AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Tørr ikke å overnatte hos andre venner, ei heller hos sine besteforeldre. Vennene har begynt og spørre om overnatting. Samt er det så vidt hun tørr at vennene overnatter hos oss, da kommer hun gjerne inn på natten til oss. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 4c2cc...e83 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Barn er veldig forskjellig der. Vil sei det er ganske normalt. Kan vere ho ikkje liker å avvike frå rutiner og søker trygghet. Anonymkode: c113e...6a9
Tellus Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Min 7,5 åring har heller aldri overnattet hos noen. Hun tørr dog ha venninner på overnatting hos oss. Men tror ikke det du beskriver er så unormalt💛
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Normalt Anonymkode: 9c540...007 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Tror ikke jeg hadde overnattet alene hos andre enn besteforeldrene, med vekselnde grad av usikkerhet. Tror vi begynte å overnatte hos venner da vi gikk i 3 klasse (4 klasse som det heter i dag). Anonymkode: d12b0...c65
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tørr ikke å overnatte hos andre venner, ei heller hos sine besteforeldre. Vennene har begynt og spørre om overnatting. Samt er det så vidt hun tørr at vennene overnatter hos oss, da kommer hun gjerne inn på natten til oss. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 4c2cc...e83 Har en vennine på 18 år som sover på madrass hos foreldrene sine… Hadde absolutt ikke stressa med det Anonymkode: e8a9d...3e3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en vennine på 18 år som sover på madrass hos foreldrene sine… Hadde absolutt ikke stressa med det Anonymkode: e8a9d...3e3 Seriøst? Anonymkode: 4c2cc...e83 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Prøv å finne ut hva det er som er så skummelt med det. Anonymkode: 81f89...188
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har en vennine på 18 år som sover på madrass hos foreldrene sine… Hadde absolutt ikke stressa med det Anonymkode: e8a9d...3e3 Akkurat dét er vel noe å stresse med. Da er det noe galt et sted. Anonymkode: 735de...5d5 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Seriøst? Anonymkode: 4c2cc...e83 helt seriøst, hun flytter over madrassen sin hver kveld. Anonymkode: e8a9d...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Min yngste ville ikke sove noe annet sted enn hjemme frem til sommeren mellom 5 og 6 klasse. Da overnattet han hos nabojenta, som da var 14 år. Fordi da kunne han gå hjem om han følte for det, og hun ville aldri ha sagt noe om det til noen. Dermed var barrieren brutt, og han har aldri hatt noe problem med å overnatte noe sted. Men ,det er ikke vanlig her vi bor at guttene overnatter hos hverandre. Da eldste var på samme alder hadde jeg enten null barn i helgen, eller 3-4 stykker.. (Stor aldersforskjell på ungene mine, og vi bodde et annet sted.) Slapp av, det går seg til. Anonymkode: c875b...f67
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men ,det er ikke vanlig her vi bor at guttene overnatter hos hverandre. Da eldste var på samme alder hadde jeg enten null barn i helgen, eller 3-4 stykker.. Anonymkode: c875b...f67 Her har gutter overnattet hos hverandre fra barnehagen og gjør det fortsatt som 15-åringer… Men en kompis har bare ikke villet, men det er mye han ikke vil, men har aldri bært redd, bare er kresen på mat og søvn. Vi har ofte 2-4 gutter på overnatting. (12-årige datter har både gutter og jenter som overnatter- gjerne 2-3 av gangen. Har vært 8 barn her til frokost som mest.. Begge barna har hatt venner som har blitt hentet i løpet av natten som barneskoleelever, (de følte seg litt syke og ville hjem) Det ble ikke kommentert noe mer at de dro hjem. Anonymkode: 81f89...188
