Gå til innhold

Kan man "pusse opp" et badekar?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da mormoren til mannen min døde overtok vi et digert hvitt badekar med løveføtter som har stått i kjelleren i huset hennes i mange år. Nå har vi fått lekkasje på badet, og alt skal ut. Endelig skal vi få det koselig gammeldagse badet vi har ønsket oss! :klappe: Badekaret skal altså settes i stand nå. Og det er bare helt herlig, men selvfølgelig preget av elde og mangel på vedlikehold. Det er både gulnet i har en del kalkavleiringer. Jeg vil tippe det har en herdet porselensoverflate, uten at jeg er ekspert.

Går det an å gjøre noe med sånne gamle badekar? Har noen et eller flere tips å komme med så mottaes de med takk og stor iver! :Nikke:

Jeg har tenkt å prøve meg på å bruke eddik på kalken, uten at jeg vet om det vil fungere da. Men jeg antar at det ikke går an å lakkere et sånt kar liksom. :sjenert: Det blir vel som å spraylakkere et kjøleskap eller noe sånt det. Uansett,- har du peiling så kom med det!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes emaljemaling til badekar, men jeg mener å ha lest et sted at det ikke er så holdbart. Siden det er snakk om et ordentlig gammeldags badekar, ville jeg fått profesjonelle til å gjøre det. Er ikke sikker på hvor du skal spørre, kanskje i en maleforretning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja det finnes kanskje fagfolk som har greie på sånt, Tuji? Det er sikkert lurt å sjekke det! Hadde jo vært helt konge om badekaret hadde blitt "som nytt" altså. Vel verdt pengene i såfall. (tenker bare med gru på transporten av monsteret, veier sikkert et tonn. :forvirret: )

Takk for tipset!! Og emaljemaling høres ut som et bra alternativ forresten. Kan jo bare gjenta behandlingen hvis den skulle flasse... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett i en interiør-reportasje i et gammet KK at restaurering av gamle badekar er mulig, og kan bli veldig pent. Det hjelper deg kanskje ikke så mye, bortsett fra at det gir deg blod på tann når det gjelder å lete etter noen som kan gjøre det?

Om det lar seg gjøre så kan det vel forresten hende at profesjonelle kan komme hjem til dere og utføre arbeidet så dere slipper frakting? Jeg ville kanskje ha spurt aller først i en vvs-forretning. Om de ikke kan hjelpe bør de vel vite hvem som kan det siden det er deres felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My Webpage

Lagde jeg en link til en badekarmann nå, tro?

"The URL is not valid" fikk jeg da jeg prøvde linken. Hvem er denne badekarmannen da?

*nnyskjerrig Flaca med blod på tann* :sjarmor:

Prøvde å kopiere adressen også nå, uten resultat.

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på sida til Microsoft nå. Kan det stemme? :plystre: Føler at jeg maser nå da. Ikke bruk mer tid på å legge ut link hvis det ikke funker altså. ;)

OH MY GOD! Badekarmannen is a wrap! Skal sjekke ut sida nå jeg, tusen takk!! :sjarmor:

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å linke til respo-badekar.no.

Nå fikk jeg ikke opp siden, men den var der i sta.

Jeg søkte på "badekar emalje" på google, du kan jo prøve det.

JEg må stikke nå, lykke til med søket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å linke til respo-badekar.no.

Nå fikk jeg ikke opp siden, men den var der i sta.

Jeg søkte på "badekar emalje" på google, du kan jo prøve det.

JEg må stikke nå, lykke til med søket!

Har allerede vært inne på sida Tuji! Takk skal du ha! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa hadde et vanlig (eller da ganske stort) innebygget badekar som han pusset ned og malte med emaljemaling. Det så veldig fint og flott ut, men etterhvert så begynte det å skalle av og ble like ille...

Så jeg ville nok overlatt det til profesjonelle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...