikke gjør med de andre i gjengen. Vi er egentlig de to med tettest bånd men jeg trekker meg mer og mer unna. vært borti svik før og får panikk rundt henne i de sosiale settingene hvor alt fokus så intenst blir på meg. Intensjonen er vell ikke god? Anonymkode: 46860...ed0 1
Sunset90 Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Noen liker og leve på andres bekostning Personen har vell lite og fortelle om seg selv
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Akkurar på samme måte oppførte en vennine sånn mot meg. Det ble ekkelt og folk skjønte at det ble litt mye diss. Jeg tok henne til side og sa det som det var. Ba henne slutte å fortelle mine historier og slutte å ha det moro på min bekostning. Hun ga seg med en gang. Hun er ekstremt rolig, mens jeg er mer skravlete. Det ga seg etter den samtalen da. Anonymkode: 32127...1f0 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Akkurar på samme måte oppførte en vennine sånn mot meg. Det ble ekkelt og folk skjønte at det ble litt mye diss. Jeg tok henne til side og sa det som det var. Ba henne slutte å fortelle mine historier og slutte å ha det moro på min bekostning. Hun ga seg med en gang. Hun er ekstremt rolig, mens jeg er mer skravlete. Det ga seg etter den samtalen da. Anonymkode: 32127...1f0 Se her, Ts. Her har du oppskriften. Anonymkode: e8ebe...82b 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Du MÅ jo si ifra!! Anonymkode: a3b3b...048 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Hva er det med folk som ikke sier ifra eller snakker om det?! Anonymkode: 29017...a54 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurar på samme måte oppførte en vennine sånn mot meg. Det ble ekkelt og folk skjønte at det ble litt mye diss. Jeg tok henne til side og sa det som det var. Ba henne slutte å fortelle mine historier og slutte å ha det moro på min bekostning. Hun ga seg med en gang. Hun er ekstremt rolig, mens jeg er mer skravlete. Det ga seg etter den samtalen da. Anonymkode: 32127...1f0 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva er det med folk som ikke sier ifra eller snakker om det?! Anonymkode: 29017...a54 Jeg har sagt ifra uten endring. Det smiles vekk med at jeg tåler det fordi jeg er en person med humor. Jeg vet at jeg tilslutt ikke orker å være rundt henne- dermed lurer jeg mer på intensjonen bak når jeg har gjentakende sagt ifra, både høyt der og da- samt med henne alene- uten endring. Anonymkode: 46860...ed0
Nymerïa Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sagt ifra uten endring. Det smiles vekk med at jeg tåler det fordi jeg er en person med humor. Jeg vet at jeg tilslutt ikke orker å være rundt henne- dermed lurer jeg mer på intensjonen bak når jeg har gjentakende sagt ifra, både høyt der og da- samt med henne alene- uten endring. Anonymkode: 46860...ed0 Har du spurt rett ut om dette? Om intensjonen hennes er å ødelegge vennskapet? En annen ting du kan prøve er å snakke med noen av de andre venninnene om dere kan ta det opp i fellesskap når hun setter i gang. Jeg tror ikke det er like lett for henne å avfeie flere.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 Hei ts, jeg ga min veninne beskjed etter en del år. Var lei av å bli hermet etter og latterliggjort hele tiden, selv om det ikke var flere enn oss to. Men det gikk ikke bra; jeg fikk beskjed om å jobbe med meg selv…I dag distanserer jeg meg så godt jeg kan siden jeg ikke kan slappe av når vi er sammen eller snakkes på tlf🙂 Anonymkode: c117f...f02 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 Veitu jeg tror nok jeg har vært litt som din venninne i oppveksten.. Jeg har tatt meg selv kraftig i det de siste 15 årene, ikke fordi min venninne sa noe, men fordi jeg skjønte at det kunne såre ved at jeg utviklet mer empati.. Jeg har vokst opp i et hjem hvor man gjør veldig mye narr av hverandre, ikke på en sånn hånlig vondt ment måte, men alle småting ble påpekt og ledd av.. jeg var alltid litt underlegen og ikke like kjapp i replikken som flere andre hjemme. Jeg tror dette gjorde at jeg «tok det litt ut» på venninna mi. For hun kunne være litt «treg» og gjerne si og gjøre dumme ting. Jeg tror jeg manglet litt respekt for henne rett og slett, og hadde et behov for å hevde meg og vise andre at jeg var kul i sosiale sammenhenger. Hun har som sagt aldri sagt noe, og vi er fortatt gode venner i dag, men jeg stopper meg selv fortsatt i å slenge kommentarer. Ikke fordi de er vondt ment, men fordi det er sånn jeg er oppdratt. Jeg vet ikke om dette er tilfelle for dere, men anbefaler deg bare å gjenta deg selv hver eneste gang hun sier noe frekt. Bare si «slutt å trykke meg ned» eller noe. Kanskje det går inn til slutt, evt må du bare si at nok er nok. Ingen grunn til å la seg behandle slik ❣️ Anonymkode: e5010...08e 4
Gjest O.G. Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 Jeg hadde en gang en sånn "venninne" selv, det gikk så galt at to andre venninner av oss satte henne bokstavelig til veggs med en beskjed om at huske på at vi har mye på deg vi også. Problemet løst uten at jeg trengte å gjøre noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå