Gå til innhold

Å sitte ved siden av andre på bussen i disse tider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere å sette dere ved siden av andre på bussen eller la andre få sette seg ned ved siden av deg nå i disse tider? Jeg gjør aldri noen av delene på grunn av frykt for smitte og meter reglen

Anonymkode: d877b...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har spesifikt blitt instruert om at man skal sitte skulder ved skulder fremfor å stå...

Anonymkode: 5bdc7...f1c

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil heller ha noen sittende ved siden av meg enn stående vendt mot meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det har spesifikt blitt instruert om at man skal sitte skulder ved skulder fremfor å stå...

Hva mener du?

Daria skrev (7 minutter siden):

Jeg vil heller ha noen sittende ved siden av meg enn stående vendt mot meg.

Var ikke spørsmålet 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du?

Dette er instruksen (dvs. KUN stå om alle sitteplasser er tatt):

1. Fyll opp setene før ståplasser. Sitt skulder ved skulder, unngå ansikt mot ansikt. 

• Liker 4
Skrevet

Bor i Oslo, og ruter har oppfordret folk til å heller sitte ved siden av hverandre, enn å stå med fjeset mot hverandre. Og er det fullt så gidder jeg ikke stå i midtgangen. Hadde også blitt ganske grinete dersom noen prøvde å nekte meg nabosetet. 

Anonymkode: b45d7...473

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er instruksen (dvs. KUN stå om alle sitteplasser er tatt):

1. Fyll opp setene før ståplasser. Sitt skulder ved skulder, unngå ansikt mot ansikt. 

Jeg tillater ikke noen å sitte ved siden av meg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i Oslo, og ruter har oppfordret folk til å heller sitte ved siden av hverandre, enn å stå med fjeset mot hverandre. Og er det fullt så gidder jeg ikke stå i midtgangen. Hadde også blitt ganske grinete dersom noen prøvde å nekte meg nabosetet. 

Anonymkode: b45d7...473

1 meter avstand 

• Liker 3
Skrevet

Trodde absolutt alle hadde fått med seg at det er mer hensiktsmessig å sitte skulder ved skulder enn at folk står på bussen. 

Å nekte noen å sitte ved meg (igjen skulder ved skulder) kunne ikke falt meg inn engang. Reiser en med offentlig transport, følger en offentlig transport sine instrukser, viss ikke kan en ta drosje  sykle, kjøre bil etc.

Anonymkode: 08792...a64

• Liker 3
Skrevet

Jeg setter meg når det er sitteplass. Man har høyere risiko for å skade seg om man står. Og selvsagt "tillater" jeg at noen sitter ved siden av meg, jeg har jo kun rett på mitt eget sete, ikke andres. Jeg har opplevd at bussjåfører tar tak i situasjoner der noen prøver å nekte andre å sette seg. Da er det den som ikke tør sitte med noen ved siden av seg som må av bussen eller stå.

Anonymkode: 6c7a8...680

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Synd du ikke bestemmer i det offentlige rom.

Anonymkode: 02625...04b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1 meter avstand 

Det er derfor man skal bruke munnbind på bussen og andre steder hvor det er vanskelig å holde en meters avstand. Jeg har problemer med både gange og balanse og er helt avhengig av å sitte, du kunne jo prøvd å nekte meg...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde absolutt alle hadde fått med seg at det er mer hensiktsmessig å sitte skulder ved skulder enn at folk står på bussen. 

Å nekte noen å sitte ved meg (igjen skulder ved skulder) kunne ikke falt meg inn engang. Reiser en med offentlig transport, følger en offentlig transport sine instrukser, viss ikke kan en ta drosje  sykle, kjøre bil etc.

Jeg sitter 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synd du ikke bestemmer i det offentlige rom.

Anonymkode: 02625...04b

Jeg bestemmer om jeg vil sitte ved siden av en fremmed som kan smitte. 1 meters regelen gleder fortsatt, det er regelen alle er nødt å følge

Daria skrev (1 time siden):

Det er derfor man skal bruke munnbind på bussen og andre steder hvor det er vanskelig å holde en meters avstand. Jeg har problemer med både gange og balanse og er helt avhengig av å sitte, du kunne jo prøvd å nekte meg...

Hvis du kunne sitter en meter vekke fra meg så kunne du

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sitter 

Jeg bestemmer om jeg vil sitte ved siden av en fremmed som kan smitte. 1 meters regelen gleder fortsatt, det er regelen alle er nødt å følge

Ja du sitter men du følger ikke retningslinjene til offentlig transport når du nekter andre å sitte ved siden av deg. Sånt hører ikke hjemme noe sted og du kan risikere å få tilsnakk av bussjåfør, i verste fall måtte gå av bussen, som jo selvsagt er helt ok.

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sitter 

Ja, du bestemmer om du vil sitte ved siden av noen på bussen. Så når noen setter seg ved siden av det, er du selvsagt i din fulle rett til å reise deg og gå. Det du ikke har rett til, er å gjøre krav på to sitteplasser. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja du sitter men du følger ikke retningslinjene til offentlig transport når du nekter andre å sitte ved siden av deg. Sånt hører ikke hjemme noe sted og du kan risikere å få tilsnakk av bussjåfør, i verste fall måtte gå av bussen, som jo selvsagt er helt ok.

Smittervern reglene gjelder over hele Norge 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, du bestemmer om du vil sitte ved siden av noen på bussen. Så når noen setter seg ved siden av det, er du selvsagt i din fulle rett til å reise deg og gå. Det du ikke har rett til, er å gjøre krav på to sitteplasser. 

Jeg har rett til å be folk ikke komme nærmere 1 meter 

Skrevet

Jeg sliter med mye smerter i ryggen så når jeg trenger det setter jeg meg ned der det er ledig plass, blir jeg da sittende ved siden av noen så får det bare være sånn. 

Anonymkode: c4be3...fc2

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg står heller, eller venter på neste buss, med forhåpentligvis tomme seter.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Smittevernreglene sier det skal brukes munnbind der man ikke kan holde en meter. Du kan be alt du vil, men andre har like fullt rett til å sette seg ved siden av deg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Betaler du for to seter? Du kan ikke nekte folk å sitte på seter du ikke har betalt for.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det du ikke helt ser ut til å forstå igrunn? Bruk munnbind der det ikke er mulig å holde en meter!

På offentlig transport skal seter fylles opp før det skal brukes ståplasser. Det kommer tilogmed  opp på skjermen på busser.. Hvorfor er dette så ufattelig vanskelig for deg å forstå? At dette er retningslinjer som busselskaper følger! Innrett deg eller finn deg en annen måte å kom deg fra A til B

Dette er instruksen (dvs. KUN stå om alle sitteplasser er tatt):

1. Fyll opp setene før ståplasser. Sitt skulder ved skulder, unngå ansikt mot ansikt.  

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...