Gå til innhold

tips til aktiviteter med 13 års gammel jente???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

I helgen kommer min manns datter igjen, hun er hos oss hver 14. dag, noen ganger en gang i måneden. Egentlig begynner hun å bli så stor at mye av det hun liker å gjøre er venninneting uten voksne.Vel, når hun er her så har hun ingen venninner, og det er ikke alltid det passer å ha med noen heller. Vi prøver å finne på ting sammen, både hun og jeg, og hele familien, pappaen, våre barn (som er i førskolealder), hun og jeg. Mange av aktivitetene vi finner på: Skogsturer, museum, kino o.l. er blitt "kjedelig" og barnslig for henne. Jeg ønsker å innimellom gjøre noe som hun synes er "topp", slik at hun skal fortsette å synes det er ok å komme hit. Når jeg spør henne hva hun vil "vet hun ikke helt"..... Den eneste interessen hun har er shopping, og vi tar oss noen jenteturer innimellom, men jeg kan jo ikke kjøpe noe hver eneste gang heller..... (bare sånn at vi har det hyggelig....). Så, har dere noen tips? Vi bor i Oslo, og jeg tar gjerne tips om filmer som går nå, eller andre ting dere tror kan passe! Takk, og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dere og du er ganske fantasifulle jeg. Ikke alle gjør halvparten av dette engang.

13 åringer og noen år fram er vanskelig å tilfredsstille. Ingenting er bra nok. Hun dør ikke om hun kjeder seg, og det er faktisk litt opp til henne hvordan hun vil at dagene skal være.

Jeg tror at uansett hva du prøver på så vil det bli dritkjedelig, tenåringene er bare sånn.

Har dere data? Så finn en chattekanal for ungdommer.

Bare fortsett som du gjør, hva mer kan du gjøre da.

La henne ta med en venninne til dere når det passer.

Min manns datter er 17 år og vrang enda, og når hun kom hit etterhvert som hun ble eldre , så måtte vi la henne ta med ei venninne, ellers hadde vi aldri sett henne. Men hun fikk jo ikke lov hver gang da.

Så fortsett som du gjør, mye er opp til henne også.

Kjeder hun seg og klager over det, så får du be henne om forslag til løsninger også. Hun er et barn ja, men et stort barn på 13år. Så inntil hun kommer med forslag, så får hun faktisk kjede seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

litt enig med forrige mann her. la henne komme med forslag selv, si at dere kan bestemme 2. hver gang f eks :) eller la henne ta med en venninde 2. hver gang. men hvis hun synes det er ok å lese, så la henne få et bibliotekskort og gå på biblioteket - det vil hun ha mye interesse og glede av senere. eller dere kan dra på svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enige med de andre her. det er vel ikke meningen at dere skal underholde henne hele tiden. men samtidig skjønner jeg at du har lyst til at hun skal trives når hun kommer på besøk. nå er ikke jeg mer enn 19, men jeg vet at jeg besøkte nesten ikke pappaen min sånn i helgene lenger når jeg var 13.

jeg tror det beste dere kan gjøre er og heller la være og anstrenge dere for og finne på noe hele tiden, dere kan jo heller prøve og stille dere popsitive hvis hun kommer med noen egne forslag, men ingen tar skade av at ting er litt kjedelig innimellom.

ene søskenbarnet mitt har akkurat blitt 14 og det hun gjør mest når hun ikke er sammen med venner er og spille musikk, og snakke gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...