Gå til innhold

Har arbeidsgiver noe med hvem som er faren til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjæreste som jeg ikke bor sammen med, og vi har ikke samme ønske når det kommer til barn. Fordi vi ikke bor samme har jeg kunne få assistert befruktning som enslig.

Jeg har en helt jævlig sjef, så jeg deler minst mulig med henne. En psykolog sa til en av mine kollega at slike personer som henne er farlige- og at vi som medarbeidere burde dele minst mulig med henne fordi slike personer bruker alt mot deg om de trenger..

jeg gruet meg til å si fra at jeg var gravid. Hadde planer om å gjøre det 12 uker før permisjon. Det vises ikke særlig ennå- men hun stilte meg et spørsmål som gjorde at jeg måtte fortelle at jeg var gravid.

i dag begynte hun å spørre om kjæresten min gledet seg til å bli far. Jeg sa at det mest var mitt prosjekt .. da kom det: er [kjæresten min] far til barnet ? Jeg ble helt paff.. for jeg vil ikke dele alt m henne.. 

Anonymkode: 7c90a...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den ene sida så er jeg helt satt ut av hva folk får seg til å spørre gravide om.

På den andre sida så kommer folk til å gå ut fra at han er faren hvis dere fremdeles er sammen. Det gjelder ikke bare sjefen, men kanskje enda mer familie og venner. Hva forteller dere dem? Du må nesten gå ut fra at sjefen kommer til å få vite det som dere forteller de andre på en eller annen måte, og da kan du like gjerne si det selv.

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor i all verden svare henne med noe annet enn : « Jada , det blir stas!». 
Ingen grunn til å informere noen andre enn din familie i såfall . 
Dato for termin er det eneste sjefen din trenger 

Anonymkode: e3894...8b7

• Liker 33
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det er en privatsak. Men samtidig forstår jeg hvorfor du ble spurt, grunnet det svaret du ga. 

Skrevet

Dette er såpass spesielt at dere må regne med at alle som hører om det blir relativt sjokkert og prater om det til sndre,

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Athena79 said:

Nei, det er en privatsak. Men samtidig forstår jeg hvorfor du ble spurt, grunnet det svaret du ga. 

Nei, eller ja og nei. Det er en privatsak hvem som er biologisk far, men om TS skal være enslig mor er det ikke privat mellom henne og jobb, for da har hun alle sykedager osv.

Anonymkode: 99009...a9d

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, eller ja og nei. Det er en privatsak hvem som er biologisk far, men om TS skal være enslig mor er det ikke privat mellom henne og jobb, for da har hun alle sykedager osv.

Men det ville jeg fått uansett all den tid vi ikke bor sammen... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har kjæreste som jeg ikke bor sammen med, og vi har ikke samme ønske når det kommer til barn. Fordi vi ikke bor samme har jeg kunne få assistert befruktning som enslig.

Jeg har en helt jævlig sjef, så jeg deler minst mulig med henne. En psykolog sa til en av mine kollega at slike personer som henne er farlige- og at vi som medarbeidere burde dele minst mulig med henne fordi slike personer bruker alt mot deg om de trenger..

jeg gruet meg til å si fra at jeg var gravid. Hadde planer om å gjøre det 12 uker før permisjon. Det vises ikke særlig ennå- men hun stilte meg et spørsmål som gjorde at jeg måtte fortelle at jeg var gravid.

i dag begynte hun å spørre om kjæresten min gledet seg til å bli far. Jeg sa at det mest var mitt prosjekt .. da kom det: er [kjæresten min] far til barnet ? Jeg ble helt paff.. for jeg vil ikke dele alt m henne.. 

Du fikk assistert befruktning med sæd fra en annen mann enn kjæresten din. Wow. Hva slags forhold skal da kjæresten ha til det barnet når han overhodet ikke ønsker seg barn? 

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det pleier å deles mellom foreldrene, siden de fleste automatisk antar at man deler omsorgen og har delt bosted (du kunne fortsatt hatt babyen 100%, og han 0%), men ved delt bosted hadde dere delt slikt som omsorgsdager.

Anonymkode: da216...1f7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Med det svaret du ga hun, er det ikke rart at hun spør slikt. Jeg tenker at her er det viktig at du ser din egen rolle, måten du svarer sjefen på indikerer på at hun kan komme med oppfølgingspørsmål. Tenk før du sier noe!! 

Du vil dele minst mulig med sjefen, men hun vet hva kjæresten din heter? Her er det for sent, for å "stenge" sjefen ute. Du har allerede vært personlig med hun lenge, men over til spørsmålet - nei, hun har ingenting med hvem som er far, men igjen - måten du snakker og svarer hun på, gir du hun mulighet til å stille spørsmål. Så du kan ikke forvente at hun skal slutte å stille spørsmål, når du svarer på en måte hvor man kan. 

Hvorfor velger du forresten å være kjæreste med noen, som ikke vil ha barn med deg? Jeg hadde heller funnet en ny kjæreste, enn å ta assistert befruktning. Han kan vel ikke være riktig god i hodet, som er med på dette? 

Endret av Rosatoast
  • Liker 7
Skrevet
Rosatoast skrev (14 minutter siden):

Med det svaret du ga hun, er det ikke rart at hun spør slikt. Jeg tenker at her er det viktig at du ser din egen rolle, måten du svarer sjefen på indikerer på at hun kan komme med oppfølgingspørsmål. Tenk før du sier noe!! 

Du vil dele minst mulig med sjefen, men hun vet hva kjæresten din heter? Her er det for sent, for å "stenge" sjefen ute. Du har allerede vært personlig med hun lenge, men over til spørsmålet - nei, hun har ingenting med hvem som er far, men igjen - måten du snakker og svarer hun på, gir du hun mulighet til å stille spørsmål. Så du kan ikke forvente at hun skal slutte å stille spørsmål, når du svarer på en måte hvor man kan. 

Hvorfor velger du forresten å være kjæreste med noen, som ikke vil ha barn med deg? Jeg hadde heller funnet en ny kjæreste, enn å ta assistert befruktning. Han kan vel ikke være riktig god i hodet, som er med på dette? 

Jeg er glad i kjæresten min, men han vil ikke ha barn. 

Jeg vil ha barn, og mange avslutter forholdet og finner en ny.. 

men jeg vil ikke dele barn med en jeg ikke har blitt kjent med, og som kun er byttet ut med en jeg elsker fordi jeg er desperat etter å bli mamma- da er det bedre å være alene. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe av det sjukeste jeg har lest. Stakkars, stakkars barn som blir født inn i denne suppa 

Anonymkode: ef18d...45d

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er noe av det sjukeste jeg har lest. Stakkars, stakkars barn som blir født inn i denne suppa 

Dette er en av de bedre situasjonene jeg har lest om på KG. Folk her inne får barn med håpløse mannfolk over en lav sko.

Anonymkode: 2121f...6d3

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men jeg vil ikke dele barn med en jeg ikke har blitt kjent med, og som kun er byttet ut med en jeg elsker fordi jeg er desperat etter å bli mamma- da er det bedre å være alene. 

Men hva er planen? Det høres ut som om dere fremdeles er sammen i og med at du ikke bare svarte at det er slutt mellom dere. Skal dere være kjærester mens du er i barsel og sliter med melkespreng og hormoner som har gått amok? Hvis han har tenkt å gå gjennom det med deg så er det litt rart at han ikke bare gikk for barn med en gang. Hvis han ikke har tenkt å forholde seg til din graviditet og barselopplevelse i det hele tatt så er det jo ikke noe forhold å snakke om, dette er såpass intenst at det kommer foran alt annet.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei nå får du gi deg. Barnet er sterkt ønsket av moren sin - som tok et selvstendig og krevende og dyrt valg for å få det. Den kjæresten blir vel enten å snu, og stille opp som far når han ser det, eller stikke etterhvert. Og da slipper de foreldre som krangler og bruker barna som pressmiddel. 

Anonymkode: 6aaf8...fa4

• Liker 5
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de fleste deler slike dager som par. Også særboere.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er så forbi mye av det jeg mener.. Du skal gå gravid, endring i hele kroppen - melkespreng, amming og null sex (b.la). Hadde denne mannen hatt respekt for deg, og elsket deg - ville han ikke latt deg gå igjennom dette UTEN han. Du er nok glad i han, men jeg tror ikke det er så gjensidig. 

Når man ikke har samme fremtidsplaner og ønsker for livet, er det helt naturlig å gå ifra hverandre. Da er man ikke en god match, rett og slett. Her påtvinger du en del inn i relasjonen, som han ikke vil ta del i. Du kommer dessverre til å miste han uansett, TS! 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Han vil ikke ha barn sier du, men om kjæresten hans får barn vil han jo bli stefar.. Eller tenker han å ikke ha en relasjon til barnet overhodet? 

Anonymkode: 5f7ff...78e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei nå får du gi deg. Barnet er sterkt ønsket av moren sin - som tok et selvstendig og krevende og dyrt valg for å få det. Den kjæresten blir vel enten å snu, og stille opp som far når han ser det, eller stikke etterhvert. Og da slipper de foreldre som krangler og bruker barna som pressmiddel. 

Anonymkode: 6aaf8...fa4

Takk❤️Dette er akkurat hva vi også tenkte da vi gikk for denne løsningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...