Gå til innhold

Noen som vet mer om når Novavax kommer?

zemer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

zemer skrev (2 timer siden):

Mulig det ikke er lov å spørre om det her, men prøver meg allikevel 🙈

Selvfølgelig er det lov å spørre om det! Novavax er godkjent av EMA og følgelig også godkjent for bruk i Norge, men hvorvidt vi kommer til å ta den i bruk eller ikke er opp til FHI. Via EUs vaksineprogram kommer Norge til å få omtrent 500.000 Novavax-doser i første omgang, men det er kanskje mer sannsynlig at de blir donert til Covax snarere enn å bli brukt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pterinochilus skrev (29 minutter siden):

Selvfølgelig er det lov å spørre om det! Novavax er godkjent av EMA og følgelig også godkjent for bruk i Norge, men hvorvidt vi kommer til å ta den i bruk eller ikke er opp til FHI. Via EUs vaksineprogram kommer Norge til å få omtrent 500.000 Novavax-doser i første omgang, men det er kanskje mer sannsynlig at de blir donert til Covax snarere enn å bli brukt her?

tror de er beregnet til bruk i Norge. De bygger på samme teknologi som flere vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet, så håpet er at den gruppen uvaksinerte som synes det er skummelt at mrna-teknologien er ny, kan bruke denne istedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (4 timer siden):

tror de er beregnet til bruk i Norge. De bygger på samme teknologi som flere vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet, så håpet er at den gruppen uvaksinerte som synes det er skummelt at mrna-teknologien er ny, kan bruke denne istedet for.

Er nok lurt om de vil ha flere av de uvaksinerte til å vaksinere seg. For min del som uvaksinert så er dette en vaksine jeg føler meg tryggere på og kan ta.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (6 timer siden):

Jeg tipper Norge ikke tar inn 500 000 doser, men et mindre antall. Men det virker fornuftig å ha mulighet til å la uvaksinerte som er skeptiske til mRNA-vaksiner velge å ta Novavax. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøvftta skrev (48 minutter siden):

Håper de tar inn flest mulig. Vurderer å ta denne. (Uvaksinert)

Jeg og. Så hvis de vil ha uvaksinerte til å ta vaksinen bør de ta inn denne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...