boblevann Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Jeg har aldri likt overnatting. Ikke alle barn liker det. Jeg liker det ennå ikke - i voksen alder - jeg vil hjem og vil helst at besøkende går hjem om kvelden 😝 Sier hun at hun er redd, eller vil hun bare ikke? Tror jeg kan telle på èn hånd antall overnattinger hos venner som barn. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Vår 9-åring tør heller ikke overnatte borte, selv ikke hos besteforeldre. Hun duer selv vi er for langt borte. Har forsøkt hos venner i klassen, og hentet uten problem. Har hatt overnatting hos oss 2x, veldig vanskelig å dele rom med noen andre.......hun vil gjerne tørre, vi stresser ikke. Vil hun prøve gjør vi det. Begynte å gå i bursdag alene våren i 3.klasse, var med hjem første gang alene høsten i 3.klasse...ingen diagnose (før noen spør). Anonymkode: 41bb8...e45 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 boblevann skrev (19 minutter siden): Jeg har aldri likt overnatting. Ikke alle barn liker det. Jeg liker det ennå ikke - i voksen alder - jeg vil hjem og vil helst at besøkende går hjem om kvelden 😝 Sier hun at hun er redd, eller vil hun bare ikke? Tror jeg kan telle på èn hånd antall overnattinger hos venner som barn. Hun sier hun ikke tørr. Er det snakk om overnatting vil hun kun ha hos oss men hun ender som oftes i vår seng. Enten ved kl 23-24 eller ila natten med eller uten besøk.. Anonymkode: 4c2cc...e83
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #16 Skrevet 23. desember 2021 boblevann skrev (9 timer siden): Jeg har aldri likt overnatting. Ikke alle barn liker det. Jeg liker det ennå ikke - i voksen alder - jeg vil hjem og vil helst at besøkende går hjem om kvelden 😝 Sier hun at hun er redd, eller vil hun bare ikke? Tror jeg kan telle på èn hånd antall overnattinger hos venner som barn. Samme her 😃 Anonymkode: 8f28d...316
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #17 Skrevet 23. desember 2021 Det er ikke unormalt i seg selv. Jeg var et barn som ikke ville overnatte borte, og ikke var så glad i å ha gjester på overnatting. Jeg sov ofte hos den ene bestemoren min, men der var jeg mye, og var godt kjent og trygg. Foreldrene mine tenkte at jeg ikke torde, jeg husker det mer som at jeg ikke ville. Jeg har to barn hvorav det ene elsker overnatting og den andre er så liten at det ikke har vært så aktuelt enda. Men hun er ganske sjenert, så jeg kan se for meg at hun kanskje ikke vil overnatte hos venner hvis hun ikke kjenner foreldrene veldig godt. Uansett så tenker jeg det går et viktig skille for hvor "normalt" det er ved om barnet selv syns det er plagsomt eller ikke. Hvis hun har lyst til å overnatte, men ikke tør, er det jo noe problematisk i det. Ofte er det vel litt mer innviklet og en har både lyst og ikke lyst og tør ikke i en salig miks. I hvert fall tenker jeg det er lurt på prate med henne om det, og undersøke om hun vil og trenger hjelp til å øve forsiktig så det kan bli mindre skummelt Anonymkode: c11ba...c75
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #18 Skrevet 23. desember 2021 Min turte heller ikke å overnatte hos venner da han var 8. Han overnattet hos besteforeldre, men det har han gjort jevnlig siden han var 1 år, ellers hadde han nok ikke turt det heller. Nå er han 10, og det går greit å overnatte hos venner, så lenge det er noen han har vært på besøk hos en del ganger fra før, sånn at han er kjent med foreldrene og huset. 😛 Anonymkode: ad283...260
Hannah80 Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har en vennine på 18 år som sover på madrass hos foreldrene sine… Hadde absolutt ikke stressa med det Anonymkode: e8a9d...3e3 I en alder av 18 år, så er det høyst uvanlig å sove på foreldrenes soverom. Dette ER noe å stresse over.
Sokkar Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 Vi tenker gjerne at 8 åringer er store barn. Men barn har følelsene utenpå kroppen, og kjenner nok på følelser mye sterkere enn oss. Ikke sammenlign 8 åringen med barn som takler det å sove borte veldig bra. Det finnes voksne som sliter med det samme, så det kan være at hun er slik. Hvordan takler hun det å sove borte når dere er på ferie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå