Gå til innhold

Smaker du forskjell på egg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smaker du forskjell på egg fra ulike merker? Man skulle jo tro det var akkurat samme inni, men jeg synes likevel prior sine frokostegg smaker så mye bedre enn feks Eldorado🤔

Anonymkode: f2cc6...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener nå at jeg merker forskjell på billige egg og frittgående høne egg, men jeg har jo ikke tatt blindtest da. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke forskjell. Spiser mest egg fra faktisk frittgående høns fra svigerinna mi som har høner på småbruket sitt. Men kjenner ikke forskjell jeg nei. Egg er egg.

Anonymkode: a0546...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men holdbarhetsdatoen er viktig; jo eldre eggene blir jo mer fiskebismak får de. Fores hønene med fiskebasert for? Antar at de dyreste eggene er produsert med det beste foret og dermed bedre smak på eggene. Men jeg har ikke orket å teste billigmerker bare for å finne ut av det. Særskilt ikke Eldorado!!

Anonymkode: e8f92...bed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Hadde nok ikke klart blindtest nei men kjenner helt klart smaksforskjell på egg.

Jeg spiser MYE egg.

Anonymkode: ff8db...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt.

Egg og bananer er de to matvarene som smaker betraktelig bedre i økologisk variant, enn konvensjonell. Ikke-økologiske egg smaker promp. 

Anonymkode: e3640...fb1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner stor forskjell på ferske og mindre ferske. Det er som natt og dag jo! De billigste eggene kan brukes til baking, men knapt nok. Fatter ikke at man ikke merker forskjell på smaken?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. Hadde nok ikke klart blindtest nei men kjenner helt klart smaksforskjell på egg.

Jeg spiser MYE egg.

Anonymkode: ff8db...33c

Signerer alt dette. Noen egg smaker ikke bra, litt fisk-/sjømataktig (hvilket jo blir helt feil for egg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, men holdbarhetsdatoen er viktig; jo eldre eggene blir jo mer fiskebismak får de. Fores hønene med fiskebasert for? Antar at de dyreste eggene er produsert med det beste foret og dermed bedre smak på eggene. Men jeg har ikke orket å teste billigmerker bare for å finne ut av det. Særskilt ikke Eldorado!!

Anonymkode: e8f92...bed

Fiskemel. 

Anonymkode: d3d28...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vel en gang jeg smakte finske egg i Norge ved finskegrensen. Jeg utbrøt at disse eggene var gode. De var visst finske. 

Er ikke så glad i egg, men hvis det er så stor forskjell på gode og dårlige egg så er det sikkert logisk. 

Anonymkode: 87236...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Definitivt.

Egg og bananer er de to matvarene som smaker betraktelig bedre i økologisk variant, enn konvensjonell. Ikke-økologiske egg smaker promp. 

Anonymkode: e3640...fb1

Smaket i alle fall forskjell på økologiske egg (de i grønn pakke) og andre.

Om det er bedre vet jeg ikke helt. Tror kanskje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (10 minutter siden):

Kjenner stor forskjell på ferske og mindre ferske. Det er som natt og dag jo! De billigste eggene kan brukes til baking, men knapt nok. Fatter ikke at man ikke merker forskjell på smaken?! 

Når man snuser, røker, spiser pepper og drikker sprit samt munnvann og tannkrem så er set ikke mye igjen av smaksløkene til oss gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Realverdien skrev (3 minutter siden):

Når man snuser, røker, spiser pepper og drikker sprit samt munnvann og tannkrem så er set ikke mye igjen av smaksløkene til oss gutta.

Glad jeg ikke spiser når jeg leser dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakini skrev (12 minutter siden):

Ja, har egne høner, og de eggene er mye bedre en kjøpe egg. Mye mørkere i fargen og. 

Den mørkere fargen kommer vel pga fóret dere gir hønene? 

Jeg merker også forskjell på egg, f.eks. first price eller andre billig-egg kontra egg fra frittgående høner, gårdsegg osv

Anonymkode: bc4d9...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper kun ferske egg direkte fra hønseri. Da er de verpet ila. noen få dager/en uke. Butikkegg smaker fisk og lukter promp. De er dessuten gamle allerede når de ankommer butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (2 timer siden):

Nei, bare om jeg spiser egg i utlandet. 

Jeg vet ikke om jeg virkelig kan smake det, men jeg synes ikke noe om de danske eggene med den veldig lyse plommen. Det skyldes vel fóret med lite eller uten mais, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...