AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Nå er jeg faktisk ganske lei meg! I dag fikk jeg vite av mannen min at julegaven min ikke rekker fram før jul. jeg har minnet han på det helt siden november at kjøper han gave på nett , må han bestille tidsnok . Det blir trist å sitte på julaften uten noe (annet en et par Kari trå sokker eller småting fra de få andre son kjøper gave ) . Han har sagt jada masa slapp av, han skulle ha kontroll jeg er pott og panne for familien. Tar mesteparten av husarbeid og sørger for at barna våre har alt av klær og ting de trenger, gjør klar barnehagenettene til ny uke og følger med på skiftekurven og merkedager som nissefest til alle i hele hans familie og min egen har jeg stått for innkjøp av gaver. Lagt hjerte og tanke bak til alle , særlig alle barna i familien som får noe fra ønskelistene sine. Han hadde EN person å huske på, og det var meg. Fy fader jeg er sint, trist, lei meg og skuffa. Hele greia lyser bare hvor lite han egentlig bryr seg. Heg har tilogmed minnet han på det. å ha en litt fin ting under treet er ikke for mye å be om selvom man er vokse. Er kun hos hverandre vi kan ønske oss noe. Han får det han ønsket seg mest til jul og det bestilte jeg tidlig for å sørge for at dette ikke skulle skje jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, bare dele et eller annet sted over hvor sviktet jeg føler meg 😔 til info er det ikke latterlige ting jeg har forsøkt å ønske meg. Rundt 1000-2000 var de 3 tingene jeg kunne tenkt meg til jul Anonymkode: e1e99...a9a 44
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Si til han at butikken er åpen i morgen også. Vær tydelig. Du ønsker gave under juletreet, og det er viktig for deg. Skjønner godt at du er sint, skuffa og alle andre følelser, man føler seg ikke sørlig betydningsfull. Men han er nok bare veldig lite omtenksom. Anonymkode: 2aac7...921 44
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er jeg faktisk ganske lei meg! I dag fikk jeg vite av mannen min at julegaven min ikke rekker fram før jul. jeg har minnet han på det helt siden november at kjøper han gave på nett , må han bestille tidsnok . Det blir trist å sitte på julaften uten noe (annet en et par Kari trå sokker eller småting fra de få andre son kjøper gave ) . Han har sagt jada masa slapp av, han skulle ha kontroll jeg er pott og panne for familien. Tar mesteparten av husarbeid og sørger for at barna våre har alt av klær og ting de trenger, gjør klar barnehagenettene til ny uke og følger med på skiftekurven og merkedager som nissefest til alle i hele hans familie og min egen har jeg stått for innkjøp av gaver. Lagt hjerte og tanke bak til alle , særlig alle barna i familien som får noe fra ønskelistene sine. Han hadde EN person å huske på, og det var meg. Fy fader jeg er sint, trist, lei meg og skuffa. Hele greia lyser bare hvor lite han egentlig bryr seg. Heg har tilogmed minnet han på det. å ha en litt fin ting under treet er ikke for mye å be om selvom man er vokse. Er kun hos hverandre vi kan ønske oss noe. Han får det han ønsket seg mest til jul og det bestilte jeg tidlig for å sørge for at dette ikke skulle skje jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, bare dele et eller annet sted over hvor sviktet jeg føler meg 😔 til info er det ikke latterlige ting jeg har forsøkt å ønske meg. Rundt 1000-2000 var de 3 tingene jeg kunne tenkt meg til jul Anonymkode: e1e99...a9a Han har vel ikke plutselig blitt sånn? Og det høres ut som du driver vek mye tilrettelegging for et voksent menneske? Hørt om tillært hjelpesløshet? Anonymkode: a5bb5...3cf 16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Syns det er litt spesielt å ønske seg gave under treet på julaften som voksen jeg da. Og med barn. Dere trenger vel ikke kjøpe gave til hverandre? Holder med gaver til barna. Anonymkode: e47b7...c23 15
Gjest Chiroptera. Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Kjøp det du ønsker deg til deg selv og legg under treet, og returner det du kjøpte til gubben. Hvis han ikke kjøper noe til deg, så trenger du ikke kjøpe til ham heller.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 En mager trøst jeg vet, men jeg driver nettbutikk og det er utrolig hvor sent mange menn er ute med julegavene. Et eksempel fra i dag er en som kontaktet oss med «jeg vil kjøpe y vare, må ha den før fredag». Når jeg må svare «dessverre men det går ikke» kjenner jeg dels på at jeg gjerne skulle hjulpet, og dels på irritasjon over at de ikke greier å få ut fingeren før. Jeg er helt enig med deg, det er *ikke* for mye forlangt, jeg hadde blitt veldig muggen om mannen hadde glemt å kjøpe julegave til meg. Anonymkode: 0f5c4...91e 22
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Skjønner godt at du er lei deg. Har ikke mann, men har en bror som er sånn. Nesten hver eneste jul kommer det melding om at gaven min ikke har kommet fra, gjør det noe? Og så må jeg enten svare at det går fint eller sitte med dårlig samvittighet fordi han blir lei seg. Eller mamma blir sur på meg fordi han kommer en dag for sent på juleferie fordi han måtte vente på gaven min. Så skal det liksom være tanken som teller, men hvor mye tanke er det i å plukke noe fra ei ønskeliste og ikke klare å bestille det i tide en gang. Selv har jeg grubla på gave til ham siden oktober. Det er kjipt nok når det er en bror, hadde det vært mannen hadde det vært tusen ganger verre. Anonymkode: 9a080...43b 14
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Altså han blir jo en tafatt tøffel fordi du aksepterer at det er sånn. Hvorfor krever du ikke er fra han i hverdagen? For øvrig fikk jeg en gave som kom etter jul i fjor, det gjorde da virkelig ingenting. Lå et kort under treet med bilde av hva det var, og at det kom i romjulen. Ingenting å lage ståhei for, syns bare det var kjekt å kunne glede seg til tingen kom. I år rekker kanskje ikke en av de tingene jeg har bestilt frem heller, og det er til et barn. Skulle kommet før helgen, men så ble det forsinkelser. Håper det kommer i morgen, ellers blir det å pakke inn bilde av tingen i en eske og si at den kommer før nyttår. Og jeg VET at barnet kommer til å ta det kjempefint, og være glad for det han får likevel. Anonymkode: f11c2...de6 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Syns det er litt spesielt å ønske seg gave under treet på julaften som voksen jeg da. Og med barn. Dere trenger vel ikke kjøpe gave til hverandre? Holder med gaver til barna. Anonymkode: e47b7...c23 Hvis det er noen som fortjener gave under treet, så er det mor som har stelt i stand alt. Anonymkode: 9a080...43b 103
mingus Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Syns det er litt spesielt å ønske seg gave under treet på julaften som voksen jeg da. Og med barn. Dere trenger vel ikke kjøpe gave til hverandre? Holder med gaver til barna. Anonymkode: e47b7...c23 Synes det er litt spesielt å synes dette jeg, jeg gleder meg til alle pakkene fra mannen min under treet, og synes TS bør sende han ut i morgen og kjøpe noe fint til henne! Hun har jo ordnet alt til sin egen og hans familie, hun fortjener også julegave. 49
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Vet du at han er for sen. Litt avh av humoren hans så kan det hende at han har en gave på lur- men tuller med deg, slik at det blir en overraskelse når du får gaven på julaften.. siden du er så opptatt av dette så kunne det vært morsomt? Anonymkode: 62a00...305 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Hvorfor ikke kjøpe det selv? Du vet jo allerede hva det er? Ser ikke vitsen i å teste mannen når du vet at han er en somlekopp. Anonymkode: 478bf...d5c 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 22. desember 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er litt spesielt å ønske seg gave under treet på julaften som voksen jeg da. Og med barn. Dere trenger vel ikke kjøpe gave til hverandre? Holder med gaver til barna. Anonymkode: e47b7...c23 Oi, dette er det rareste jeg har lest i dag. Heldigvis kjenner jeg ingen som har blitt så satt og kjedelig selv om de har blitt voksne. Anonymkode: 0f5c4...91e 59
Honey Dew Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Em bestiller ikke julegave fra en annen person til seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Hvorfor gjør du deg selv til offer? Du må begynne å kreve at mannen tar sin tørn med barnehageplanlegging, julegavehandling eller hva det nå er. Blir for dumt å påta seg ansvaret og så klage over det i ettertid fordi han ikke kjøpte seg fri ved å ordne gave. Anonymkode: af546...681 16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg faktisk ganske lei meg! I dag fikk jeg vite av mannen min at julegaven min ikke rekker fram før jul. jeg har minnet han på det helt siden november at kjøper han gave på nett , må han bestille tidsnok . Det blir trist å sitte på julaften uten noe (annet en et par Kari trå sokker eller småting fra de få andre son kjøper gave ) . Han har sagt jada masa slapp av, han skulle ha kontroll jeg er pott og panne for familien. Tar mesteparten av husarbeid og sørger for at barna våre har alt av klær og ting de trenger, gjør klar barnehagenettene til ny uke og følger med på skiftekurven og merkedager som nissefest til alle i hele hans familie og min egen har jeg stått for innkjøp av gaver. Lagt hjerte og tanke bak til alle , særlig alle barna i familien som får noe fra ønskelistene sine. Han hadde EN person å huske på, og det var meg. Fy fader jeg er sint, trist, lei meg og skuffa. Hele greia lyser bare hvor lite han egentlig bryr seg. Heg har tilogmed minnet han på det. å ha en litt fin ting under treet er ikke for mye å be om selvom man er vokse. Er kun hos hverandre vi kan ønske oss noe. Han får det han ønsket seg mest til jul og det bestilte jeg tidlig for å sørge for at dette ikke skulle skje jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, bare dele et eller annet sted over hvor sviktet jeg føler meg 😔 til info er det ikke latterlige ting jeg har forsøkt å ønske meg. Rundt 1000-2000 var de 3 tingene jeg kunne tenkt meg til jul Anonymkode: e1e99...a9a Du er i samme situasjon som min mor var før. Det er så trist. Jeg tar av meg hatten for deg! Du er en helt ❤️ Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde du vært min venn/familie så skulle du fått en skikkelig fin gave av meg Anonymkode: b1253...2ce 13
AprilLudgate Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Er greia her at du er lei deg for at du ordner alt for ham og han ikke husker dette = han setter ikke pris på deg? Da er det akkurat DET du må kommunisere. Si ifra. Det handler ikke om gava, men du ordner x, Y og z. Alt du vil ha tilbake er en gest - og julegave er den eneste gesten han skulle huske. Selv med påminnelser gidder han ikke huske det. Men: hva med å dele på ansvaret hjemme? 🤷♀️Gi ham en liste etter jul. Disse tingene er felles oppgaver, hvilken halvpart tar han. 29
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor gjør du deg selv til offer? Du må begynne å kreve at mannen tar sin tørn med barnehageplanlegging, julegavehandling eller hva det nå er. Blir for dumt å påta seg ansvaret og så klage over det i ettertid fordi han ikke kjøpte seg fri ved å ordne gave. Anonymkode: af546...681 De gangene han må ta ansvar feks om jeg jobber natt og han skal pakke og levere, har ikke barna med halvparten av hva de trenger engang . Sender med gummistøvler når det er 7- istedenfor vintersko. Tynn lue istedenfor ullbaclava. Glemmer å pakke mellomlag. Ikke smokk til yngstemann . Vil ikke at barna mine skal fryse eller ha det trist i barnehagen derfor sørger jeg for at ting blir gjort rett med å gjøre det selv . mange damer i samme sko. Det er vanlig at mamman/kona er familien sin kordinator . Men de fleste menn lærer å sette pris på hva kona gjør for hele familien . Min tar meg for gitt ts Anonymkode: e1e99...a9a 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Utrolig sløvt og dårlig gjort av mannen din. At han er mann, som han nok begrunner sin tafatthet med, er ingen god grunn til å være så forbanna sløv og lite omtenksom. Han har null unnskyldninger! Greit nok, når skaden først har skjedd og han er sent ute, så er det ingen grunn at han ikke skal gi deg noe som helst på jul "fordi pakken er på tur". Denne mannen bør hoppe opp av stolen og lete galemann etter en gave å faktisk gi deg på selve dagen også nå. Alt annet er utilgivelig. Man glemmer ikke kjøpe gave til jul til det mennesket som skal bety mest i livet. Typisk at slike menn, som tydeligvis tar både livet og deg for gitt, skal være godt gift og stå godt i det. Det er rart. Hilsen litt bitter mann som alltid har vært raus og omtenksom, men som har falt mellom samlivsstolene etter samlivsbruddet. Anonymkode: c46a9...297 17
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Fløff skrev (3 minutter siden): Er greia her at du er lei deg for at du ordner alt for ham og han ikke husker dette = han setter ikke pris på deg? Da er det akkurat DET du må kommunisere. Si ifra. Det handler ikke om gava, men du ordner x, Y og z. Alt du vil ha tilbake er en gest - og julegave er den eneste gesten han skulle huske. Selv med påminnelser gidder han ikke huske det. Men: hva med å dele på ansvaret hjemme? 🤷♀️Gi ham en liste etter jul. Disse tingene er felles oppgaver, hvilken halvpart tar han. Da blir det ikke å skje etter hva jeg mener er normalt tidsskjema. Skal vi gjøre noe husarbeid sammen starter hab alltid med 30 min doebesøk først. Kan skure spisestuebordet i 30 min «for å få det størkeb istenfor å vaske normalt og gå videre til neste oppgave . siden han er treg mister man ofte rydde viduet fordi barna (som sliter med søvn) våkner og må ha en voksen der tom de sovner igjen Anonymkode: e1e99...a9a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå