Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er nå ett og et halvt år. Vi har hatt vansker med søvn helt siden han var 2 dager gammel. Veldig mye gråting før han sovner (mellom en halv til to timer), og han våkner gjerne i 12-tiden på natta med en times gråting da også.

Det er greit for oss foreldre, vi har liksom vendt oss til det. Men, alle vi snakket med da han var baby mente dette var normalt, og ville gå seg til. Så jeg er mest bekymret for gutten og hvorfor han alltid har det så vanskelig / vondt når han skal sove.

Vi hørte «det gir seg når han er 3mnd», så «hold ut til han er et halvt år, da vil han sovne lettere», så «når han er ett år, da vil han sovne som en stein» osv.

Dette har enda ikke skjedd, vi har vært hos lege for å sjekke øre og andre ting, men det er visst ingenting galt.

Noen med tilsvarende erfaringer?

Anonymkode: 56eb6...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tøft å stå i det. Vi sliter også med søvn for vår på snart 1,5 år. Det varierer veeeeldig om vi bruker lang eller kort tid til legging. Og av og til sover han godt på natta, men stort sett våkner han etter 1-2 timer. Han gråter ikke så lenge da, men vil enten ha pupp eller bare å ligge inntil oss med hånda rundt livet. Han har alltid krevd mye støtte for å sove, og har liksom aldri godtatt noen bamse eller andre hjelpemidler. Det er jo relativt vanlig at en del fortsatt våkner mye på denne alderen, selv om det også er mange som sover natta gjennom. 

Det dere må prøve å tenke over er jo om dere tror han bare «er slik»? Altså våkner av typ mareritt eller noe og da sliter med å sovne igjen, eller om det er noe som plager han. Det trenger jo ikke være noe medisinsk, men kan jo være varmt/kaldt eller ubehagelig? Hvordan sover han med pysjamas/temperatur? Min har alltid vært varm av seg og blir helt krakilsk med en gang han har dyne over seg. Vi må bare godta at han skal ligge kun i pysjamasen i en temperatur jeg fryser av. Men han er jo varm i nakken, så da er det vel greit.

Skrevet

Jepp, min er 2,5 år og har drevet på slik siden vi var på barsel :) er absolutt ingenting galt med han, han trenger bare nærhet. Jeg må bare overleve frem til han vokser det av seg (er alene)😅 Min våkner ennå 3-5 ganger om natta slik. Bare gråter men vil liksom ingenting tilsynelatende. 

Anonymkode: 4d03b...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...