Gå til innhold

50% overtid halve dagen og resten 100% overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg jobber full uke neste uke. Fikk spm om jeg kunne jobbe dobbelt 27.12 på mandag og det var greit.

Ser nå at det står "overtid i etterkant av vakt 50%" 3,5 timer og 100% overtid de 3,5 resterende timene.  Burde ikke jeg få 100% overtid hele dagen? Det hadde jeg fått om jeg hadde jobbet på en fridag liksom.

Anonymkode: 194b7...289

Skrevet (endret)

Nå kjenner ikke jeg avtalen deres, men dette er helt normalt. Selv er jeg veldig strategisk på når jeg jobber overtid slik at det blir 100%. Hos oss er også natt og helg 100% overtid uansett. 

Endret av Traktor
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du går turnus og 27. er markert som F i vaktlisten din er det rimelig å forhandle om hva som er betingelsene for at du tar vakten. For alle oss andre som arbeider uten turnus i 8-16 jobb vil et innhopp på en FERIEDAG betydd at vi fikk betalt normalt fra 8-16 og overtid etter tariff eller arbeidsmiljølov resten - med mindre vi forhandlet oss frem til noe annet.

Dersom reglene ved din arbeidsplass tilsier at det er regler slik du beskriver for F-dager må du nok forholde deg til dem. 

Skrevet

Hadde du gått hjem en time mellom vaktene og kommet tilbake  hadde du fått 100% overtid, forstå det den som kan.

Anonymkode: 24498...9dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...