AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Lurer på om man kan ha levedyktige egg selv om man har vært igjennom en kreft operasjon. Fikk ikke spm om å hente ut egg før operasjon. Sendte nok miksa signaler angående å være ferdig med barn og ikke. Men nå 3 år etter har jeg funnet meg en ny mann som ikke har barn. Kjenner og at jeg kunne ha vært klar for et nytt❤️ Ja jeg vet vi kan adoptere og vi har snakket om det. Var på vanlig kontroll for litt siden, og fikk meg ikke til å spør om dette da det ble tatt prøve i forhold til tidlig overgangsalder. Der var jeg ikke enda heldigvis☺️ Noen med erfaring? Anonymkode: 49eba...e70
AprilLudgate Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Kjenner iallefall ei som ble gravid noen år etter kreft og cellegift. Sjekk hos gynekolog Men - man må vente....er det 3 år (?) etter avsluttet cellegift. Og jeg tviler på du blir godkjent for adopsjon om du nylig har vært syk.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Kjenner iallefall ei som ble gravid noen år etter kreft og cellegift. Sjekk hos gynekolog Men - man må vente....er det 3 år (?) etter avsluttet cellegift. Og jeg tviler på du blir godkjent for adopsjon om du nylig har vært syk. Jeg slapp heldigvis cellegift og strålebehandling, er 3 år siden operasjon. Var hos gynekolog men fikk meg ikke til å spør siden hun syntes eggstokkene mine var små.. heldigvis ikke overgangsalder. Men hun du kjenner har hun fjernet livmor og eggleder? Tenkte mer om mine egg var levedyktig om jeg kunne brukt surrogati☺️ Anonymkode: 49eba...e70
AprilLudgate Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg slapp heldigvis cellegift og strålebehandling, er 3 år siden operasjon. Var hos gynekolog men fikk meg ikke til å spør siden hun syntes eggstokkene mine var små.. heldigvis ikke overgangsalder. Men hun du kjenner har hun fjernet livmor og eggleder? Tenkte mer om mine egg var levedyktig om jeg kunne brukt surrogati☺️ Anonymkode: 49eba...e70 Ok, det fikk jeg ikke med meg fra første innlegg. Måtte bare redigere når du nå opplyser om manglende reproduktivt organ. Komboen dårlige egg og (ulovlig) surrogati er jo super høyrisiko på alle nivå tenker jeg - den problemstillingen er jo ikke noe en norsk gynekolog/lege har lov til å veilede på vil jeg tro. Endret 22. desember 2021 av Fløff
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Har du normal menssyklus ? Dersom du ikke har gjennomgått cellegift og strålebehandling , kun kirurgisk operasjon så bør det vel ikke være noe annet enn alder som tilsier at eggene ikke er gode nok? Skulle det være slik, så er jo eggdonasjon også mulig i dag. Uansett masse lykke til ❤️ Anonymkode: c986d...56a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Har du fjernet livmor og eggleder? Anonymkode: 8c80b...128 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har du fjernet livmor og eggleder? Anonymkode: 8c80b...128 Hei ja jeg har fjernet livmor og eggleder Anonymkode: 49eba...e70
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du normal menssyklus ? Dersom du ikke har gjennomgått cellegift og strålebehandling , kun kirurgisk operasjon så bør det vel ikke være noe annet enn alder som tilsier at eggene ikke er gode nok? Skulle det være slik, så er jo eggdonasjon også mulig i dag. Uansett masse lykke til ❤️ Anonymkode: c986d...56a Hei nei mensen stoppa da jeg fikk livmor og eggleder fjernet. Tusen takk for det❤️ Anonymkode: 49eba...e70
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei ja jeg har fjernet livmor og eggleder Anonymkode: 49eba...e70 Hvor skal fosteret vokse hvis du har fjernet livmora? Anonymkode: 8c80b...128 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor skal fosteret vokse hvis du har fjernet livmora? Anonymkode: 8c80b...128 Hun vil bruke surrogat. Altså en problemstilling norsk helsevesen ikke har lov å veilede i. TS får heller ikke hentet ut egg her. Anonymkode: d443d...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei nei mensen stoppa da jeg fikk livmor og eggleder fjernet. Tusen takk for det❤️ Anonymkode: 49eba...e70 Fikk ikke med meg at livmor var fjernet.. da hjelper det jo lite med egg... Anonymkode: c986d...56a 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har hørt om en kvinne som fikk sin mors livmor og bar frem et barn. Moren var jo forlengst ferdig m barn da hun donerte den til datteren... Anonymkode: c986d...56a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt om en kvinne som fikk sin mors livmor og bar frem et barn. Moren var jo forlengst ferdig m barn da hun donerte den til datteren... Anonymkode: c986d...56a https://www.bioteknologiradet.no/2016/08/mor-med-en-annens-livmor/ Anonymkode: c986d...56a 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 Var det ikke litt rart at de vurderte å ta ut egg før operasjonen all den tid de skulle fjerne livmoren., Anonymkode: c986d...56a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #15 Skrevet 23. desember 2021 Jeg har hatt kreft og ble gravid tre år etter endt strålebehandling, operasjon, cellegift og hormonbehandling. Jeg opererte ut egg på forhånd i tilfelle jeg ville trenge hjelp. De fikk jeg ikke fikk bruk for. Ble gravid ca fire måneder etter avsluttet hormonbehandling, på naturlig måte. Men jeg var bare i slutten av tjueårene da jeg fikk kreft, så mulig det har hatt noe å si. Fullammet også! Alt håp er ikke nødvendigvis ute. Snakk med legen din, evt gynekolog. Forstår barneønsket veldig godt❤️ Lykke til Anonymkode: aff46...06e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #16 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har hatt kreft og ble gravid tre år etter endt strålebehandling, operasjon, cellegift og hormonbehandling. Jeg opererte ut egg på forhånd i tilfelle jeg ville trenge hjelp. De fikk jeg ikke fikk bruk for. Ble gravid ca fire måneder etter avsluttet hormonbehandling, på naturlig måte. Men jeg var bare i slutten av tjueårene da jeg fikk kreft, så mulig det har hatt noe å si. Fullammet også! Alt håp er ikke nødvendigvis ute. Snakk med legen din, evt gynekolog. Forstår barneønsket veldig godt❤️ Lykke til Anonymkode: aff46...06e Nå har TS fjernet livmor, det kom ikke klart frem i starten, det er jo en viktig tilleggsopplysning. TS, du må snakke med gynekologen din. Hvor gammel er du? Du har ikke fått cellegift eller stråling, og hvis det kun er snakk om at eggleder og livmor er fjernet, skal ikke dette påvirke eggkvalitet. Du vet at du ikke er i tidlig overgangsalder, så det er jo bra, men det betyr ikke at eggkvaliteten din er god fremdeles - uavhengig av tidligere operasjoner. Men du må snakke med noen som har tilgang på journalen din. Surrogati er ikke lov i Norge, noe du sikkert vet, så veien er lang og dyr. Korona hjelper ikke akkurat på, heller, med reiserestriksjoner og lignende. Anonymkode: 3e9e3...d0e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #17 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har TS fjernet livmor, det kom ikke klart frem i starten, det er jo en viktig tilleggsopplysning. TS, du må snakke med gynekologen din. Hvor gammel er du? Du har ikke fått cellegift eller stråling, og hvis det kun er snakk om at eggleder og livmor er fjernet, skal ikke dette påvirke eggkvalitet. Du vet at du ikke er i tidlig overgangsalder, så det er jo bra, men det betyr ikke at eggkvaliteten din er god fremdeles - uavhengig av tidligere operasjoner. Men du må snakke med noen som har tilgang på journalen din. Surrogati er ikke lov i Norge, noe du sikkert vet, så veien er lang og dyr. Korona hjelper ikke akkurat på, heller, med reiserestriksjoner og lignende. Anonymkode: 3e9e3...d0e Er klar over at surrogati ikke er lovlig i Norge. Ja jeg får snakke litt med gynekologen og høre om egg kvaliteten er god. Jeg er 36 år forresten😉 Anonymkode: 49eba...e70
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #18 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt kreft og ble gravid tre år etter endt strålebehandling, operasjon, cellegift og hormonbehandling. Jeg opererte ut egg på forhånd i tilfelle jeg ville trenge hjelp. De fikk jeg ikke fikk bruk for. Ble gravid ca fire måneder etter avsluttet hormonbehandling, på naturlig måte. Men jeg var bare i slutten av tjueårene da jeg fikk kreft, så mulig det har hatt noe å si. Fullammet også! Alt håp er ikke nødvendigvis ute. Snakk med legen din, evt gynekolog. Forstår barneønsket veldig godt❤️ Lykke til Anonymkode: aff46...06e Hei. Her fikk jeg ikke spm en gang om jeg ønsket å hente ut egg før operasjonen. De trudde kanskje at jeg var ferdig iom at jeg har 2 ifra før. Så var bare nyskjerrig på om det fortsatt var noen håp om jeg og nye mannen hadde lyst på barn sammen☺️ Takk for det❤️ Ts Anonymkode: 49eba...e70
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #19 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Her fikk jeg ikke spm en gang om jeg ønsket å hente ut egg før operasjonen. De trudde kanskje at jeg var ferdig iom at jeg har 2 ifra før. Så var bare nyskjerrig på om det fortsatt var noen håp om jeg og nye mannen hadde lyst på barn sammen☺️ Takk for det❤️ Ts Anonymkode: 49eba...e70 Jeg tipper de ikke spurte om det fordi surrogati ikke er lov i Norge, og fordi eggstokkene dine uansett (såvidt jeg forstår?) er uskadde/ikke berørt av kreftbehandlingen? De fleste på 36 har ok/god sannsynlighet for å bli gravide, men jeg ville ikke ventet så lenge med egguttak hvis dere seriøst vurderer surrogati. Jeg ville uansett startet med å få en time hos gynekolog, som kan gi deg bedre svar enn vi her inne. Anonymkode: 3e9e3...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå