Gå til innhold

sykepleierstudiet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på sykepleie nå til våren. Noen sykepleie her? Ønsker å høre hvordan studiene var for dokke. Har ikke vore den flinkaste på videregående og er redd for å ikke klare meg gjennom studietida 

Anonymkode: 9ab82...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kudos til deg. Sykepleie er 50% praksis, og ikke så voldsomt avansert. Med gode holdninger og lærevillighet vil du klare deg bra 😊 

Anonymkode: 30e28...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer deg fint gjennom bacheloren! Det eneste som jeg synes var vanskelig var noen av de teoretiske fagene, som anatomi og fysiologi og medikamentregning. Strøk på disse første gang, men klarte å få B neste gang jeg tok de. Jobbet for mye og det påvirket studiene mine litt for mye. Det er absolutt mulig å bestå med litt innsats og disiplin.

Praksis er tøft, men man får som oftest god veiledning dersom man tar mye initiativ og viser selvinnsikt. Tiden for å gjøre feil er i praksis, sjeldent man får gjøre store feil på egenhånd. Husk å ikke la deg utnytte eller å prøv å unngå å bli utbrent ved å være for ambisiøs.

Vær ærlig med lærerne/veilederne om det er noe du sliter med, de fleste vil hjelpe deg så godt de kan.

Det her får du til. Du får ha masse lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere sykepleier her. Du trenger ikke være veldig teoretisk flink for å klare studiet, så lenge du har interessen, er ansvarlig og jobber godt. Men som en annen her sier, anatomi, fysiologi og farmakologi er harde eksamener, hvor man har kort tid på seg til å lese, så her må du gjøre en innsats. Jeg mener egentlig at disse fagene gjøres mer avansert enn det som er nødvendig for sykepleiere. Man trenger ikke kunne alt i detalj, men ha overblikket.

Det som derimot er viktig er å kunne mye om medisiner, som f eks AB-preparater, og ha god selvtillit på prosedyrer som kateterisering, pvk og injeksjoner, for det er der man får prøvd seg som sykepleier og ofte står alene. 

Anonymkode: 41f6a...c4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kjenner jeg gleder meg til å begynne på sykepleien :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ganske enkelt studie. Jeg la ned lite innsats og fikk A og B på alt, besto alle praksisperiodene og fikk fast jobb rett etter studiet. 

Anonymkode: 590d8...ae1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 11.07):

Det er et ganske enkelt studie. Jeg la ned lite innsats og fikk A og B på alt, besto alle praksisperiodene og fikk fast jobb rett etter studiet. 

Anonymkode: 590d8...ae1

Håper på det skjer med meg å 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes studiet er svært krevende. Det er mange fag samtidig, mye teori og vanskelig å se sammenhengen. Har aldri vært dårlig på skolen, dvs over middels flink, men sykepleiestudiet er jeg usikker på om jeg vil klare. 

Anonymkode: cb06a...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2021 den 22.59):

Jeg synes studiet er svært krevende. Det er mange fag samtidig, mye teori og vanskelig å se sammenhengen. Har aldri vært dårlig på skolen, dvs over middels flink, men sykepleiestudiet er jeg usikker på om jeg vil klare. 

Anonymkode: cb06a...4b4

Er du utdanna sykepleier? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...